Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2004, 17:35
Verwijderd
ik heb dr al kei lang last van enzow en nou stelde me psych voor om een paar maanden te stoppen met de pil...
van de ene kant vinnik da wel kut allemaal enzow, want tis gwoon veel fijner....
maar ik snap ook wel da mijn depressies daardoor kunnen komen en da t dus wel slim is om dr misschien ff mee te stoppen..
dus ik heb flink zitten nadenken en ik stop toch maar ff...
alleen ik vinnut ook weer zoiets als ik dalijk weer een vriend krijg ofzo... dan ga ik toch weer aan de pil.. dusja :/
maar wa ik dus wou vragen, zijn hier nog meer mensen die hier ervaring mee hebben en zo ja, hoe is da toen bij jullie gegaan?
thnx alvast..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2004, 18:04
Marcade
Marcade is offline
Nou ja ik ben een jongen en pillen zijn niet mijn ding, maarre, kan je niet van pil wisselen oid; misschien dat een ander merk pil een beter effect op je heeft?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 18:17
Balance
Balance is offline
^^ idd.
Kun je niet gewoon andere pillen proberen?
Oud 03-04-2004, 18:36
Verwijderd
Vraag of je Yasmin mag slikken. Dat is de lichtste anticonceptiepil op de Nederlandse markt.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 19:12
Nona
Nona is offline
Stoppen met de pil is dan wel een goede optie. Liever even andere manieren zoeken om veilig te vrijen dan niet uit je depressie kunnen komen. Maa inderdaad: het kan ook wel makkelijk zijn om gewoon een alternatief te zoeken. Je huisarts weet waarschijnlijk ook zat van de bijwerkingen en kan jou precies informeren welke pil de minste bijwerkingen geeft wat betreft depressie. Dat zou je ook kunnen proberen.
Oud 03-04-2004, 19:27
Verwijderd
Ik ben na lang overwegen in November 2000 begonnen met de pil. Een maand daarop begon mijn depressie zo ongeveer, dus net na mijn eerste strip. Ik ben toen direct gestopt met de pil omdat het in mijn moeders familie voorkomt; zij kon niet tegen hormonen evenals mijn tantes en oma. Toen ik stopte was mijn depressie niet direct over maar ik heb wel het gevoel dat de pil het hele proces versneld heeft.

Ik zou dus wel meteen stoppen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:43
Verwijderd
alvast bedankt voor jullie reacties...

ik heb al een hoop verschillende pillen gehad...
*denkt* volgens mij nou de 5de of de 6de soort...
yasmin heb ik ook gehad... ennuhm microginon en uhm kweet al die namen nie meer.. nou heb ik femodeen ofiets..
maar ik ben dus gestopt...
nou ga ik t gwoon een tijdje aan kijken... en hopen dat t beter wordt...

maar waar ik nog wel mee zit... tis nog nie zo lang uit tussen mijn vriend en mij, dus daar maak ik me geen zorgen over, maar als ik misschien over een tijd ofzo weer een vriend krijg (je weet maar nooit) dan wil ik toch weer aan de pil...
dusja da schiet dan toch nie op ?
of ligt da nou aan mij
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 04-04-2004 @ 16:43 :
maar waar ik nog wel mee zit... tis nog nie zo lang uit tussen mijn vriend en mij, dus daar maak ik me geen zorgen over, maar als ik misschien over een tijd ofzo weer een vriend krijg (je weet maar nooit) dan wil ik toch weer aan de pil...
dusja da schiet dan toch nie op ?
of ligt da nou aan mij
Er zijn ook andere voorbehoedsmiddelen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-04-2004 @ 16:45 :
Er zijn ook andere voorbehoedsmiddelen.
ja kweet, condoom gebruik ik zowiezo, maar das ook nie 99% betrouwbaar enzow..

sorry ik maak me veel te druk om alles
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 16:09
Verwijderd
Citaat:
fiepje schreef op 04-04-2004 @ 16:48 :
ja kweet, condoom gebruik ik zowiezo, maar das ook nie 99% betrouwbaar enzow..

sorry ik maak me veel te druk om alles
Ook naast condoom en pil zijn er nog andere middelen.

Hopelijk helpt stoppen met de pil iig tegen die depressies, al is het maar iets. Dan zou het iig de moeite waard zijn, toch?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:44
Mr_Akkerhuis
Mr_Akkerhuis is offline
Ik vraag me overigens af waarom de anticonceptiepil - die volgens mij selectief hele andere hormonen beinvloeden dan die die de stemming reguleren - de stemming kan beinvloeden... een biochemicus in de zaal?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Mr_Akkerhuis schreef op 04-04-2004 @ 19:44 :
Ik vraag me overigens af waarom de anticonceptiepil - die volgens mij selectief hele andere hormonen beinvloeden dan die die de stemming reguleren - de stemming kan beinvloeden... een biochemicus in de zaal?
Staan hormoondingen los van elkaar? Volgens mij beïnvloeden hormonen het hele lichaam...ook dat soort hormonen...waarom zouden vrouwen anders tijdens de menstruatie prikkelbaarder zijn, enz. en waarom zouden zoveel vrouwen dan zoveel last hebben van de overgang, enz.?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:52
Masquerade
Masquerade is offline
Mijn nichtje reageerde ook heel erg op de pil. Ze heeft alle soorten pillen geprobeert maar ze bleef depressief. Nu ze ermee gestopt is (al een hele tijd, overigens) gaat het stukken beter en is ze niet meer depressief.

En hormonen kunnen dit soort dingen inderdaad beïnvloeden. Ik weet niet waarom precies, maar als je een meisje bent, maak je dat elke maand mee. Tijdens je menstruatie kun je ook down zijn en sneller huilen dan anders. Wat Leonoor dus ook al zegt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-04-2004 @ 17:09 :
Ook naast condoom en pil zijn er nog andere middelen.

Hopelijk helpt stoppen met de pil iig tegen die depressies, al is het maar iets. Dan zou het iig de moeite waard zijn, toch?
mja ook da weet ik, maar ze lijken me allemaal nie zo heel plezierig enzow...

mja... ik hoop t ook... ik ga maar gwoon afwachten nou ofzow...

@ iedereen: bedankt voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:37
Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben ook om deze reden met de pil gestopt. Mijn moeder ook. En een vriendin van mij ook. Dus je bent zeker niet de enige. Die vriendin is ermee naar de huisarts geweest en heeft van die nuva ringen meegekregen. Voor zover ik weet bevalt dat goed dus dat is misschien een idee.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:35
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 06-04-2004 @ 14:37 :
Ik ben ook om deze reden met de pil gestopt. Mijn moeder ook. En een vriendin van mij ook. Dus je bent zeker niet de enige. Die vriendin is ermee naar de huisarts geweest en heeft van die nuva ringen meegekregen. Voor zover ik weet bevalt dat goed dus dat is misschien een idee.
wa voor ringen?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 20:10
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
fiepje schreef op 06-04-2004 @ 19:35 :
wa voor ringen?
Zie voor meer info http://forum.scholieren.com/showthre...light=nuvaring
Oud 06-04-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat: