Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 16:18
mira_love
mira_love is offline
We moeten voor ANW een verslag en presentatie houden over een onderwerp dat te maken heeft met het milieu. Nou wil ik het niet gaan hebben over onderwerpen waar iedereen al wel wat van weet zoals kernenergie of duurzaam energie. Wie weet een leuk, interessant onderwerp waar natuurlijk ook nog wat info over te vinden is?

groetjes mira
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 16:26
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
milieumaatregelen bij dsm?

daar zijn ze zo trots op die sturen je 23 kilo informatie
Oud 05-04-2004, 17:39
Denkie
Denkie is offline
Kijk eens in de omgeving:

- Woon je eventueel bij een luchthaven (of andere mainport zoals Rotterdamse Haven) in de buurt, onderzoek daar wat milieuaspecten van zoals: luchtvervuiling, geluidshinder e.d.
- Woon je in de buurt van een energiecentrale, watercentrale, afvalverwerkingsbedrijf e.d., misschien dat je over de bedrijf iets kan doen...

Globaal wat mogelijkheden bij je in de buurt...

Je kunt ook bepaalde organisaties doen:
- Overheidsinstanties
- Of jongerenorganisaties als: Jongeren Milieu Aktief
- Andere organisaties als Greenpeace e.d.

Kijk ook eens op: http://www.milieuloket.nl/

*mijn Google doet wonderen voor je *

Misschien nog een extra tip: probeer een onderwerp te kiezen wat een beetje past bij je profiel/vakkenpakket. Heb je bijvoorbeeld aardrijskunde in je pakket, is het misschien nuttig om iets met je omgeving te doen.

Suc6!!

Groetjes... Denkie
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 08:16
tandenborstel
tandenborstel is offline
Misschien iets actueels, die vaten met landbouwgif die van een schip gevallen waren met een of andere arseenverbinding geloof ik. Daar is best wel wat commotie over geweest door milieu mensen, is ook een onderzoek over geweest, dus best veel info denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 09:28
Point of View
Point of View is offline
De gevolgen van boren in de Waddenzee voor het milieu. Lekker saai, maar actueler kan haast niet. Is ook genoeg info over te vinden! (eigen ervaring je moet wat als je net ziek bent op de dag dat de onderwerpen voor het betoog worden vastgesteld.)
Reageren

Regels voor berichten