Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2004, 02:08
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik vroeg me af wat je later(3 jaar) kan verdienen in de ICT sector als informatici die de opleiding Informatica heeft afgerond (Databases ontwerpen met de applicatie)

Wat zou je als pas afgestudeerde verdienen en hoeveel als je al een tijdje ervaring hebt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2004, 15:26
Verwijderd
1. Weinig.
2. Weinig.

Klinkt hard, maar is (helaas) realistisch.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 16:17
WillKillForSex
Kan je ook concreet zijn met getallen? dank
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:19
ekki
ekki is offline
HBO of MBO of universitair?
Is een groot verschil namelijk.

HBO heb je het meeste kans een baan te vinden, WO verdien je als het goed is het meest.

Over 3 jaar is tussen de 1500 en 2000 euro bruto wel vrij normaal voor HBO afgestudeerd. Voor MBO uiteraard minder (als je al aan werk komt).
Oud 06-03-2004, 19:34
WillKillForSex
moet dat niet netto zijn?
Dacht dat je met HBO altijd zo veel kon verdienen

De opleiding die ik doe vind ik niet al te makkelijk, waarom word er zo weinig voor betaald dan?

Als ik zwart werk bij iemand verdien ik nog geneens dat salaris uitgaand dat ik 40 uurige werkweek maak.

Heb ik dan de verkeerde opleiding gekozen of is er nog hoop?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 21:04
ekki
ekki is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 06-03-2004 @ 20:34:

De opleiding die ik doe vind ik niet al te makkelijk, waarom word er zo weinig voor betaald dan?

Als ik zwart werk bij iemand verdien ik nog geneens dat salaris uitgaand dat ik 40 uurige werkweek maak.

Heb ik dan de verkeerde opleiding gekozen of is er nog hoop?

alvast bedankt
Je kunt natuurlijk dingen eisen. Als jij sowieso meer wilt verdienen... goed zoeken. Het is denk ik niet geheel uitzichtloos .
Oud 07-03-2004, 02:15
WillKillForSex
... en voor het grote geld een eigen bedrijf starten?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 02:37
Verwijderd
'Het grote geld' haal je met niets dat met ICT te maken heeft. Een eigen bedrijfje is keihard bikkelen.

Quite frankly, het écht 'grote geld' zit in het ondernemingsrecht, intellectuele eigendom, wetenschappelijk marketingonderzoek en de lotto.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 22:49
Unexplained
Unexplained is offline
Het is een beetje kort door de bocht om te stellen dat bij opleiding X met Y werkervaring salaris Z hoort.

Veel hangt af van je werkervaring, intelligentie en vooral: communicatieve vaardigheden. Vooral dat laatste kan je salaris eenvoudig verdubbelen.
Oud 18-03-2004, 11:04
Boozle
Boozle is offline
Een eigen bedrijf. Daar verdien je niet in 1 keer bakken met geld mee. Je zult zien dat de eerste 2 jaar dat je bijna alles zelf doet en 60 a 80 uur per week moet werken. En je maakt in het begin nauwelijks winst.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 11:41
iamcj
iamcj is offline
Als je een eigen bedrijf wilt beginnen, moet je nu al zeker weten dat je dat wilt. Anders red je het alleen met veel geluk.
Oud 18-03-2004, 11:52
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Boozle schreef op 18-03-2004 @ 12:04:
Een eigen bedrijf. Daar verdien je niet in 1 keer bakken met geld mee. Je zult zien dat de eerste 2 jaar dat je bijna alles zelf doet en 60 a 80 uur per week moet werken. En je maakt in het begin nauwelijks winst.
Tuurlijk heb je een aanlooptijd, maar je moet bovenal over een goed netwerk beschikken en talenten hebben (communicatie, stressbestendig, flexibel, doorzettingsvermogen, et cetera).
Oud 18-03-2004, 16:25
Koen
Koen is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 06-03-2004 @ 20:34:
Op den duur zal je met hard werken vast wel een aardig salaris kunnen verdienen, maar je begint gewoon onderaan. In de ICT kan je best een stukje groeien, maar dat komt met de tijd, en niet vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 13:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2004 @ 16:26:
1. Weinig.
2. Weinig.
Ah, ervaring zeker? Compleet onzin dat je 'weinig' betaald krijgt, het is alleen compleet afhankelijk van je opleiding.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2004, 13:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-03-2004 @ 03:37:
'Het grote geld' haal je met niets dat met ICT te maken heeft. Een eigen bedrijfje is keihard bikkelen.
Kwestie van goede ideeen hebben wil ook wel eens helpen. Ik weet niet wat jij onder 'ICT' verstaat (wij hebben het gewoon over IT, maar dat terzijde), maar met een simpel webdesignbedrijf kom je nergens. Detachering is ook geen geweldig idee op dit moment.

Het bedrijf waar ik werk is in '99 mede opgericht door m'n 'baas' Mark (eigenlijk gewoon vriend/collega), en die was toen 21. Hij heeft nu geld zat zegmaar

Ik werk nu ongeveer een jaar hier, en ben begonnen op 2250 bruto, 40 urige werkweek. Dat terwijl ik m'n opleiding HBO informatica nog moet halen. Het is vooral een kwestie van denkniveau en sociale vaardigheden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 07:10
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Chimera schreef op 22-03-2004 @ 14:12 :
Kwestie van goede ideeen hebben wil ook wel eens helpen. Ik weet niet wat jij onder 'ICT' verstaat (wij hebben het gewoon over IT, maar dat terzijde), maar met een simpel webdesignbedrijf kom je nergens. Detachering is ook geen geweldig idee op dit moment.

Het bedrijf waar ik werk is in '99 mede opgericht door m'n 'baas' Mark (eigenlijk gewoon vriend/collega), en die was toen 21. Hij heeft nu geld zat zegmaar

Ik werk nu ongeveer een jaar hier, en ben begonnen op 2250 bruto, 40 urige werkweek. Dat terwijl ik m'n opleiding HBO informatica nog moet halen. Het is vooral een kwestie van denkniveau en sociale vaardigheden.
en zoals je misschien al zegt: NETWERKEN !
Oud 31-03-2004, 12:15
hansjuh
hansjuh is offline
En hoeveel verdien je dan als je een ICT opleiding op HBO en WO niveau hebt?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 12:59
iamcj
iamcj is offline
Tussen de 1300 en 3000 euro bruto.
Reageren

Regels voor berichten