Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 16:58
shiningstars
shiningstars is offline
Ik heb de laatste tijd vaak last van mijn darmen. Zou dit kunnen komen doordat ik vrijwel altijd heel snel eet?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:05
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
ze zeggen het wel volgens mij dat je beter langzaam kunt eten omdat je stoelgang anders verstoort raakt ofzo..
kzou t zelf niet met zekerheid kunnen zeggen hoor maar kep t weleens gehoord..
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 17:09
Verwijderd
Goed kauwen helpt al veel. Gewoon alles helemaal tot moes kauwen en dan pas doorslikken. Drink ook wat tijdens het eten, dat kan ook helpen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 12:05
Verwijderd
De snelheid op zich heeft niets met je darmen te maken. Al het voedsel wordt namelijk eerst opgeslagen in je maag en vervolgens met kleine beetjes naar de darmen gebracht.

Dat je het niet goed fijnkauwt kan misschien wel een oorzaak zijn, maar het lijkt me niet waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 23-03-2004 @ 13:05:
Dat je het niet goed fijnkauwt kan misschien wel een oorzaak zijn, maar het lijkt me niet waarschijnlijk.
Toch is het dat wel, er zijn veel mensen die last van hun maag en darmen krijgen omdat het gewoon niet fijn genoeg is wat ze eten. Niet iedereen, sommige mensen kunnen het gewoon wél goed verteren wanneer het niet compleet tot moes gekauwd is, maar andere mensen hebben dan dus problemen.

Volgens mij was het Michael J. Fox die er ook last van had; hij ging elke hap 20 keer kauwen en vervolgens had hij géén pijn meer.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 14:22
Verwijderd
een vriend van me moest vroeger een tijdlang 50 keer op elke hap kauwen voor hij het doorslikte, om te oefenen in rustig eten, omdat hij vaak buikpijn en constipatie had enzo. Zag er erg dom uit, op elke hap zo lang malen, maar het hielp wel, en nu kauwt hij niet meer zó overdreven maar wel een stuk rustiger dan eerst.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 18:23
littlegurl
littlegurl is offline
Ik heb ook darmproblemen, vooral omdat ik heel erg onregelmatig eet. De ene keer heel erg veel en heel erg snel en de andere keer dagen niks(weet dat t slecht is, heb eetprobleem en werk er aan maar daar gaat t nu ff niet over).
Te snel eten is niet goed natuurlijk en als je darmen van zichzelf al gevoelig zijn heb je kans dat dat de oorzaak is jah, zeker weet je het niet maar je kan iig proberen wat langsamer te eten of anders ff langs de huisarts!

Regels voor berichten