Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 16:32
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Ik ben een website aan't programmeren (in ASP) waarbij er bepaalde informatie uit een database wordt gehaald die eigenlijk voor heel de sessie geldig blijft.
Ik heb het hier over items in een kalender-tabel en zo, dus -denk ik- veel te veel data om in een sessie of zo op te slagen.

Bestaat er een manier om er toch voor te zorgen dat die dingen maar éénmaal per sessie opgehaald worden uit de database?
Misschien wat meer uitleg: Bij het openen van de site zouden de items uit de kalender van deze maand moeten opgehaald worden. Deze items blijven voor heel de sessie gelijk, en kunnen vanop elke pagina opgevraagd worden (via de zijbalk van de website). Voorlopig haal ik deze data elke keer opnieuw op, maar het lijkt me veel properder als ik ze éénmaal kan ophalen en ze dan ergens -tijdelijk- opslaag voor de duur van die sessie.

Ik voeg er speciaal geen tag aan toe, omdat er hier op asp-topics toch maar zelden een antwoord komt Maar als er mensen zijn die het kunnen uitleggen, bijvoorbeeld aan de hand van PHP, dan vind ik zelf wel de asp-variant van zulke oplossing...
Dus php ook van harte welkom !!!!

Laatst gewijzigd op 26-03-2004 om 16:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2004, 16:44
Engadin
Engadin is offline
Kan dat niet met cookies??
Oud 26-03-2004, 18:28
Verwijderd
Uuhhm... Microsoft Transaction Server?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:06
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm oke dus je wilt gewoon veel data in sessies opslaan. En aan jou de vraag of je die shit in de sessie zelf opslaat of bij ELKE pageview uit de DB trekt. Tja mij lijkt zelf het eerste sneller. Om hoeveel data gaat het? Het eerste wordt in het geheugen danwel HDD bewaard; lijkt me sneller dan een client-server mechanisme zoals SQL. *shrug*
Reageren

Regels voor berichten