Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2004, 09:07
Verwijderd
Ik heb dus een laptop, van 2.4 Ghz. Verder heb ik een video kaartje van Radeon in. Ik dacht een 9200 ofzo. Ik ben niet thuis, dus de exacte gegevens kan ik wel later posten als het nodig is.

Ik zat gister een beetje te gamen, en plotseling valt ie helemaal uit. Ik bedoel dus in EEN keer was ie uit. Ik start hem weer op, zonder problemen. Ik kijk een beetje rond op de laptop, en ik zie geen problemen meer. Dus ik ga weer gamen. Nou ik had hem net weer op gang en ja hoor, weer hetzelfde verhaal. Weer in een keer helemaal uit.

Maar...helaas...nu krijg ik het kreng niet meer aan. Zelfs het ledje brand niet meer als ik de lader erin heb steken. (Wat normaal een indicator is voor het laden der accu.

Nu heb ik wel een klein ideetje wat het probleem kan zijn. Ik had win prof, win server 2000, en XP erop staan. Nu had ik het probleem met XP dat ik de lader er niet uit kon halen want dan liep ie vast. Waarom weet ik ook niet precies maar ja.

Nu denk ik dus dat ik hem telang in de lader heb laten zitten, en dat ie teveel stroom heeft gehad, en kortsluiting in het moederbord of iets dergelijks heeft gemaakt. Probleem is natuulijk dat ik het niet zeker weer, omdat ik hier niet zo veel verstand nog van heb.

Dus wat kan het probleem zijn? En is er ook een mogelijke oplossing om het zelf op te lossen.

p.s. ik ben zo stom om geen backup te maken van mijn bestanden, waaronder school-files. Dus het is belangrijk om mijn harde schijf te redden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2004, 13:50
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 25-03-2004 @ 10:07:

p.s. ik ben zo stom om geen backup te maken van mijn bestanden, waaronder school-files. Dus het is belangrijk om mijn harde schijf te redden. [/B]
Laptop open schroeven, Harde schijf los maken en een normale pc stoppen. even je bios settings goed doen en het moet meteen werken. Meteen een backup maken
Het zou moeten passen

Laptop terug doen en naar de winkel terug brengen als je nog garantie hebt..
Oud 25-03-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
TIGEK schreef op 25-03-2004 @ 14:50:
Laptop open schroeven, Harde schijf los maken en een normale pc stoppen. even je bios settings goed doen en het moet meteen werken. Meteen een backup maken
Het zou moeten passen

Laptop terug doen en naar de winkel terug brengen als je nog garantie hebt..
Dus je denkt dat ik hem niet meer levend kan maken? Nou ja, ik heb garantie...dus verder geen probleem. Ik vind het alleen vervelend.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 14:47
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 25-03-2004 @ 15:36:
Dus je denkt dat ik hem niet meer levend kan maken? Nou ja, ik heb garantie...dus verder geen probleem. Ik vind het alleen vervelend.
Nee laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk

Zelf laat ik mijn laptop ook 24/7 in de ladder zitten daar van gaat hij als hij goed is niet van kapot (alleen de baterij dan)

Een verklaring zoals ik het nu lees is je voeding kapot en je accu leeg is of je adaptar kapot is
Oud 25-03-2004, 15:26
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 25-03-2004 @ 15:47:
Nee laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk
Damn right.

Nee serieus, ik denk niet dat het door je lader komt, die kun je er in principe altijd aan hebben zitten. Als het goed is het je een Lithion Ion accu, die kunnen tegen dit soort dingen.

Ik denk eerder dat het een hitte probleem of voedingsprobleem kan zijn. Als jij gaat gamen gaat je processor en je videokaart naar de 100% belasting, wat betekent dat ze een stuk warmer worden. Zeker voor DTR laptops die met een desktopprocessor zitten is dit een probleem. Die 2.4GHz kan prima een gewone Pentium 4 zijn, wat per definitie ongeschikt is voor een laptop.

Wat is de temperatuur van je processor? Check met AIDA32 of MBM. Google doet wonderen.
Oud 25-03-2004, 15:53
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-03-2004 @ 16:26:

Ik denk eerder dat het een hitte probleem of voedingsprobleem kan zijn. Als jij gaat gamen gaat je processor en je videokaart naar de 100% belasting, wat betekent dat ze een stuk warmer worden. Zeker voor DTR laptops die met een desktopprocessor zitten is dit een probleem. Die 2.4GHz kan prima een gewone Pentium 4 zijn, wat per definitie ongeschikt is voor een laptop.
Citaat:
Ts schreef:

Maar...helaas...nu krijg ik het kreng niet meer aan. Zelfs het ledje brand niet meer als ik de lader erin heb steken. (Wat normaal een indicator is voor het laden der accu.
Dit betekend dat de voeding toch echt kapot is als hij niet meer leeft.

Breng hem maar naar de winkel. Net zo veilig
Oud 25-03-2004, 15:59
Verwijderd
wij hadden eerst een kastje voor stroom dat ie van 1 stopcontact 5 maakte met zo'n schakelaar ... wij de comp. laten repareren en nix konden ze vinden toen bleek het dat kastje te zijn (bij ons viel die ook wel in 1x uit)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:20
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
powerguy schreef op 25-03-2004 @ 16:59:
wij hadden eerst een kastje voor stroom dat ie van 1 stopcontact 5 maakte met zo'n schakelaar ... wij de comp. laten repareren en nix konden ze vinden toen bleek het dat kastje te zijn (bij ons viel die ook wel in 1x uit)
ehm. laptops hebben accu's.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Screaming Slave schreef op 25-03-2004 @ 18:20:
ehm. laptops hebben accu's.
En waar laad jij die accu mee op?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2004, 20:28
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
********** schreef op 25-03-2004 @ 18:47:
En waar laad jij die accu mee op?
via een aggegraat ofzo denk ik
Oud 26-03-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-03-2004 @ 16:26:
Damn right.

Nee serieus, ik denk niet dat het door je lader komt, die kun je er in principe altijd aan hebben zitten. Als het goed is het je een Lithion Ion accu, die kunnen tegen dit soort dingen.

Wat is de temperatuur van je processor? Check met AIDA32 of MBM. Google doet wonderen.
Nou jullie raden het nooit. Ik kom gister thuis, en ik dacht: "Ach...laat ik nog 1 keer kijken of ie het nou doet of niet." Dus ik probeer het nog eens, en ja hoor. Niks aan het handje, alles doet het zoals het moet.

Dus ik denk dat degene, die ik gequote heb hierboven, gelijkt heeft. Hij werd denk ik te warm. Ik luisterde ook muziek via de laptop toen de game draaide dus ik denk dat ik teveel van het beestje heb gevraagt. Maar hoe kan ik dit probleem nou ik de toekomst verkomen?

(Ik heb trouwens die accu maar even helemaal leeg laten lopen en weer opnieuw opgeladen. Is ook beter anders word de accu helemaal lam als je hem 24/7 erin laat.)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 02:35
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zoals gezegd, check wat de temperatuur is. Dit kun je doen met het uitstekende programma AIDA32, bij tabblad CPU -> Sensors.

Download:
http://www.aida32.hu/download/aida32ee_393.exe
Oud 27-03-2004, 10:13
D@mien
D@mien is offline
Is die laptop toevallig een Acer?
Oud 27-03-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-03-2004 @ 03:35:
Zoals gezegd, check wat de temperatuur is. Dit kun je doen met het uitstekende programma AIDA32, bij tabblad CPU -> Sensors.

Download:
http://www.aida32.hu/download/aida32ee_393.exe
Dank je, maar mijn laptop is momenteel niet aangesloten op het internet. Dit ga ik binnenkort verhelpen me een router en wat kabel-werk.

Citaat:
D@mien schreef op 27-03-2004 @ 11:13:
Is die laptop toevallig een Acer?
Nee van Jewel.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 22:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ok, vergeet niet te posten binnenkort dan.
Oud 28-03-2004, 15:08
Verwijderd
Mja...ik heb een beetje zitten denken en ik kom tot de volgende conclusie. Sinds ik deze laptop heb, heb ik nog nooit een probleem gehad met gamen en dergelijke. Laat staan dat ie steeds uit valt. Ik heb het vandaag weer 2 keer gehad.

Nu denk ik dat het komt omdat de partitie waar XP op staat bijna helemaal vol is. Helemaal dichtgeslibt lijkt het wel want zoveel instaleer ik er niet op.

Weet iemand nog een mooi progje om mn partitie op te schonen?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 15:44
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een computer valt niet uit omdat de partitie vol is oid.

Maar opschonen kun je altijd proberen.
Oud 28-03-2004, 19:26
Choking Duck
Choking Duck is offline
Misschien dat er teveel programma's op de achtergrond draaien.
Windows XP maakt daar niet zo'n probleem meer van met gamen (alles blijft (lijkt het) soepel draaien, maar de processor wordt alleen wel 2X zo heet alleen dit heb ik wel met een gewone desktop PIII)
je zou eens moete testen of ie hetzelfde flikt met windows 98 (laat programma's blijkbaar veel minder processorkracht opslokken)
Want een pentium reboot altijb bij oververhitting. (toch??)
Oud 29-03-2004, 12:13
Preaper
Preaper is offline
Klinkt alsof er opeens een spanningsval is. Heb je dit probleem alleen als je op het netspanning werkt, of alleen als je op je accu werkt? Of in beide gevallen?
Oud 01-04-2004, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 29-03-2004 @ 13:13 :
Klinkt alsof er opeens een spanningsval is. Heb je dit probleem alleen als je op het netspanning werkt, of alleen als je op je accu werkt? Of in beide gevallen?
Nou, ten eerste gister tijdens het bewerken van gifjes. (Iets wat ik wel even geinig vind om mee te klooten.) En voila, valt ie weer uit. Dit keer kan ik hem (weer) niet gelijk opstarten.

Ik heb hem altijd aan de lader hangen want als ik de lader eruit haal dan loopt windows XP vast. Nou is mij verteld dat ik dan de bios moet flashen maar dat heb ik nog nooit gedaan dus lijkt het me ook niet verstandig om dat zelf te doen. Aangezien ik dan kans heb mn laptop te vermoorden.

Ik moet misschien mn laptop maar eens laten ophalen. Het lijk me stug dat het aan de proccessor ligt van mn laptop want ik heb maanden geen probleem gehad. En het is pas 3 weken geleden ofzo begonnen. Misschien is het iid de voeding of whatever.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten