Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2004, 15:17
Goede Fee
Goede Fee is offline
Over een aantal weken is er in Wageningen opendag en ga ik ook zeker kijken bij de studie Internationale Ontwikkelingsstudies. Maar ik had nu alvast een aantal vragen voor iemand die deze studie doet.

- Waarin moet je geïnteresseerd zijn om aan deze studie te beginnen (is het heel erg op Aardrijkskunde gericht, of toch ook wel richting een échte sociale studie?)
- Welke vakken krijg je precies?
- Wat wil jíj er later mee gaan doen?

Alvast bedankt!
Oud 30-03-2004, 15:50
Verwijderd
ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Maar ik denk dat aardrijkunde, geschiedenis en talen je moeten interesseren.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 08:02
Rensketje
Rensketje is offline
Hoihoi,

Ik ben ook op de universiteit geweest (woon in Ede dus das heel dichtbij) En heb emt een student gesproken. In de voorlichtingsbrochure staat ook vrij veel en op hun site denk ik ook wel.

Wat mij het interessantste lijkt is rurale ontwikkelingssociologie. Bijvoorbeeld hoe het leven van mensen verstoord kan worden door een ramp en hoe je kunt helpen. De studente, met wie ik gesproken heb, is voor lange tijdi n Afrika geweest en heeft daar onderzoek gedaan of de ontwikkelingshulp (na een overstroming) ook daadwerkelijk aankwam. heel interessant. Verder is het natuurlijk niet echt dat je mensen zelf gaat helpen dacht ik, je komt meer in het coordineerwerk terecht e.d. Maar het kan natuurlijk ook een hele andere kant opgaan. Vakken weet ik niet zo heel veel van.

gr'sr enske
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 10:36
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Rensketje schreef op 02-04-2004 @ 09:02 :
Hoihoi,

Ik ben ook op de universiteit geweest (woon in Ede dus das heel dichtbij) En heb emt een student gesproken. In de voorlichtingsbrochure staat ook vrij veel en op hun site denk ik ook wel.

Wat mij het interessantste lijkt is rurale ontwikkelingssociologie. Bijvoorbeeld hoe het leven van mensen verstoord kan worden door een ramp en hoe je kunt helpen. De studente, met wie ik gesproken heb, is voor lange tijdi n Afrika geweest en heeft daar onderzoek gedaan of de ontwikkelingshulp (na een overstroming) ook daadwerkelijk aankwam. heel interessant. Verder is het natuurlijk niet echt dat je mensen zelf gaat helpen dacht ik, je komt meer in het coordineerwerk terecht e.d. Maar het kan natuurlijk ook een hele andere kant opgaan. Vakken weet ik niet zo heel veel van.

gr'sr enske
Bedankt voor je reactie! Dit is ook wel zo'n beetje wat ik van de studie verwacht... Het lijkt me erg leuk!
Reageren

Regels voor berichten