Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 10:21
Verwijderd
Tsja.. ik vroeg me af hoe jullie hierover dachten. Ga je na al een hele tijd gek op iemand te zijn, ook van iemands uiterlijke kenmerken houden? Dus van moedervlekjes, pukkeltjes, littekens, etc.

Ik bedoel natuurlijk niet dat je iemands litteken zo mooi vindt dat je op slag verliefd op diegene wordt.
Maar als je van iemand houdt, ga je dan ook houden van alle kleine dingetjes die diegene maken tot wie hij/zij is? Dat imperfecties van diegene juist mooi zijn in jouw ogen, want ze horen bij diegene. Dat je niet wilde dat dat ene streepje of dat ene vlekje er niet meer was, want het betekent iets, je bent eraan gehecht.

Of heb je zoiets van: het maakt me niet zoveel uit, ik raak niet erg gehecht aan zulke dingen, het betekent niets voor me.
Dat je na een lange tijd relatie nog steeds dat ene vlekje of litteken niet bepaald mooi vindt, maarja, het zit er nu eenmaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2004, 10:27
snoopy
snoopy is offline
Nou... in zekere mate heb ik dat wel. Maar tis niet zo dat ie nooit meer z'n uiterlijk mag veranderen ofzo.
Oud 29-03-2004, 10:30
Verwijderd
ghehe nee dat bedoel ik ook niet.
Ik bedoel niet hoe z'n haar zit ofzo of z'n kleren.. maar juist gewoon dingetjes die niet echt meer te veranderen zijn.. een aparte neus, moedervlekjes, littekentjes, sproetjes, noem maar op. Dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 10:53
Verwijderd
Ja, bij mij is dat wel zo. Zijn littekentjes enzo, en zijn buikje, en zijn neus, nouja, daar kun je echt geen model mee worden maar ik vind ze toch heel mooi .

edit: nouja, zijn acne ben ik niet mooi gaan vinden, eigenlijk. Maar die is wel veel minder geworden en dat is wel mooi .

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 11:00
Verwijderd
gunst, ik probeer me nu die 'imperfecties' voor de geest te halen, maar ik zou er geen kunnen noemen die dusdanig opvallend is dat ze me zijn opgevallen (kutzin)

Ik denk dat ik maar besluit om van mijn vriendin helemaal te houden inclusief alle onvolmaaktheden ( waar slaat dit op ) .

*check* Ze heeft een waterpok litteken op haar hoofd, maar die zie ik niet meer.

( wat een gewauwel )
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 11:41
Verwijderd
Mijn vriend heeft een moedervlek op zijn gezicht en hij wil die weglaten halen. Maar dat hoort bij hem en ik vind het niet leuk dat hij hem weg laat halen..

Dus eigenlijk 'hou' ik van die moedervlek. Naja, houden van..Het hoort bij hem! Iedereen heeft zo zijn eigen kenmerken en dat is leuk
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 12:04
ilse
ilse is offline
ik kan me ook op dit moment niet zo ineens bedenken dingen van mijn vriend, maar hij hoeft nix aan zeichzelf te veranderen. Ik hou van hem zoals hij is, en de 'imperfecties'... ja, die hoeren er gewoon bij, vallen toch niet meer op na een tijdje... valt alleen op als ze opeens weg zijn...
Oud 29-03-2004, 12:08
juno
juno is offline
Dat klinkt bekend. Ik hou van ieder moedervlekje, vind ieder pukkeltje vertederend, iedere schoonheidsfout is me lief.

Ik kreeg het laatst zelf nog te horen: Ik vind je pigmentvlekjes zo lief, ze horen bij je, ik vind het best mooi eigenlijk.

Je accepteert het totaalplaatje. Juist die imperfecties maken hem/haar tot een compleet en uniek mens, waar je helemaal wel of helemaal niet van houdt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 29-03-2004 @ 13:08:
Dat klinkt bekend. Ik hou van ieder moedervlekje, vind ieder pukkeltje vertederend, iedere schoonheidsfout is me lief.

Ik kreeg het laatst zelf nog te horen: Ik vind je pigmentvlekjes zo lief, ze horen bij je, ik vind het best mooi eigenlijk.

Je accepteert het totaalplaatje. Juist die imperfecties maken hem/haar tot een compleet en uniek mens, waar je helemaal wel of helemaal niet van houdt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 15:02
snarl
snarl is offline
ja... hij zou het niet moeten wagen die moedervlek weg te halen. denk dat ik dan wel boos zou worden. ik vind 'm mooi.
Oud 29-03-2004, 15:06
Sade
Sade is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 29-03-2004 @ 11:30:
juist gewoon dingetjes die niet echt meer te veranderen zijn.. een aparte neus, moedervlekjes, littekentjes, sproetjes, noem maar op. Dat soort dingen.
Ja, hou ik juist van, dat maakt hem tot wat hij is
Oud 29-03-2004, 15:26
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Sade schreef op 29-03-2004 @ 16:06:
Ja, hou ik juist van, dat maakt hem tot wat hij is
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 15:56
Verwijderd
Ja. Kort maar krachtig (h).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel niet hoe z'n haar zit ofzo of z'n kleren.. maar juist gewoon dingetjes die niet echt meer te veranderen zijn.. een aparte neus, moedervlekjes, littekentjes, sproetjes, noem maar op. Dat soort dingen.
Duh, dat is gewoon onderdeel van het gezicht van de persoon waar je van houdt. Allicht dat dat dan onderwerp van de liefde wordt. Maar om nou te zeggen dat die moedervlek of die wrat als zodanig iets is waar je zelfstandig van gaat houden? I think not.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 29-03-2004 @ 11:21:
Tsja.. ik vroeg me af hoe jullie hierover dachten. Ga je na al een hele tijd gek op iemand te zijn, ook van iemands uiterlijke kenmerken houden? Dus van moedervlekjes, pukkeltjes, littekens, etc.

Ik bedoel natuurlijk niet dat je iemands litteken zo mooi vindt dat je op slag verliefd op diegene wordt.
Maar als je van iemand houdt, ga je dan ook houden van alle kleine dingetjes die diegene maken tot wie hij/zij is? Dat imperfecties van diegene juist mooi zijn in jouw ogen, want ze horen bij diegene. Dat je niet wilde dat dat ene streepje of dat ene vlekje er niet meer was, want het betekent iets, je bent eraan gehecht.

Of heb je zoiets van: het maakt me niet zoveel uit, ik raak niet erg gehecht aan zulke dingen, het betekent niets voor me.
Dat je na een lange tijd relatie nog steeds dat ene vlekje of litteken niet bepaald mooi vindt, maarja, het zit er nu eenmaal.
Ik denk dat je dat kan generaliseren, je gaat je liefde als perfect beeld zien. Alles, inclusief kleine dingen, ga je als mooi beschouwen. Zo ook voor innerlijke dingen. Dan gaat het uit en merk je snel zat dat je je eraan irriteert ghehe
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 17:30
Luna
Luna is offline
Citaat:
juno schreef op 29-03-2004 @ 13:08:

tja, niet zoveel meer aan toe te voegen.
Oud 29-03-2004, 17:53
leucomelas
leucomelas is offline
geweldig, die moedervlek op zijn oorlelletje... *kwijl* of dat litteken van afgelopen zomer... *zwijmel* en dat zijn ene oor bij zijn geboorte opgefrummeld zat en dat het nou net ietsjes kleiner is... *zucht* ja idd, alles wat mijn vriend tot hemzelf maakt daar houd ik van, elk litteken, elke moedervlek, elke oneffenheid...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
leucomelas schreef op 29-03-2004 @ 18:53:
geweldig, die moedervlek op zijn oorlelletje... *kwijl* of dat litteken van afgelopen zomer... *zwijmel* en dat zijn ene oor bij zijn geboorte opgefrummeld zat en dat het nou net ietsjes kleiner is... *zucht* ja idd, alles wat mijn vriend tot hemzelf maakt daar houd ik van, elk litteken, elke moedervlek, elke oneffenheid...
niets aan toe te voegen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:31
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Ja.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 10:20
Bren-
Bren- is offline
Wat vind ik dit een ontzettend mooi onderwerp
Ik merk zelf dat ik mensen zowel degene die ik leuk vind als gewone vrienden steeds knapper ga vinden dan in het begin.
Ik zie de "onvolmaakdheden"niet meer of vind ze idd ook mooi of bij diegene horen iets wat ze dan juist liever maakt

Maar wat ik me afvraag als ik een soort extra vraag mag toevoegen. wat vinden jullie er dan van als bijvoorbeeld huidplekken extreem worden?

Ik vraag dit even omdat ik zelf een ziekte heb waardoor ik deze plekken krijg en ik vroeg me af of jullie tegen een extreme vorm van onvolmaaktheden anders tegen over staan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 10:21
snoopy
snoopy is offline
ow... als je t zo bedoelt... JA! Dat herken ik wel...
Reageren

Regels voor berichten