Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 12:02
iamcj
iamcj is offline
Wat is het principe programmeertechnisch van het aansturen van een programma wat op een server draait, maar wel zo dat de dll op de server wordt aangeroepen en uitgevoerd en niet van lokaal.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Nu roep ik de functie uit de dll op de server aan (theoretisch), maar hij voert dat de dll lokaal uit en gebruikt dus ook mijn locale recources.
Oud 29-03-2004, 12:13
Verwijderd
Bouw een DCOM+ object op de server en roep die aan.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 13:11
iamcj
iamcj is offline
Dank je wel
Oud 29-03-2004, 13:23
Verwijderd
Als je het helemaal mooi wilt doen (ik weet niet wat voor programma je bouwt), kun je overwegen om Mircosoft Transaction Server te installeren.

Deze zorgt ervoor dat het object effectief maar een keer wordt aangemaakt. Probeer je het object nog een keer aan te maken, dan registreert MTS dit en maakt domweg een kopie/clone of iets anders aan (simpel gezegd).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 15:45
dafelix
dafelix is offline
(Corrigeer me, als ik je vraag niet goed begrepen heb)

Het tegengaan van uitvoeren van dingen lokaal zou je kunnen oplossen om via Telnet te gaan werken; situatie:

PC1 draait DafioServer en luistert op poort 38,5
PC2 connect via Telnet naar PC1 op poort 38,5 en stuurt commando 'shutdown' oid

Op deze manier moet je wel een login-systeem maken, zodat niet iedereen mijn mooie DafioServer uit de lucht kan halen
Oud 29-03-2004, 17:51
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
eddie schreef op 29-03-2004 @ 14:23:
Als je het helemaal mooi wilt doen (ik weet niet wat voor programma je bouwt), kun je overwegen om Mircosoft Transaction Server te installeren.

Deze zorgt ervoor dat het object effectief maar een keer wordt aangemaakt. Probeer je het object nog een keer aan te maken, dan registreert MTS dit en maakt domweg een kopie/clone of iets anders aan (simpel gezegd).
Het gaat om een adapter tussen Frontend en database, waarbij de query op de server uitgevoerd wordt zodat niet alle data over het netwerk hoeft te worden getrokken.
Oud 29-03-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
iamcj schreef op 29-03-2004 @ 18:51:
Het gaat om een adapter tussen Frontend en database, waarbij de query op de server uitgevoerd wordt zodat niet alle data over het netwerk hoeft te worden getrokken.
Ah, ok. Waneer je heel veel gebruikers hebt, heb je dus ook veel connecties en objecten actieft op de server. Misschien dat dan MTS iets voor je is. Maar dat weet ik natuurlijk niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten