Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2004, 01:15
Sangria
Sangria is offline
Na een relatie van vijf maanden is het sinds twee weken uit met m'n ex. Ik heb hier best veel moeite mee en hoop dat het weer goed komt. Ookal is het niet slecht dat het uit is. Aan sommige dingen van hem ergerde ik me gewoon en mijn relatie met hem was niet helemaal zoals ik een relatie voor ogen heb. Desondanks mis ik hem ontzettend en ben ik nog heel erg met hem bezig (automatisme van 'wat zou hij nu doen?' etc.).

Overmorgen hebben we een afspraak. Ik ontdekte laatst nml dat hij ook niet echt een goed gevoel heeft over het feit dat het nu uit is. Ik weet niet wat hij daar precies mee bedoeld, maar dat merk ik dan wel. Of niet...? Ik twijfel namelijk of ik die afspraak wel moet doorzetten. Mijn verstand zegt dat de kans dat het goed komt niet groot is en dat ik er alleen maar herinneringen mee oprakel. Ik zit nu al elke dag te huilen..
Als ik echter mn gevoel volg, laat ik die afspraak gewoon doorgaan. Ik wil hem echt super graag zien en moet er niet aan denken dat ik later tegen mezelf moet zeggen: 'wat als ik toen dat en dat had gedaan'... Wat zouden jullie doen? Cancellen of niet?
Oud 24-03-2004, 07:39
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Hoe vaak per week zagen jullie elkaar tijdens de relatie? Als dit aantal nl hoog is, kijk ik niet zo op van irritaties die op kunnen spelen. In dat geval zou ik, als er van beide kanten toch behoefte is aan een relatie, wat randvoorwaarden stellen om het dragelijk te maken. Dus vooral dat je afspreekt elkaar minder vaak blijft zien (dan wordt de spanning van elkaar zien geloof ik ook groter).
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 08:14
Last Resort
Last Resort is offline
Ik zou gewoon de afspraak doorzetten en aan de hand daarvan de situatie bekijken.
Oud 24-03-2004, 09:36
ironflower
ironflower is offline
Ik zou de afspraak ook gewoon doorzetten.
Het zorgt wss voor wat duidelijkheid.
- of hij zit er ook heel erg mee en twijfelt om het mss weer te proberen, dan kunnen jullie het daarover hebben en het evt ook weer samen zijn. Ik zou het wel over die ergernissen hebben als het weer goed zou komen, dus dat je wel een realitie krijgt, zoals je die zou willen.
- of hij zegt dat hij niet meer met je wil hebben, en dat jullie gewoon vrienden blijven.

Je weet waar je aan toe bent, als je niet zou afspreken blijf ej er maar over denken enzo. Ik denk dat je meer duidelijkheid krijgt na de afpraak.
Oud 24-03-2004, 14:07
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Sponstanietje schreef op 24-03-2004 @ 08:39:
Hoe vaak per week zagen jullie elkaar tijdens de relatie? Als dit aantal nl hoog is, kijk ik niet zo op van irritaties die op kunnen spelen. In dat geval zou ik, als er van beide kanten toch behoefte is aan een relatie, wat randvoorwaarden stellen om het dragelijk te maken. Dus vooral dat je afspreekt elkaar minder vaak blijft zien (dan wordt de spanning van elkaar zien geloof ik ook groter).
we zagen elkaar wel vaak ja.. dus daar zou je gelijk in kunnen hebben.. maar de reden dat het uit ging, was dat hij dacht dat ik meer voor hem voelde dan hij voor mij... en toen heb ik het uitgemaakt, wat niet helemaal de bedoeling was.. Het waren meer de emoties op dat moment.. Ik weet dus ook niet waarom hij niet helemaal blij is met de nieuwe situatie.. Maar ik neem aan dat hij niet opeens 180° gedraaid is dus vandaar dat ik me afvraag in hoeverre dit zin heeft...
Oud 24-03-2004, 14:41
snarl
snarl is offline
volgens mij heb je niet veel te verliezen, ik zou het iig gewoon doorzetten. iig zou ik nog wel willen praten als ik jou was, ookal heb je dat misschien al gedaan.
Oud 24-03-2004, 16:09
sail fan
sail fan is offline
niks te verliezen, en mischien nog wel wat te winnen ook. Het enige dat fout kan gaan is dat je alles weer ophaald, maar aan je bericht te lezen doe jedat nu ook nog wel.
Oud 24-03-2004, 18:11
Cruz
Cruz is offline
Met Sail Fan ben ik het eens
Oud 24-03-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 24-03-2004 @ 02:15:
Na een relatie van vijf maanden is het sinds twee weken uit met m'n ex. Ik heb hier best veel moeite mee en hoop dat het weer goed komt. Ookal is het niet slecht dat het uit is. Aan sommige dingen van hem ergerde ik me gewoon en mijn relatie met hem was niet helemaal zoals ik een relatie voor ogen heb. Desondanks mis ik hem ontzettend en ben ik nog heel erg met hem bezig (automatisme van 'wat zou hij nu doen?' etc.).

Overmorgen hebben we een afspraak. Ik ontdekte laatst nml dat hij ook niet echt een goed gevoel heeft over het feit dat het nu uit is. Ik weet niet wat hij daar precies mee bedoeld, maar dat merk ik dan wel. Of niet...? Ik twijfel namelijk of ik die afspraak wel moet doorzetten. Mijn verstand zegt dat de kans dat het goed komt niet groot is en dat ik er alleen maar herinneringen mee oprakel. Ik zit nu al elke dag te huilen..
Als ik echter mn gevoel volg, laat ik die afspraak gewoon doorgaan. Ik wil hem echt super graag zien en moet er niet aan denken dat ik later tegen mezelf moet zeggen: 'wat als ik toen dat en dat had gedaan'... Wat zouden jullie doen? Cancellen of niet?
cancellen! straks beland je huilend in zijn armen en eindigd het in wilde seks! de volgende dag heb je spijt van je actie! hierdoor raak je nog meer in de war en doe je je ex alleen maar pijn!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 19:40
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
bertbart schreef op 24-03-2004 @ 20:11:
cancellen! straks beland je huilend in zijn armen en eindigd het in wilde seks! de volgende dag heb je spijt van je actie! hierdoor raak je nog meer in de war en doe je je ex alleen maar pijn!
met dat eerste zou ik zeer weinig moeite hebben..

maar ik doe hem pijn? ik denk eerder andersom.. het is uit omdat hij niet verliefd is niet andersom..
Oud 24-03-2004, 20:33
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
Sangria schreef op 24-03-2004 @ 15:07:
we zagen elkaar wel vaak ja.. dus daar zou je gelijk in kunnen hebben.. maar de reden dat het uit ging, was dat hij dacht dat ik meer voor hem voelde dan hij voor mij... en toen heb ik het uitgemaakt, wat niet helemaal de bedoeling was.. Het waren meer de emoties op dat moment.. Ik weet dus ook niet waarom hij niet helemaal blij is met de nieuwe situatie.. Maar ik neem aan dat hij niet opeens 180° gedraaid is dus vandaar dat ik me afvraag in hoeverre dit zin heeft...
Over dat laatste stuk.. Ik zou anders gewoon goed met hem praten, want ik heb zo het idee dat aan beide kanten nog niet alles duidelijk is. Straks doen jullie allbei dingen waar je dan spijt van krijgt terwijl het met goed praten had kunnen voorkomen. Ik zeg niet dat daar je probleem zit, maar dat het een mogelijkheid is. Zoiets is bij mij ook weleens voorgekomen een paar keer en gelukkig heb ik er toch nog over durven praten.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Sangria schreef op 24-03-2004 @ 20:40:
met dat eerste zou ik zeer weinig moeite hebben..

maar ik doe hem pijn? ik denk eerder andersom.. het is uit omdat hij niet verliefd is niet andersom..
je raakt in de war, ondanks dat je toch zegt van niet. dat heb ik ook gehad. ik merkte dat ik daardoor toch met meer vragen kwam te zitten. gelukkig heeft hij ze heel lief beantwoord, wat wel hard aankwam, maar eerlijkheid is het belangrijkste.
hij zei: ik heb je in de war gemaakt he?
ik: nee hoor. Want ik weet hoe t zit en ik verwacht niets van je.
Ik wist ook hoe het zat/zit en ik verwachte ook niets, maar het deed me toch meer dan ik dacht..

Niet dat een van ons beiden spijt heeft..
En dat ik t zo weer zou doen als ik dat moment opnieuw mocht doen.. Daar niet van..
Maarja.. t blijft lastig.. Hij was ook een beetje in de war.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2004, 21:15
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 24-03-2004 @ 21:50:
je raakt in de war, ondanks dat je toch zegt van niet. dat heb ik ook gehad. ik merkte dat ik daardoor toch met meer vragen kwam te zitten. gelukkig heeft hij ze heel lief beantwoord, wat wel hard aankwam, maar eerlijkheid is het belangrijkste.
hij zei: ik heb je in de war gemaakt he?
ik: nee hoor. Want ik weet hoe t zit en ik verwacht niets van je.
Ik wist ook hoe het zat/zit en ik verwachte ook niets, maar het deed me toch meer dan ik dacht..

Niet dat een van ons beiden spijt heeft..
En dat ik t zo weer zou doen als ik dat moment opnieuw mocht doen.. Daar niet van..
Maarja.. t blijft lastig.. Hij was ook een beetje in de war.
Ik zou sowieso pas iets in de trant van seks doen als hij zegt dat hij het wel weer wil proberen. En daaraan vooraf moet een heel goed gesprek gaan/ komen. Ik ga niet met mensen naar bed met wie ik niks heb. En als hij zegt dat hij het weer wil proberen, zla ikde laatste zijn die twijfelt..

Dus ik denk toch echt dat als er iemand een ander pijn gaat doen, hij dat is... Ookal is het onbedoeld.
Oud 26-03-2004, 17:01
Sangria
Sangria is offline
Het is weer aan

Tnx iedereen voor jullie advies
Oud 26-03-2004, 17:33
sail fan
sail fan is offline
Gefeliciteerd *rent naar de abkker en haalt voor de 3e keer vandaag taart*
Reageren

Regels voor berichten