Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 17:54
Jets
Jets is offline
mijn vriend woont in antwerpen, een hele leuke stad, en ook een hele lieve jongen. Maar het probleem is, volgend jaar ga ik daar studeren, wat hij trouwens ook doet, maar hij heeft nu al meteen voorgesteld om samen te gaan wonen. Zijn kot is vreselijk klein dus wilde hij een klein appartementje voor ons tweetjes gaan zoeken. Maar nu is het probleem, ik ben pas 17 lentes jong, en ik zou wel graag wat van het studentenleven willen ervaren, dus kroegentochten maken, met een kater in je college belanden, de druk voelen van een bijna te laat ingeleverde scriptie etc.
Maar ik zou het ook leuk vinden om in een vereniging terecht te komen!
hij wil dit allemaal niet, moet ik hem nu gewoon goed uitleggen dat het voor mij nog te vroeg is of.................?
hij is soms echt overdreven gevoelig (expres), maar als ik hem dit zeg zou hij dan niet weer zo overdreven doen, om mij niet te verliezen....

( hij is 20 jaar)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2004, 18:00
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Ik raad je een ding aan.. DOE DIT NIET!

Ik ben in september met men vriend gaan samenwonen en zo vroeg al altijd op mekaars neus zitten is niet goed! Komen alleen woorden van. En ik zit nu met het probleem dat ik meer ademruimte wil en hij verstaat dit niet.. echt meisje, je bent hier veel te jong voor. Ik ben 19 en ben aan het overwegen om volgend academiejaar weer alleen op een kot te gaan.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:03
Gwinnie
Gwinnie is offline
lijkt me niet...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:05
ZerO
ZerO is offline
Ik begrijp dat je nog niet met hem samen wilt wonen. Logisch je bent nog jong en wilt van je leven genieten. Leg hem uit dat je gewoon niet klaar voor zo'n grote stap bent. Als hij zich aan gaat stellen vind ik dat erg kinderachtig. Hij is 20 en opzich begrijp ik dat hij denkt zij is het voor mij ik wil met haar samenwonen, maar hij moet ook begrijpen dat jij 3 jaar jonger bent en nog van alles wilt beleven voordat je gaat samenwonen met iemand en daarme de hele tijd rekening moet houden.
Praat serieus met hem hierover en hopelijk heeft hij respect voor de keuze die je gaat maken, anders is hij verkeerd bezig.
Oud 22-03-2004, 18:08
le
le is offline
ik ben ook 17 en ik heb ook een vriend het lijkt me nu hele erg leuk om samen te gaan wonen maar ik weet gewoon dat het niet zal gaan werken je bent gewoon te jong het kan altijd nog

misschien denk je volgend jaar dat je het wel aan kan

je kan toch tegen hem zegge:

lieverd ik denk gewoon dat we beter even kunnen wachten met samen wonen want ik ben gewoon nog te jong misschien volgend jaar.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 18:49
Jets
Jets is offline
ok ik zal het proberen,
dank jullie wel voor jullie reacties!

jetske
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:49
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
geniet nog ff van je jonge jaren zou ik zeggen... als het beetje relatie is respecteert hij het zeker wel
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 16:58
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik zou ook zeker niet zomaar gaan samenwonen. Studentenkamers zijn nooit echt groot, dus je zit sowieso steeds op elkaar lippen. Zelfs als je van plan bent om samen te gaan wonen dan zou ik het je nog proberen af te raden. Als je echt van het studentenleven wilt gaan genieten dan moet je dat vooral doen en als hij dat niet begrijpt gaat het alleen maar op jullie zenuwen werken als jullie samen op een klein kamertje zitten.

Uberhaupt als je met z'n tweeen maar 1 kamer hebt kan je nooit ergens naar toe om even helemaal alleen te zijn. Zelfs in de beste relaties is dit heel erg vervelend.

Leg gewoon uit dat het je niet verstandig vindt. Zeg hem dat je eerst zelf volledig op je eigen benen wil gaan staan, dat je jezelf nog te jong vindt om samen te gaan wonen. Als je met tegenzin bij hem zou gaan intrekken dan houdt je alleen een naar gevoel over en dan komt er alleen maar spanning op je relatie te staan.
Oud 23-03-2004, 17:40
Verwijderd
ga eerst maar eens lekker op jezelf wonen en genieten van je studententijd... dat moet hij echt begrijpen... en als hij je dan dumpt wees blij dat je dan niet bij hem ingetrokken bent
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:42
Verwijderd
Je geeft zelf aan dat je het eigenlijk niet wilt.
Doe het dan vooral ook niet.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 17:47
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Jets schreef op 22-03-2004 @ 18:54:
met een kater in je college belanden
wooeeehooee wat een plezier

eens met loontjuh voor de rest
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:10
Verwijderd
Hmm, het klinkt wat vroeg, maar ik zit eigenlijk met ongeveer hetzelfde idee. Ik ga volgend jaar in Amsterdam studeren, heb daar al een appartement en vind 't wel een aangename gedachte dat m'n lieve Jonne, mits we het nog volhouden, binnen een aantal jaar na haar slagen bij mij in komt wonen. Ik stel me daarbij voor dat zij gewoon haar ding doet en ik haar totaal niet in de weg sta en zie dus niet waarom het niet kan werken.

Ik denk dat jouw vriend daar ook zo -'makkelijk'- makkelijk over denkt. :\
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Schwarzkopf schreef op 23-03-2004 @ 20:10:
Hmm, het klinkt wat vroeg, maar ik zit eigenlijk met ongeveer hetzelfde idee. Ik ga volgend jaar in Amsterdam studeren, heb daar al een appartement en vind 't wel een aangename gedachte dat m'n lieve Jonne, mits we het nog volhouden, binnen een aantal jaar na haar slagen bij mij in komt wonen. Ik stel me daarbij voor dat zij gewoon haar ding doet en ik haar totaal niet in de weg sta en zie dus niet waarom het niet kan werken.

Ik denk dat jouw vriend daar ook zo -'makkelijk'- makkelijk over denkt. :\
Overigens zijn 'r wel wat verschillen. Zo hebben we het tussen neus en lippen door al besproken en weet ik dat ze niet meteen bij mij in zou willen wonen -zeg dus gewoon dat je het niet wil- en heb ik al een huis waar je heel goed met z'n tweeën kan leven -er hoeft in dat opzicht geen risico genomen te worden-.
Maar dat terzijde; zeg 't 'm gewoon.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 20:47
Elysium
Elysium is offline
Neeneenee. Believe me, je krijgt er gigantische spijt van.
Oud 24-03-2004, 09:08
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 23-03-2004 @ 18:42:
Je geeft zelf aan dat je het eigenlijk niet wilt.
Doe het dan vooral ook niet.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 09:52
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Echt meid, believe me.. don't do it! Je gaat er spijt van kregen. Ik deed in september hetzelfde (en de grootste stommiteit was dan nog dat IK was aan het aandringen en per se wou samenwonen) en in het begin is het allemaal heel leuk, en supergezellig. Maar op de duur zit je ALTIJD bij elkaar, en heb je geen tijd meer voor jezelf. Als je es ff laat wil wegblijven denk je bij jezelf 'ach.. mijn liefste zit daar helemaal alleen, ik zal maar naar huis gaan'.. en zo komt er een domper op jouw leven én je relatie. NIET DOEN!

Wacht er nog enkele jaartjes mee zodat jullie beiden al wat meer ervaring hebben en serieuzer over de dingen nadenken. Ik heb het eerst moeten ervaren spijtig genoeg. Moest ik het terug over mogen doen, ik zou nog een hele tijd alleen blijven wonen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 10:14
Verwijderd
Ik zou het niet doen.

Samenwonen kun je altijd nog, je hele leven!
Ik denk dat het juist belangrijk is om eerst lekker in een studentenhuis te wonen, op jezelf. Eerst voor jezelf leren zorgen, het druk hebben met je studie en veel verschillende afspraken en dat leuk vinden.
Je geeft zelf idd al aan dat je dat ook wilt.
Maar waarschijnlijk lijkt het je ook wel gezellig om bij je vriendje te wonen.

Probeer het zo te zien: Je kunt toch altijd bij je vriendje langskomen? Wanneer je maar wilt, geheel vrijblijvend.
Je kunt dan vanzelf wel zien of je je liever in het studentenleven stort of dat je eigenlijk het liefst iedere avond en nacht bij hem bent. Je hebt dan gewoon de keuze, eigenlijk is dat toch juist relaxt.

Als je dan na een tijdje merkt dat je toch wel heeeel graag iedere dag bij hem wil zijn, dan kun je toch altijd nog gaan samenwonen.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:03
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
[Divinity] schreef op 24-03-2004 @ 10:52:
Maar op de duur zit je ALTIJD bij elkaar, en heb je geen tijd meer voor jezelf. Als je es ff laat wil wegblijven denk je bij jezelf 'ach.. mijn liefste zit daar helemaal alleen, ik zal maar naar huis gaan'.. en zo komt er een domper op jouw leven én je relatie. NIET DOEN!

Ik ben in oktober ook gaan samenwonen en ik zie hem nu zelfs :minder dan ervoor. We hebben er dan ook voor gekozen om elk een beetje vrij te zijn, dus zijn we bijna nooit samen thuis 's avonds. Vinden we allebei ideaal zo. Volgens mij is dat ook de enige gezonde manier om op jonge leeftijd al samen te wonen, anders mis je inderdaad heel wat dingen.
Zelfs in die omstandigheden, zou ik niet opnieuw gaan samenwonen: ik wil m'n eigen plekje, dat heb ik nu ontdekt.
Ik zou het niet doen, als ik jou was...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:16
Verwijderd
Anders verneuk je je studententijd even. Niet doen dus.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 13:30
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-03-2004 @ 14:16:
Anders verneuk je je studententijd even. Niet doen dus.
Exactly
Oud 24-03-2004, 23:01
Verwijderd
niet doen dus.

zoek een kot dat niet heel erg ver van dat van hem gelegen is, en ga gewoon af en toe bij hem logeren.
één kot is eigenlijk nét iets te klein voor twee personen (believe me, I know hoewel 't wel héél gezellig kan zijn... soit ), ga gewoon vlak bij elkaar op kot, dan kan je regelmatig bij elkaar langsgaan, regelmatig bij elkaar blijven slapen, maar heb je 1) de zekerheid dat moest het verkeerd gaan, je nog een eigen kot hebt ook, waar je op kan terugvallen en 2) je felbegeerde vrijheid...
je kan het jaar daarna nog altijd beslissen van eventueel samen iets te huren.

je hebt nog je hele leven om samen te gaan wonen, geniet nu nog maar ff van je jeugd en vrijheid als je daar zin in hebt!

xxx
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 23:57
Methuus
Methuus is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 25-03-2004 @ 00:01:
niet doen dus.

zoek een kot dat niet heel erg ver van dat van hem gelegen is, en ga gewoon af en toe bij hem logeren.
één kot is eigenlijk nét iets te klein voor twee personen (believe me, I know hoewel 't wel héél gezellig kan zijn... soit ), ga gewoon vlak bij elkaar op kot, dan kan je regelmatig bij elkaar langsgaan, regelmatig bij elkaar blijven slapen, maar heb je 1) de zekerheid dat moest het verkeerd gaan, je nog een eigen kot hebt ook, waar je op kan terugvallen en 2) je felbegeerde vrijheid...
je kan het jaar daarna nog altijd beslissen van eventueel samen iets te huren.

je hebt nog je hele leven om samen te gaan wonen, geniet nu nog maar ff van je jeugd en vrijheid als je daar zin in hebt!

xxx
Maakt dan es rap da ge uw sleutels komt terughalen bij mij en da ge terug op uw eigen kot gaan slapen
Oud 25-03-2004, 08:52
Elysium
Elysium is offline
Citaat:
Susanne schreef op 24-03-2004 @ 14:30:
Exactly
Hoe weet jij dat nou? (Profiel: Schooltype/studierichting 5VWO, N&G.) Als dat algemeen inzicht is of kennis verworven door familie/vrienden die al studeren, dan heb ik iets gemist. Dat is namelijk voor iedereen anders. Dat het niet verstandig is omdat je je grandioos aan elkaar gaat ergeren, dat is iets anders.
Oud 25-03-2004, 10:15
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
in belgie zou ik nooit doen
Oud 25-03-2004, 11:31
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Wat is daar nu weer mis mee?!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 11:34
Verwijderd
Als je het zelf liever niet wil, dan moet je het absoluut niet doen. En allemaal niet 'omdat hij het anders misschien uitmaakt', want als hij dat doet is hij dom.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 10:35
FOOIJDONK
FOOIJDONK is offline
Citaat:
[Divinity] schreef op 25-03-2004 @ 12:31:
Wat is daar nu weer mis mee?!?
Wat niet??

FOOIJDONK
Oud 27-03-2004, 10:49
Verwijderd
Ben met mijn ex ook veel te vroeg gaan samenwonen, en dat liep helemaal fout, dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook gebeurt, maar ik zou het risico niet lopen, en lekker je eigen leven leiden, met je vriend als aanvulling, niet als jouw leven op zich.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten