Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2004, 17:12
Mother Earth
Mother Earth is offline
Voordat ik mijn vraag stel, wil ik ff duidelijk maken dat dit echt serieus bedoeld is, ook al klinkt het nog zo raar. Ik hoop dat dit topic niet meteen gesloten wordt

Mijn computer is best wel oud en oude computers doen soms vaag. Meestal gaat gewoon alles goed, zolang ik erachter zit, maar zodra ik wegloop, de kamer uit, begintie te piepen en valt mn toetsenbord uit. Dan moet ik hem weer opnieuw opstarten en dan gaat alles weer goed... Todat ik weer wegloop.

Zogaat het dus 9 van de 10 keer. Dus ik vraag me af of ik iets van positieve straling uit straal, dat mn computer gewoon blijft doen. Zou dit kunnen?

Ik zei al dat het vaag zou klinken, maar ik ben wel benieuwd eigenlijk... (Ik hoop dat t topic goed staat, misschien hoortie bij een van de computer deelfora, maar ik vind het ook wel weer iets mystieks)

Alvast bedank
Oud 21-03-2004, 17:23
freyk
freyk is offline
Dit is een echte topic voor Software & Multimedia.
En het ligt heus niet aan jou.

Trouwens juist beeldschermen geven straling af
(en dat is zekers geen positiefe of negatiefe straling)
Oud 21-03-2004, 17:27
freyk
freyk is offline
Nogmaals voor de zweverige dames op dit forum:
1. een pc heeft niks met mystiek te maken.
2. Probeer een beetje logisch na te denken!

Bij voorbaat dank!
Oud 21-03-2004, 19:11
Mother Earth
Mother Earth is offline
Neehee, niet denken dat ik zweverig ben Echt niet!
Maar hoe verklaar jij dat STEEDS als ik weg loop, en als ik blijf zitten doettie het niet, dat ding begint te piepen en mn toetsenbord uitvalt???
Sorry hoor, maar dat kan ik niet verklaren met logisch nadenken...

En ik ben gewoon benieuwd of mensen die mss wél zweverig zijn hier een verklaring voor hebben
Oud 21-03-2004, 20:04
freyk
freyk is offline
Een pc wekt ook een magnetisch veld op.
als je nou eens je pc verzet,..heb je er dan ook last van?

Zo ja, dan heeft subforum hardware ook wel een oplossing!

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 20:07.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 20:47
Verwijderd
Het kan best zijn hoor, ik heb zelf een tijd gehad dat elke computer waar mijn toenmalige ex in de buurt kwam, die sloeg tilt, kreeg virussen, startte niet meer op terwijl ie gewoon 5min later bij mijn vader het wel deed. En ik ken een jongen die maar in een straal van een meter van de pc hoeft te komen en dat ding valt uit, slaat tilt of geeft een bluescreen.

Geen idee of het straling of magnetisch veld is ofzo, maar ik denk dat ze je bij hardware beter kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 21:56
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-03-2004 @ 21:47:
Het kan best zijn hoor, ik heb zelf een tijd gehad dat elke computer waar mijn toenmalige ex in de buurt kwam, die sloeg tilt, kreeg virussen, startte niet meer op terwijl ie gewoon 5min later bij mijn vader het wel deed. En ik ken een jongen die maar in een straal van een meter van de pc hoeft te komen en dat ding valt uit, slaat tilt of geeft een bluescreen.

Geen idee of het straling of magnetisch veld is ofzo, maar ik denk dat ze je bij hardware beter kunnen helpen.
Je gaat me niet vertellen dat een persoon zonder iets te doen elektronische enen en nullen(bits) kan veranderen laat staan die bits in zo'n patroon aanpassen dat er een spontaan virus ontstaat. Ik zou het gewoon op geluk(of pech) houden.

Al zou je een heel sterk magnetisch veld moeten hebben om de pc maar iets te kunnen laten doen.

Als die persoon echt zo'n sterk magnetisch veld zou hebben , als hij al zou kunnen leven, zou hij geen horloge kunnen dragen zouden kompassen altijd naar hem wijzen en meer van dat soort dingen.

aan topic starter zit je toevallig niet tegen een stekker aan die er net inblijft zitten als je aan je pc zit (die er dus uitvalt/slecht contact maakt als je weg loopt) <- al is dat al heeeeeel ver gezocht.

Laatst gewijzigd op 21-03-2004 om 21:59.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2004, 23:07
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
* edit *

Laatst gewijzigd op 22-03-2004 om 00:53.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 00:56
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik denk niet dat je het in die hoek moet zoeken. De metalen behuizing van een computer heeft onder andere functie om alle straling van buitenaf te weren, omdat dit de werking van gevoelige elektromagnetische apparatuur zou kunnen beinvloeden. Om diezelfde reden heeft de NSA van amerika een koperen 'schild' om hun complex aangelegd, om eavesdropping tegen te gaan.

Andersom werkt ook zo, de straling die bijvoorbeeld een videokaart genereert zal worden tegengehouden, alhoewel de apparatuur zelf wel aan eisen moet voldoen zodat ze elkaar niet beinvloeden. Slechte TV-kaarten zonder schild bij de tuner kunnen echter wel voor problemen zorgen, en sommige videokaarten met slechte filters ook. Maar als het goed is, is dat allemaal verleden tijd.
Oud 22-03-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
unpopular schreef op 21-03-2004 @ 22:56:
Je gaat me niet vertellen dat een persoon zonder iets te doen elektronische enen en nullen(bits) kan veranderen laat staan die bits in zo'n patroon aanpassen dat er een spontaan virus ontstaat. Ik zou het gewoon op geluk(of pech) houden.

Al zou je een heel sterk magnetisch veld moeten hebben om de pc maar iets te kunnen laten doen.

Als die persoon echt zo'n sterk magnetisch veld zou hebben , als hij al zou kunnen leven, zou hij geen horloge kunnen dragen zouden kompassen altijd naar hem wijzen en meer van dat soort dingen.

aan topic starter zit je toevallig niet tegen een stekker aan die er net inblijft zitten als je aan je pc zit (die er dus uitvalt/slecht contact maakt als je weg loopt) <- al is dat al heeeeeel ver gezocht.
Ik zeg niet dat ik het weet ofzo, ik heb het alleen zien gebeuren. Hoewatwaarom weet ik niet.
Feit is dat sinds mijn ex niet meer bij mij thuis komt de computers normaal blijven doen, geen virussen meer krijgen en niet meer uitvallen.
Die jongen heb ik zelf 5 keer ontmoet bij een toenmalige wederzijdse vriend en die zei dat hij bij de pc moest wegblijven omdat hij anders tilt sloeg. En idd, ook elke keer als ie in de buurt van de pc kwam, bluescreen, ik heb hem geen een keer bij de pc zien komen zonder dat er iets gebeurde. Ik ben geen expert op gebied van magnetische velden, maar ik vind het dan wel meer dan toeval.
Voor mijn eigen situatie heb ik nog wel een verklaring gevonden (maar dat is dan weer mystiek) voor dat van die jongen niet.
En ik zou geen fb van mystiek zijn als ik bij voorbaat alle onlogisch klinkende dingen uitsloot.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 16:31
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
unpopular schreef op 21-03-2004 @ 22:56:

Nee, het enige wat ik aanraak van mn computer is mn muis en nu mn toetsenbord
Oud 22-03-2004, 22:18
JCG
JCG is offline
Daar had ik ook last van zoiets, weet wat het bij mij was? Me voedingskadel zat er niet goed in. Dus als ik op stond bewoog me voedingkabel iets en startte me computer weer op nieuw op. Zoekt en gij zult het mysterie ontrafelen

@ unpopulair: is dus soms niet te ver gezocht
Oud 23-03-2004, 17:38
Preaper
Preaper is offline
Wat dacht je er van om je screensaver of power management uit te zetten.
Oud 23-03-2004, 19:48
Mother Earth
Mother Earth is offline
Jullie behandelen me echt alsof ik gek ben ofzo

Ik heb heus wel gekeken of alles kabeltjes er goed in zitten en ik heb helemaal geen screensaver. Ik raak géén kabeltje aan dus dat kan het ook niet zijn. Als ik een paar stappen van mn computer vandaan loop, begintie echt te piepen en reageert het toestenbord niet meer.
Het is trouwens niet zo dat de stroom van het toetsenbord wordt afgehaald, de lampjes van NumLock, CapsLock en ScrollLock gaan opeens allemaal branden, dus het kan eigenlijk niet eens aan die kabeltjes liggen ^^
Oud 23-03-2004, 21:38
boehoe
boehoe is offline
Na, zo moet je het niet bekijken. Het onderwerp wat je hier hebt gestart is reuze interresant. Ik discusieer graag, ook over deze onderwerpen.
Alleen denk ik dat je het onder de verkeerde catogorie hebt gestart. Probeer het anders bij een andere forum hier, waarvan je denkt dat het daar wel past.

Alles wat hier besproken word is puur technisch, maar dan alleen ook puur technisch.
Niet dat er hier geen mensen zijn die zich met dat soort zaken bezighouden, maar gewoon het feit dat het verkeerd geplaatst is.

Het kan best zijn dat als je het straks onder een ander forum plaatst ,dezelfde mensen reageren, maar dan wel anders.

Laat me weten of je nog van plant bent dit ergens anders neer te zetten.
Oud 23-03-2004, 21:44
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 23-03-2004 @ 20:48:
Jullie behandelen me echt alsof ik gek ben ofzo
Met alle respect, maar je geeft ons weinig keuze.
Oud 23-03-2004, 23:25
Screaming Slave
Citaat:
Preaper schreef op 23-03-2004 @ 22:44:
Met alle respect, maar je geeft ons weinig keuze.
big grin. ;p
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 23:27
Verwijderd
Misschien dat de BioStabil®© uitkomst biedt. Hang 'm niet zelf om je nek, maar hang 'm in je PC zodat de ketting kan bepalen of je PC een teveel aan positieve danwel negatieve energie heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 23:31
Screaming Slave
Citaat:
Dobermann schreef op 24-03-2004 @ 00:27:
Misschien dat de BioStabil®© uitkomst biedt. Hang 'm niet zelf om je nek, maar hang 'm in je PC zodat de ketting kan bepalen of je PC een teveel aan positieve danwel negatieve energie heeft.
en je wordt er onsterfelijk van.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:59
Mother Earth
Mother Earth is offline
Jullie doen gewoon zo kinderachtig om dat jullie geen oplossingen weten ^^ Daarom had ik hem ook bij mystiek geplaatst, om te kijken wat ze er daar over zouden zeggen
Ik was er wel benieuwd naar, maar laat maaaar
Oud 24-03-2004, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 24-03-2004 @ 14:59:
Jullie doen gewoon zo kinderachtig om dat jullie geen oplossingen weten ^^ Daarom had ik hem ook bij mystiek geplaatst, om te kijken wat ze er daar over zouden zeggen
Ken je het effect dat je krijgt als je de FM-antenne van je radio slecht hebt opgesteld/uitgerold/oid? Als je op de ene plaats in je kamer staat doet ie het prima, zet je vervolgens één voetje anders dan heb je ruis. Heb ik soms, dan hang ik de antenne (zo'n zielig draadje) iets anders en dan doet ie het weer gewoon. Misschien is het ook zoiets met je computer (heet dat niet interferentie? wat ook altijd op die FCC-stickertjes van apparaten staat "this device may not cause harmful interference and must accept any interference received blablabla"), hoewel een computer niet hoort te ontvangen. Helpt het om je computer te verplaatsen?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 05:57
Verwijderd
Als je geen kernreactor in je broekzak hebt zitten, dan heeft het niks met straling te maken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 09:52
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 24-03-2004 @ 14:59:
Wij doen kinderachtig?
Jij gaat zonder enige aanleiding meteen van iets onverklaarbaars uit. Ik ben best ruimdenkend, maar wat jij zegt klinkt als een puber die het leuk vind om te horen dat ze paranomale krachten bezit, zodat ze aandacht krijgt.

Ik heb al een oplossing genoemd: Screensaver & powermanagement. Als jij weg bent van je PC, schakelt dit in. Dat kan wellicht problemen veroorzaken.

Jij gaat niet serieus op ons in, maar je verwacht wel dat we jou serieus behandelen. Zo-gaat-dat-niet.
Oud 25-03-2004, 09:55
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
PCRodent schreef op 24-03-2004 @ 19:11:
Ken je het effect dat je krijgt als je de FM-antenne van je radio slecht hebt opgesteld/uitgerold/oid? Als je op de ene plaats in je kamer staat doet ie het prima, zet je vervolgens één voetje anders dan heb je ruis. Heb ik soms, dan hang ik de antenne (zo'n zielig draadje) iets anders en dan doet ie het weer gewoon. Misschien is het ook zoiets met je computer (heet dat niet interferentie? wat ook altijd op die FCC-stickertjes van apparaten staat "this device may not cause harmful interference and must accept any interference received blablabla"), hoewel een computer niet hoort te ontvangen. Helpt het om je computer te verplaatsen?
Je stoort de radio doordat je voor het signaal gaat staan. Probeer maar eens een lichtsignaal te ontvangen terwijl Sugerlee Hooper ervoor staat. Lukt niet.
Het bij de PC zitten zorgt er dus alleen voor dat de PC minder straling ontvangt(tenzij je graag plutonium als ontbijt lust).

Bovendien heeft een PC echt hélemaal geen last van radiosignalen of andere signalen van zulke zwakke aard.
Oud 25-03-2004, 14:41
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Preaper schreef op 25-03-2004 @ 10:52:
Wij doen kinderachtig?
Jij gaat zonder enige aanleiding meteen van iets onverklaarbaars uit. Ik ben best ruimdenkend, maar wat jij zegt klinkt als een puber die het leuk vind om te horen dat ze paranomale krachten bezit, zodat ze aandacht krijgt.

Ik heb al een oplossing genoemd: Screensaver & powermanagement. Als jij weg bent van je PC, schakelt dit in. Dat kan wellicht problemen veroorzaken.

Jij gaat niet serieus op ons in, maar je verwacht wel dat we jou serieus behandelen. Zo-gaat-dat-niet.
Ik ging er niet meteen van uit dat het iets onverklaarbaars is, ik vroeg me alleen af wat die mensen bij mystiek er van dachten Gewoon uit nieuwsgierigheid. En ik geloof eigenlijk niet eens in paranormale dingen, dus ik hoef er ook geen aandacht mee te krijgen. Ofzo.

En ik wil best serieus op jullie ingaan, maar hoe kan ik serieus zijn als ik reply's krijg met 'Zit het stekkertje er wel goed in?'. En aan mn screensaver kan het ook niet liggen, ik heb nl. geen screensaver
Oud 25-03-2004, 19:03
Preaper
Preaper is offline
Nu krabbel je terug.

Weet je zeker dat je comuter ook niet op stand by gaat? Of wellicht hybernation?
Oud 25-03-2004, 19:28
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Preaper schreef op 25-03-2004 @ 20:03:
Nu krabbel je terug.

Weet je zeker dat je comuter ook niet op stand by gaat? Of wellicht hybernation?
Hij slaat na een paar minuten (10 ofzo) wel over op een energiebesparende stand, dus dan wordt het beeld zwart. Maar dattie zo gaat piepen en vaag doen gebeurd al na 10 seconden ofzo. Of sneller.
Oud 25-03-2004, 21:22
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 25-03-2004 @ 20:28:
Hij slaat na een paar minuten (10 ofzo) wel over op een energiebesparende stand, dus dan wordt het beeld zwart. Maar dattie zo gaat piepen en vaag doen gebeurd al na 10 seconden ofzo. Of sneller.
Geef je hem wel genoeg water?

Nee, dan weet ik het ook zo niet . Maar ik blijf er van overtuigd dat er een logische verklaring achter zit.
Oud 25-03-2004, 21:49
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 25-03-2004 @ 20:28:
Veel voudig piepen van een computer kan er op duiden dat er of een stuk hardware kapot is of kapot aan he tgaan is.

en dat zou dan weer wel een normale verklaring zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 09:40
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Preaper schreef op 25-03-2004 @ 22:22:
Geef je hem wel genoeg water?

Nee, dan weet ik het ook zo niet . Maar ik blijf er van overtuigd dat er een logische verklaring achter zit.
Ja voor mensen die er in geloven is een positieve straling heeeel logisch ^^
Oud 26-03-2004, 15:46
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 26-03-2004 @ 10:40:
Ja voor mensen die er in geloven is een positieve straling heeeel logisch ^^
als mijn computer er gek van gaat doen hoef ik "positieve" straling toch maar niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten