Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 14:53
bayirgul
bayirgul is offline
hallo allemaal

Ik heb een probleem als ik aan het eten ben voel ik me onwijs schuldig en bang om toch dik te worden

net heb ik een snicker gegeten en voel me onwijs kut wat moet ik doen

help help
Oud 25-03-2004, 14:55
Verwijderd
Er met iemand in je omgeving over praten en eventueel professionele hulp zoeken.

Topic past beter op psychologie (het gaat om de gedachte en niet om het lichamelijke, toch?).
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:08
Fantôme
Fantôme is offline
({)(})
ik ken nog een paar mensen die problemen hebben met eten.
En het is niet iets waar je zomaar zelf uit kan komen, helaas... Het is denk echt aan te raden hiervoor proffesionele hulp te gaan zoeken.
xxx wen
Oud 25-03-2004, 15:19
A loved one
A loved one is offline
Lopen jullie niet wat hard van stapel? Dan zou een aanzienlijk deel van de vrouwelijke Nederlandse bevolking toch ook professionele hulp moeten zoeken?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
A loved one schreef op 25-03-2004 @ 16:19:
Lopen jullie niet wat hard van stapel? Dan zou een aanzienlijk deel van de vrouwelijke Nederlandse bevolking toch ook professionele hulp moeten zoeken?
Misschien is dat wel zo.

"voel ik me onwijs schuldig"
"voel me onwijs kut"
"wat moet ik doen"

Vind ik niet echt geweldig klinken. En als je je afvraagt wat je moet doen, dan denk ik dat je hulp moet zoeken en/of er iig met iemand over moet praten.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:25
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik ken het probleem.. (en nee, ik ga dr ff niet op in)
Ik weet zeker dat het verstandig is om nu proffesionele hulp in te schakelen. Dit is geen aanstellerij, dit zijn geen normale gedachtes, en als je het niet uit de hand wil laten lopen, moet je nu in actie komen!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 15:31
kleinedraak
Joh ken het wel een klein beetje. Nu is mijn vraag (niet lullig bedoelt) of je ook echt te dik bent of dat je dat alleen maar denkt? Ik ben echt heel erg dun, maar heb wel een buikje(best opvallend bij mijn lage broeken). Mensen zeggen, stel je niet zo aan want je ben zo dun! Ja maar mijn buik en boven benen niet mja dat snappen mensen niet. ga dit eens bij jezelf na en denk na wat je er zelf aan doet. Ben je bulimia/anorexia geneigd of blijft het alleen bij schuld gevoelens? Denk daar eens overna en praat er bijv. eens met een vriendin over. Als het echt te erg wordt zou ik vroegtijdig al hulp gaan zoeken, misschien voordat het te laat is. Succes
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 07:33
bayirgul
bayirgul is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 25-03-2004 @ 16:31:
Joh ken het wel een klein beetje. Nu is mijn vraag (niet lullig bedoelt) of je ook echt te dik bent of dat je dat alleen maar denkt? Ik ben echt heel erg dun, maar heb wel een buikje(best opvallend bij mijn lage broeken). Mensen zeggen, stel je niet zo aan want je ben zo dun! Ja maar mijn buik en boven benen niet mja dat snappen mensen niet. ga dit eens bij jezelf na en denk na wat je er zelf aan doet. Ben je bulimia/anorexia geneigd of blijft het alleen bij schuld gevoelens? Denk daar eens overna en praat er bijv. eens met een vriendin over. Als het echt te erg wordt zou ik vroegtijdig al hulp gaan zoeken, misschien voordat het te laat is. Succes
eigenlijk ben ik best wel dus mijn lengte is 160 en ik weeg 47 maar toch voel ik me schuldig als ik eet ik ben bang om aan te komen . maar ik geen bulimia of anorexia en daar denk ik ook niet aan.
Oud 26-03-2004, 07:37
Verwijderd
Citaat:
bayirgul schreef op 26-03-2004 @ 08:33:
eigenlijk ben ik best wel dus mijn lengte is 160 en ik weeg 47 maar toch voel ik me schuldig als ik eet ik ben bang om aan te komen . maar ik geen bulimia of anorexia en daar denk ik ook niet aan.
Niet om lullig te doen, maar je mist een paar woorden in je post, waardoor de volgende dingen voor mij niet helemaal duidelijk zijn: Je bent eigenlijk best wel ...? ('Dik' of juist dun? (Met dat eerste zou ik het absoluut niet eens zijn. )) En je hebt geen boulimia of anorexia?

Je kunt niet met zekerheid zeggen of je wel of geen eetstoornis hebt, denk ik...en je hoeft er ook niet aan te denken om het wel te hebben... 'k zou er zeker eens met iemand in je omgeving over praten.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 08:11
bayirgul
bayirgul is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 08:37:
Niet om lullig te doen, maar je mist een paar woorden in je post, waardoor de volgende dingen voor mij niet helemaal duidelijk zijn: Je bent eigenlijk best wel ...? ('Dik' of juist dun? (Met dat eerste zou ik het absoluut niet eens zijn. )) En je hebt geen boulimia of anorexia?

Je kunt niet met zekerheid zeggen of je wel of geen eetstoornis hebt, denk ik...en je hoeft er ook niet aan te denken om het wel te hebben... 'k zou er zeker eens met iemand in je omgeving over praten.
ik ben eigenlijk best wel dun, maar ben gewoon bang om dik te worden. dus als ik eet voel ik me schuldig en als ik met iemand in me omgeving praat vinden ze dat ik me aan stel en de dokter vind dat ook.
Oud 26-03-2004, 08:56
Verwijderd
Citaat:
bayirgul schreef op 26-03-2004 @ 09:11:
ik ben eigenlijk best wel dun, maar ben gewoon bang om dik te worden. dus als ik eet voel ik me schuldig en als ik met iemand in me omgeving praat vinden ze dat ik me aan stel en de dokter vind dat ook.
Wat zeg je dan tegen die mensen als je er over praat?

(Dat je dokter vindt dat je je aanstelt, vind ik wel erg slecht...maar goed... )
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 09:15
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Waarom zou je je eigenlijk schuldig moeten voelen? En zelfs al wordt je dan wat dikker, so what?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Zegt de dokter dat je je aanstelt of denk je dat de dokter zo over je denkt? Dat is natuurlijk wel een verschil.
Ik zou inderdaad zoals anderen zeggen gewoon hulp zoeken of met vrienden(innen) of familie er over praten.
En van een snicker puil je echt niet gelijk uit hoor, tenminste als je het niet elke dag eet.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:01
bayirgul
bayirgul is offline
Citaat:
Lean schreef op 26-03-2004 @ 11:18:
Zegt de dokter dat je je aanstelt of denk je dat de dokter zo over je denkt? Dat is natuurlijk wel een verschil.
Ik zou inderdaad zoals anderen zeggen gewoon hulp zoeken of met vrienden(innen) of familie er over praten.
En van een snicker puil je echt niet gelijk uit hoor, tenminste als je het niet elke dag eet.
de dokter zegt dat ik me aanstelt
Oud 26-03-2004, 11:04
bayirgul
bayirgul is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2004 @ 09:56:
Wat zeg je dan tegen die mensen als je er over praat?

(Dat je dokter vindt dat je je aanstelt, vind ik wel erg slecht...maar goed... )
Meestal leidt dat tot een duscussie tussen mij en mijn vriendinnen. en worden ze boos als ik zeg dat ik me na een lekkere maaltijd of what ever schuldig voel.

soms heb ik ook de neiging om de hele dag niet te eten maar dat gaat meestal niet en prop ik me helemaal vol en dan heb ik weer spijt en voel me weer schuldig
Oud 26-03-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
bayirgul schreef op 26-03-2004 @ 12:04:
soms heb ik ook de neiging om de hele dag niet te eten maar dat gaat meestal niet en prop ik me helemaal vol en dan heb ik weer spijt en voel me weer schuldig
Misschien kun je dit aan je dokter vertellen? (Als je dat niet al gedaan hebt dan iig.) En hem/haar eventueel vragen hoe hij/zij denkt over eetstoornissen (ik zeg niet dat je dat hebt, maar ik vraag me af of die dokter dat ook onzin vindt).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 11:59
Eend
Eend is offline
Ik heb dit dus ook. Ik kan mezelf helemaal volvreten en me daarna zo klote daarom voelen
Ik heb dit al een hele tijd, maar heb het er nooit over gehad met mn psych, want ik wil er niet aan werken. Soms is het zo erg dat ik weken niks eet en dan zo enorm trots op mezelf kan zijn en me vervolgens weer helemaal volvreet en me weer zooooooo klote kan voelen. Mijn psych vermoedde wel es dat ik een eetstoornis had, maar dit noem ik geen eetstoornis, dus heb het er met haar nooit over gehad. Was altijd bang, dat zij het wel als eetstoornis zag en ik er dan aan moest gaan werken en dat wilde ik niet.
Oud 26-03-2004, 13:57
bayirgul
bayirgul is offline
Citaat:
Eend schreef op 26-03-2004 @ 12:59:
Ik heb dit dus ook. Ik kan mezelf helemaal volvreten en me daarna zo klote daarom voelen
Ik heb dit al een hele tijd, maar heb het er nooit over gehad met mn psych, want ik wil er niet aan werken. Soms is het zo erg dat ik weken niks eet en dan zo enorm trots op mezelf kan zijn en me vervolgens weer helemaal volvreet en me weer zooooooo klote kan voelen. Mijn psych vermoedde wel es dat ik een eetstoornis had, maar dit noem ik geen eetstoornis, dus heb het er met haar nooit over gehad. Was altijd bang, dat zij het wel als eetstoornis zag en ik er dan aan moest gaan werken en dat wilde ik niet.
jij begrijpt mij dank je
Oud 27-03-2004, 09:34
carolyne
carolyne is offline
Heej!!!

Schuldig voelen na eten is een kenmerk van een eetstoornis, maar of je ook echt een eetstoornis hebt dat kan ik niet echt afleiden uit je verhaal!! Kijk eens op sabn.nl, daar staat goede informatie op. Als je denkt dat je geen eetstoornis hebt ga dan eens na waarom je je zo schuldig voelt? Denk je echt dat je van een snicker gelijk dik wordt??? Dat is namelijk echt niet zo hoor!! VOor dik worden is wel iets meer nodig!! En probeer er over te praten, dat helpt en lucht op en zo kom je ook te weten dat schuldig voelen over eten nergens voor nodig is, en dat je veel gelukkiger bent zonder!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten