Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 16:17
dark_poetry
dark_poetry is offline
Donderdag 1januari

Ik werd wakker met een beroerd gevoel. Het was geen kater door de alcohol die ik de vorige avond genuttigd had,nee dit was iets diepers. Langzaam doe ik mijn ogen open en kijk op de wekker, 10uur zegt mijn trouwe groene beeldschermpje naast mijn bed. "Fuck zo vroeg nog?" en vervolgens sluit ik mijn ogen en laat mezelf vrij meevoeren door mijn achtbaan van gevoelens en gedachtes. Over een tijdje word ik er gek van en heropen mijn ogen weer. "Fuck" het is tijd voor een biertje denk ik dan maar weer. Zuchtend sta ik op om een biertje uit de kamer naast mij te halen. Ik kijk door het raam en tot mijn grote verbazing zie ik heldere witte sneeuw in de lucht, De grijze lucht die zich als een groot dreigend somber wezen boven de aarde hing maakte mij er niet vrolijker op,eerder droevig. Weer een heel jaar voorbij,en alles langzaam verneuken. Niets bereikt...terug af aan bij het begin.
"Fuck it",ik drink mijn biertje en denk na wat ik eens zal gaan doen en hoe het verder moet met alles.
Ik kreeg het koud en trok wat kleren aan om vervolgens een boek te lezen. Niet zomaar een boek nee een fijn stukje literatuur van George Orwell. Mijn gedachtes afgeleid door het boek begon ik mij wat rustiger te voelen en mijn ouders zouden weg gaan. Ik zit maar wat beneden en na te denken en wat eten zoeken,tot mijn grote spijt vind ik niks. Fuck it dan maar iemand bellen want als ik de hele dag alleen zal zijn zal ik paranoïde worden. Ik bel naar een vriend van mij om wat af te spreken en gelijk goed nieuws:
Joint,joint is goed,een joint word je altijd rustiger van.
Langzaam fiets ik door het ongure weer naar Alkmaar noord toe weinig opmerkend van de mooie winter.
De winter is een heus treur seizoen,als er een jaargetijde is die wel heel erg droevig is dan
is het wel de winter.

"I’m so glad that you’re still the same, with the same name. I love the person you became...Among the million places I’ve met a million faces but I’ll never meet someone
like you...To have you on my side fills me with pride, stronger than a castle inside. I cannot throw anger at you, I’m attached to you."
.(raised fist-dedication).

Deze stukjes lyric blijven maar door mijn hoofd ronddwalen,steeds opnieuw weer. Ik weet het niet,wat weet ik niet weet ik nu ook heel even niet maar fuck it.
Allang blij dat ik gezelschap heb op deze sombere dag word ik rustiger. Het was te koud om te lopen en hij had geen fiets bij zich dus reden we met de trein zwart naar alkmaar.
Onder een portiek bij een kruising stonden we ons jointje te roken. De wegen waren nat en het was erg glad en het was alweer donker geworden. Kijkend naar een stel kleine kids die sneeuwballen op auto’s gooiden werd ik verdrietig.
Als je klein bent heb je geen zorgen aan je hoofd helemaal niks.
Je maakt je niet druk om je toekomst je maakt je niet druk over vlees,moorden,racisme,de totale verloedering en verkrachting van deze planeet. Nee dan zit je fijn binnen en komt je ma je warme chocolademelk brengen voordat je naar school moet.
Ik wou dat ik de laatste 3 jaar van mijn leven over kon doen.
Wat zou alles beter zijn geweest. Maar het werd tijd om naar alkmaar noord te lopen dus begonnen we maar met lopen.
Bij hem thuis aangekomen even mijn ouders gebeld dat ik bleef slapen omdat ik immers geen zin had om thuis te zitten omdat ik dan te veel na ga denken.
Er bleken 3neven uit Slovenië te zijn gekomen bij hem en wij gingen met 2van hun naar de coffeeshop.
We moesten een lange weg terug.
Je doet je best voor zo veel dingen en toch lukt het nooit.
Waarom gaat er niet 1keertje wat goed,waarom loopt altijd alles anders. Vriendschap=een illusie liefde=verdriet en geld dat is mijn grootste vijand.
Ik wou dat we in een andere maatschappij leefden met andere mensen. Ik word zo ziek van alles waarnaar ik kijk.
De mensen om mij heen begin ik van te walgen,ik walg van de kranten die ik elke dag lees.
en ik walg vooral ik van de stompzinnigheid van mensen.
Dan besef ik dat het toch maar weer eens tijd word voor een sjekkie. Ik ben gestopt maar ik heb het even nodig vanaf maandag soms. Maar dat komt door een paranoïde dag.......
Elke maandag is een vreemde dag,ik heb nog nooit een gewonetypische maandag meegemaakt.
Wou dat alles eens een keertje normaal verliep in het leven.

Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 18:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2004, 17:10
Flshman
Flshman is offline
Los van de vervelende lay-out en het doorelkaar halen van de TT en de VT leest het ook nog eens voor geen meter

Ik kan er helaas ook niets meer van maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten