Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Alleen schooltonelen. Tem 4e waren dat grote tonelen, gekapt in stukjes, en elk stukje werd geregisseerd door iemand anders. Er was een rode draad en daar wou ik mijn 5e jaar aan wijden, maar helaas ben ik toen van school veranderd.
2e middelbaar: Greenpeace-activiste: ik moest schreeuwend de zaal met publiek doorstormen (ik riep: kernproeven in naam van de vrede, de rest: een leugen) en dan het podium bestormen. En dan nog een redevoering houden over Chirac en zn kernproevern ![]() 3e: koor 4e: Pan, de bosgod die het verhaal van Pyramus en Thisbe vertelt aan zijn satyrs 2e 4e: Moest een gedicht voordragen over na de oorlog (Ik waag mij haast niet in die straat waar gloeiend puin in het donker staat, de wind loeit om een bouwvaltop,... ben de titel vergeten. Probleem was dat het rijmde en ik moest het breken). 6e: musical voor de proclamatie. Hoofdrol in het toneelstuk zelf (muziek werd verzorgd door tussenzang enzo). Ik was An, een onzeker meisje dat zich verborg achter heftige make-up en kleding, mijn beste vriendin bleek lesbisch te zijn en biechtte dat op en mijn andere vriendin was verslaafd aan drugs ![]() |
![]() |
|
Pffff... veel onbekende stukken die er niet zoveel toedoen.
Leukste rol was toch wel Riff (Westside Story) met schooltoneel ![]() O ja, en m'n figurantenrol in Macbeth in het ROtheater... ik was een van de bomen (die tot leven komen) ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 12-03-2004 om 21:24. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou ja, eigenlijk ook al best veel geloof ik...
Laat ik beginnen bij 6,5 jaar geleden, toen ik al wel toneel speelde, maar bij de Vorst terechtkwam, waar ik nu nog steeds speel.. ![]() Mariken - Mariken van Nieumeghen Moeder - Fuk Joe "een persoon ![]() Layos en Euridyce - Het huis van Labdakos "een meisje" - Alles feest Rosa Linden - Meisjes 2 Celestine - Het kamermeisje o.a. Rosalie - De val 1 Jos - De val 2 o.a. Janneke - Over de liefde Gabriella - Zero found Loes - Zonnebrand en ander gezeik Veronique - Lef! Nu bezig met Andromache (waarin ik Vijfje, een soort geweten van de personages, speel) Komt jullie vast allemaal heeeeeeeeel bekend voor, deze stukken ![]() |
![]() |
|
ik speel nu de oudste zus in " de afrekening " .
ik heb in midzomernacht de koningin gespeeld . ( dat is al weer enkele jaren gelden ) En in King John heb ik ook enkele rollen gespeeld ( ind meer dan een en t waren geen kleinen , veeeeeeeel tekst ![]() En daarbuiten nog enkele kleine dingkjes in van die korte toneelstukjes van een blad of 5 , 6
|
Ik ben lid van een amateurvereniging en heb al in aarddig wat stukken gespeeld. Het is een leuke en gezellige groep: 't Speeltoneel Pijnacker (vlakbij R'dam)
Portier - Otje Henk - de Hik meester Kraai - Happy Happy Gigi - Momo Mitch - Hey Het zijn allemaal vrij onbekende stukken maar ik heb er veel lol mee gehad ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Aan het eind van het stuk mag ik met 2 andere jongens een 'zelfmoord' biet van 15 meter hoog gooien. Was erg kicken om er aan mee te werken!
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik heb met schooltoneel (op middelbare school) in verschillende toneelstukken gespeeld: kind- ifigeneia koningskind majoor en ensemlbe - blauw 4 Agnes- fucking Ridderkerk ![]() we hebben ook met zelfgeschreven stukken opgetreden, maar t heeft geen nut om die te noemen... kent toch niemand ![]() en bij jeugdtheater hofplein heb ik een viswijf gespeeld in Danse jochie danse en nu ben ik weer een dorpeling die met iedereen in discussie gaat in Tristan en isolde... (goh hoezo typecasting ![]() ow ja; in groep 8 musical was ik iemand die verliefd werd op een alien ![]() |
![]() |
|
ik zit nog niet zo lang op toneel, bovendien heb ik nog nooit in een beroemd theaterstuk/film gespeeld oid.
maargoed, we spelen momenteen een stuk welke onze regiseuze zelf heeft geschreven. hierin heeft eigenlijk niemand echt een grote rol. ik speel wel een dubbelrol hierin (omdat er iemand uitviel) speel puber en cassiere. het volgende stuk wat we gaan spelen is echt een geweldig leuk stuk. het heel fools (in het nederlands vertaald naar 'dwazen') en woei, ik heb nog één van de 2 hoofdrollen ook ![]() xxx
|
zuster in avondrood van het werktheater
koor ( ![]() pompeia in the green bird (commedia dell'arte) lyly in elmo (fins stuk) spullenbaas in woycek van georg büchner heb ook nog in drie zelfgemaakte/samengestelde stukken gespeeld hoop dat ik niets vergeet
|
Ik heb gespeelt in:
Lief Dagboek - Verteller Making of, the Sound of Music - Danseres Koningskinderen - Oom Fred ![]() Sneeuwwitje - Grombel Flashback - Margot De Zigeuners - de Dochter Sneeuwwitje - de Spiegel* en nog 2 stukken maar die waren zelf gemaakt door onze groep, en hadden niet echt een naam ![]() Op dit moment speel in in De Vrek (Molière) Maître Jacques, dat is echt een heel erg leuk stuk! Binnekort uitvoering, Whoei!! xxx * Ja, ik heb 2x het stuk gespeelt, en ja ik was de spiegel met een glitterpruik op, gelukkig was ik toen pas 6 ![]()
|
JCS => een priester.... stond behoorlijk voor schut met een belachelijke hoge hoed.. (dit was voor de paasvoorstelling op school. Nog modernere versie
![]() Bord voor je kop => een toneelstuk, geschreven door oud-leerling van onze school.. ik speelde de grootste DEL van de school.. Ik heb een paar foto's.. moet je maar even kijken op http://www.freewebs.com/lala112 (afdeling webpictures..) Najaaa.. speel niet in "Grote toneelstukken" niet professioneel, al zou ik weleens willen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik was Dirk. Ik wilde ook oma zijn, maar mijn lerares dacht dat ik, omdat ik altijd zo snel voorlas, mn teksten ook wel te snel op zou zeggen. Nou, ik kreeg lekker de beste racties van iedereen, puh ![]()
||
Citaat:
|