![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had vier maanden geleden over deze film een topic gemaakt, en aangezien hij 29 april gaat draaien, leek het me wel een goed moment voor een nieuw topic
![]() In the summer of 1970, a chartered train crossed Canada carrying some of the world's greatest rock bands. The Grateful Dead, Janis Joplin, The Band, Buddy Guy, and others lived (and partied) together for five days, stopping in major cities along the way to play live concerts. Their journey was filmed. Deze documentaire toont unieke beelden van genoemde artiesten, die per trein in een week van de Canadese Oostkust naar de Pacific reisden. Ook laat de film de jamsessies en uitbundige feesten zien die tussen de optredens door aan boord plaatsvonden. De concerten op diverse stations op het traject waren echter niet gratis. Dat leidde niet alleen tot veel protesten van het publiek, dat gerekend had op gratis toegang, maar ook tot het bankroet van de productie maatschappij. Zon zesenveertig uur aan uniek beeldmateriaal moest ongezien de kluis in. Pas afgelopen september, na een jarenlange strijd om de rechten, ging de film in wereldpremière op het Toronto International Film Festival. IMDB Festival Express site Wie heeft hem gezien, gaat zien, wil zien? Wat zijn je verwachtingen of wat vond je ervan? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Ik wou het in het Russisch doen, maar het forum pakt die tekens niet, dus: welke film Uice | 500 | 27-05-2007 22:34 | |
Films, TV & Radio |
Gilmore Girls #13 (y) Briseïs | 500 | 08-03-2006 20:55 | |
Films, TV & Radio |
Laatste DVD die je gekocht hebt? Freshh~ | 500 | 07-05-2005 18:45 | |
Films, TV & Radio |
Festival Express Verwijderd | 4 | 11-01-2004 22:19 | |
Muziek |
P.o.d. RHCPPOD | 67 | 23-12-2002 22:03 |