Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://projects.europace.be/stem/trillingen/wisk.html
Gaat dit ook over een massa-veersysteem of iets anders? (dan wordt m ineens duidelijk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is weinig, maar ik weet niet tot hoe ver je kennis moet gaan. Het boek is voor experimentele natuurkunde dus vandaar. Ook wordt er een introductie gehouden over trilling op zich en daarna pas op veel verschillende soorten er van....waaronder deze die ik hierboven heb beschreven. Ook worden er een heleboel formules en voorbeelden bij gegeven. Daarnaast worden de meeste andere bewegingen uitgelegd aan de hand van afleidingen van vorige formules. Een stationaire trilling is volgens mij trilling op een bepaalde plaats. Hier moet je denken aan de trilling van b.v. een veer. Groetjes Ben(die het wel hoort als ze wat meer wil weten ![]()
|
![]() |
Ik heb er mijn boek natuurkunde eens bijgenomen.
De stationaire toestand wil gewoon zeggen dat je het systeem bekijkt na voldoende lange tijd = wanneer zich een dynamisch evenwicht heeft ingesteld. DUS : Je wacht met de gedwongen trilling te bestuderen tot de transiëntverschijnselen zijn uitgestorven (= geen zwevingen meer). Voor de rest weet ik niet veel te vertellen. Blok gewoon de afleiding in je boek vanbuiten.(alle, daar bedoel ik mee : leer de wiskundige truckjes vanbuiten, en werk dan alles logisch uit). Je hebt de differentiaal vergelijking, en daarin stel je de stationaire oplossing x= A * cos(O*t - alpha) Die oplossing steek je terug in je differentiaalvergelijking met de gepaste randvoorwaarden. Daaruit bepaal je de amplitude A die functie is van O. Die moet je dus maximaliseren, dwz de noemer van de uitdrukking minimaliseren. Dus klein extremumvraagstukje en je hebt je resonantiepulsatie. Ik denk dat ze het zo aanpakken in je boek (in mijn boek toch). Off topic : Van wie heb je natuurkunde? |
![]() |
||
bedankt allemaal!!!
Citaat:
beter bekend als Roger E. Silverans (jajaja en zijn cursussen hebben een zilver kaft, dat is dan een staaltje van natuurkunde-humor, ![]() ofte de man wiens massacentrum we allemaal wel eens willen blootstellen aan enkele spankrachten Eva (die wel wil weten waarom pol dit wou weten)
||
![]() |
Citaat:
hé! ![]() ![]() ![]() ![]() Groetjes Ben(die alles wat met natuurkunde te maken heeft als heilig beschouwt ![]() ![]() ![]()
|
antwoord aan Ben: natuurkunde is dikke sjit! (wel alleen de abstracte theoretische zooi, toegepaste is grote fijn!)
antwoord aan pol: de rug? saaie geologen hebbe jullie daar, achja, wij komen volgend jaar nachtje feesje bouwen bij jullie, be ware ![]() ![]() Eva (die volgend jaar geofysica als hoofdvak heeft en daar toch wel geintresserd naar uitkijkt, zolang het maar door een geoloog gegeven wordt. natuurkundigen blijven vage mensen)
||
Citaat:
zo goed? nounee, maar hier heb je een studentenkring: WINA (WIskunde, INformatica en NAtuurkunde) en dat zijn echt allemaal vage mensen, ht is gewoon zo sorry voor de vooroordelen vaag isni meteen slecht altij hoor
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
("ken je die mop al van de differentiaaloperator?", djeezes, die was echt slecht) ik zit toch ook ni altijijijijijijd te lullen over stenen (af en toe hebben we het ook wel es over zand ![]() Eva (die gearriveerd is aan hydro: ge kunt allemaal een manometer in uw oor krijgen!!! staat misschien wel ![]() ps: das toch ook gewoon de definitie van 'iets vaag vinden'?
||
![]() |
Citaat:
Meid...ik ben trots op je! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groetjes Ben(die nog steeds geen vakantiewerk heeft kunnen vinden en dus maar weinig te doen heeft ![]()
|
dankjeweeeeeeeeel tralala
(ik krijg ineens allemaal opmerkingen van:"amaai gij zijt vrolijk, gene fysica nimeer zeker?" hbaha ![]() ff voor de duidelijkheid: ik vind fysica eigenlijk wel intressant, maar het is alleen dat leren. altijd die domme afleidingen, nix afwisseling, practica die op niets slaan. die slome prof verpest alles ![]() ik ga ff krebs-cyclus leren ossow ![]() Eva (die vakantiewerk heeft van 9.5€ per uur, dikke pfrt aan allen ![]()
||
![]() |
Citaat:
Vanaf 28 juni tot en met 5 augustus heb ik vakantiewerk van ongeveer 10 euro per uur! ![]() ![]() Groetjes Ben(die altijd baas boven baas moet zijn natuurlijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Begin nooit wat met vrouwen! hehe ![]() ![]() Groetjes Ben(die overigens wel van mening is dat de wereld heel wat vrediger was geweest met de vrouw aan de macht ![]()
||
Citaat:
ik vin je vader ni fijne meneer Eva (die niet denkt dat de wereld vrediger zou zijn geweest met de vrouw aan de macht)
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nope!! ![]() ![]() ![]() Mijn vader is zelf wel getrouwd, dus hij spreekt uit ervaring! ![]() ![]() Wat betreft je laatste opmerking. De man is agressiever ingesteld dan de vrouw. Ook merk je in stammen in Afrika waar de vrouw aan de macht is dat problemen op een geheel ingenieuze en geweldloze manier worden opgelost. Groetjes Ben(die vanavond weer de hele avond voor de buis gaat hangen, met Charmd, Buffy en Angel in het vooruitzicht ![]()
||
Citaat:
![]() en ik er maar vertrouwen in hebben dat dit topic niet té vervuild wordt ![]() weetje? laten we een grote exacte vakken-add mekaar op MSN-actie houden dan kan men buiten het forum om keten ![]() ![]()
|||
Citaat:
en neej, dat was ni ff schrikke, dat was ff oplette of ik ni op het enorme ego van een heteroseksuele man trapte door te vermoeden dat ie homo is. hetzelfde ego da jou ff Citaat:
![]() ![]() Eva (die buiten plagioklazen ook graag bambix-berekoekjes eet ![]() ![]()
|
![]() |
Ik wist niet dat gedwongen oscillatie zo interessant kon zijn...(zie de naam van het topic)
Zit dat in een studie? Dan krijg ik misschien spontaan daar wel een voorkeur voor... Grote groetjes Martijn *wib2 verpestend, maar een 9+ op wb1 scorend*
||
![]() |
Citaat:
Dit is een typisch natuurkundig ONDERDEEL. Groetjes Ben(die zelf natuurkunde ook enorm interessant vind, en eigenlijk wetenschap in het algemeen wel ![]()
||
Citaat:
Arno (die er Ben en anderen even attent op wenst te maken dat hij zich, ondanks zijn heterosexuele geaardheid, allesbehalve bedreigd voelt *you wish ![]()
||
Citaat:
als bijna veertigjarig mannelijk individu komt u namelijk totaal in aanmerking voor het 'nbtje undercover macho maar vooral onzeker'syndroom in de officiële literatuur vooral omschreven als 'grappigheid' ![]() eva (die ophoudt domme grapjes te maken als je gewoon toegeeft)
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Grote Groetjes Martijn *die zich de na/sk lessen uit de derde weer herinnert..qua vliegtuigjes gooien, alle spullen jatten, pennenklikken en bzzzz zoemen....*
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
oefeningen en practica zijn altijd wel werken ![]() Eva (graag samen een gedachtenexperiment om mijn prof fysica gedurende verschillende tijdseenheden bloot te stellen aan enkele spankrachten loodrecht op zijn massacentrum. ![]()
||
Citaat:
pff, dat weet ik niet. maar sinds ik mn hamer heb is mn aggressieviteit er met sprongen op vooruit gegaan. toch nog vorderingen gemaakt dit jaar ![]() de natuurkundige getintheid komt natuurlijk omdat en fysicaprof daar een uitstekend ondewerp voor is. we kunnen hem ook nog kennis laten nemen met de verschrikkingen van het hoofdstuk elasticiteit, geheel op auto-experimentele wijze dan nog. (pfrt, ik heb teveel fantasie met die examens, en ze moeten nog beginnen ![]() Eva (maar dit is ook zo handig, nbtje zoals een ps'je maar dan anders ![]()
|
![]() |
Het thema 'stroomgeleiding met een spanningsbron die effectief een spanning levert van 230 V' is misschien ook aan te raden?
Voor de echte die-hards: bereken de gemiddelde weerstand van de leraar als.... ![]() Grote Groetjes Martijn *die bijna (bijna!) medelijden zou krijgen met damaetas vanwege haar examina*
||
Citaat:
en medelijden hoeft niet hoor, zolang ik maar mag lachen als jij echte examens hebt
|
![]() |
|
|