Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2004, 19:55
Lauratjuh
Lauratjuh is offline
Hoe gedraag jij je tegen oudere mensen, vreemde mensen of belangrijke mensen? Hoe spreek jij ze aan, hoe kleed jij je in hun bijzijn op bv. een belangrijk feest, en hoe noem je ze?

Oud 29-03-2004, 20:01
belgo
belgo is offline
Oude besjes.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:02
Verwijderd
Ik spreek ze aan met U, bij een belangrijke gelegenheid kleed me netjes en zo gedraag ik me ook .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:06
Erbenda
Erbenda is offline
Uhm, beleefd en iemand met u aansprekend, als deze ouder is en daarbij een vreemde. Ik spreek iemand dan aan met meneer of mevrouw. Pas als degene zegt dat het ook met je mag en bij voornaam enz. doe ik dat.
Verder kleed ik me wat netter aan, en gedraag me ook netter (althans dat probeer ik... )
Oud 29-03-2004, 20:24
Iduna
Iduna is offline
Ik ben sowieso beleefd naar (oudere) mensen toe, ik spreek ze dan aan met 'u', meneer en/of mevrouw. Als diegene zegt dat ik ook 'je' mag zeggen, blijf ik toch nog steeds 'u' zeggen.
Ik kleed me niet anders dan normaal, tenzij het zo'n chique iets is, dan wel iets netter of zo.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:25
Verwijderd
Onbekende, oudere mensen spreek ik sowieso altijd aan met 'U' en 'meneer' of 'mevrouw' en wanneer ik ze echt nog niet eerder heb gezien geef ik ze een hand en stel ik me netjes voor.

Als ik op een net of belangrijk feest kom, dan kleed ik me zoals dat van me verwacht wordt. Is er bijvoorbeeld een dresscode dan moet je je daar ook aan houden en ik kan me echt verschrikkelijk storen aan mensen die op een echt nette gelegenheid zo casual mogelijk gekleed gaan, om te provoceren of te laten zien hoe tegendraads ze wel niet zijn.

De eerste paar keren dat ik bij mijn vriend thuis kwam, dacht ik ook altijd extra aan mijn kleding: niets bloots of echt heel erg strak, geen licht shirt over een zwarte bh, zodat ze het er niet doorheen zouden zien schijnen enz.
Ach ja... onzekerheid, hè.....

Laatst gewijzigd op 29-03-2004 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 21:04
Susanne
Susanne is offline
Pffff, ik kan van mezelf zeggen dat ik erg netjes ben tegen oudere mensen; tegen bijvoorbeeld ouders van kennisen of vriendinnen waar ik nog niet eerder kennis mee heb gemaakt begin ik ook altijd met "mevrouw jansen" en "u", geef netjes een hand, laat ze uitspreken, etcetera, dat vind ik ook wel normaal eigenlijk..
Uhhm als er belangrijke mensen komen wat nog wel eens gebeurd voor m'n vaders werk moeten m'n broer, zus en ik er wel representatief uitzien, met u aanspreken, niet met ellebogen op tafel blablabla maarja ik denk dat dat wel bij meer mensen thuis zo is, ook bij het normale avondeten.
Oud 29-03-2004, 21:06
beuk
beuk is offline
Mensen die significant ouder zijn spreek ik altijd met U aan, of ik moet ze goed kennen. Op "belangrijke" feestjes raak ik op de een of andere manier nooit verzeild, althans, niet het sort wat jij waarschijnlijk bedoeld. Maar als er nette/formele kleding van me verwacht wordt dan heb ik daar absoluut geen problemen mee.
Oud 29-03-2004, 21:08
Verwijderd
Als ze er nog jong-oud uitzien zeg ik meestal je, en tegen ouders van vrienden ook.
Net alsof veertigers het leuk vinden om met u aangesproken te worden.
Tegen opa's en oma's zeg ik u, maar tegen mijn eigen opa's en oma's zeg ik je.
Tegen vrienden en bekenden zeg ik Hé of Hai, en tegen bekenden die ik liever ontwijk zeg ik, als het echt moet, Hé. (wel quasi verbaasd natuurlijk. heeee jij hier? ik had je echt helemaaaal niet gezien!)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 21:16
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
Lauratjuh schreef op 29-03-2004 @ 20:55:
Hoe gedraag jij je tegen oudere mensen, vreemde mensen of belangrijke mensen? Hoe spreek jij ze aan, hoe kleed jij je in hun bijzijn op bv. een belangrijk feest, en hoe noem je ze?

zoals ik me normaal ook zou gedragen, ik zeg nooit "U", tegen niemand dus dan ook niet, en het kleden ligt eraan als het een begravenis is ofzo benk wel netjes of iig iets netter, maar op een normale verjaardag niet, vink nie nodig voor iemand anders.
Oud 29-03-2004, 21:32
Fog
Fog is offline
ik zeg wel u en ik gedraag me beleefd maar ik ga niet totaal veranderen en ik ga me ook niet anders kleden.
Oud 29-03-2004, 21:44
Verwijderd
Ik spreek onbekende of oudere mensen altijd aan met 'u' en 'meneer' of 'mevrouw'.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 21:55
Verwijderd
Citaat:

Mensen waar ik geen respect voor heb, spreek ik aan met U.
Deze mensen proberen nl in de meeste gevallen respect af te dwingen en voelen zich meer dan mij.

Met uitzondering van klanten die mij veel geld gaan geven .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:21
Stevill
Stevill is offline
Alemaal chicks en dudes.
Oud 29-03-2004, 22:23
sorry
sorry is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 29-03-2004 @ 23:21:
Alemaal chicks en dudes.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:33
pizzaforum
pizzaforum is offline
Ik vind dat niemand meer waard is als mij, dus zal niemand meer respect krijgen... of minder.
Oud 30-03-2004, 12:06
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Susanne schreef op 29-03-2004 @ 22:04:
Pffff, ik kan van mezelf zeggen dat ik erg netjes ben tegen oudere mensen; tegen bijvoorbeeld ouders van kennisen of vriendinnen waar ik nog niet eerder kennis mee heb gemaakt begin ik ook altijd met "mevrouw jansen" en "u", geef netjes een hand, laat ze uitspreken, etcetera, dat vind ik ook wel normaal eigenlijk..
Mja same here.
Oud 30-03-2004, 12:14
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
pizzaforum schreef op 29-03-2004 @ 23:33:
Ik vind dat niemand meer waard is als mij, dus zal niemand meer respect krijgen... of minder.
En zo komen we een stuk verder
Oud 30-03-2004, 12:32
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 29-03-2004 @ 23:21:
Alemaal chicks en dudes.
indeed.
Oud 30-03-2004, 12:35
guess what
guess what is offline
Citaat:
Noé schreef op 29-03-2004 @ 22:08:
Als ze er nog jong-oud uitzien zeg ik meestal je, en tegen ouders van vrienden ook.
Tegen vrienden en bekenden zeg ik Hé of Hai, en tegen bekenden die ik liever ontwijk zeg ik, als het echt moet, Hé. (wel quasi verbaasd natuurlijk. heeee jij hier? ik had je echt helemaaaal niet gezien!)
Ik doe hetzelfde.
Oud 30-03-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 29-03-2004 @ 22:55:
Mensen waar ik geen respect voor heb, spreek ik aan met U.
Deze mensen proberen nl in de meeste gevallen respect af te dwingen en voelen zich meer dan mij.
Dan... ?

Citaat:
pizzaforum schreef op 29-03-2004 @ 23:33:
Ik vind dat niemand meer waard is als mij , dus zal niemand meer respect krijgen... of minder.
En dit is helemaal erg.

Ik spreek veel oudere mensen met 'u' aan. Ik zeg ook altijd 'u' tegen mijn oma. Ik kleed me meestal niet drastisch anders maar als ik bijvoorbeeld bij mijn oma logeer zorg ik wel dat er niet al te veel blote buik te zien is en al helemaal geen bilspleet ofzo (niet dat ik dat normaal wel laat zien, maar ik let wat meer op dat het nu zeker niet zo is). Ik zorg ook dat ik niet scheld of vloek.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 12:48
Rollie
Rollie is offline
Citaat:
Noé schreef op 29-03-2004 @ 22:08:
Ik zal het onthouden voor als ik je de volgende keer tegenkom
Oud 30-03-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Rollie schreef op 30-03-2004 @ 13:48:
Ik zal het onthouden voor als ik je de volgende keer tegenkom
Tegen jou doe ik altijd lief hur!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 13:12
Verwijderd
Citaat:

wat versta jij onder een belangrijk mens? in mijn ogen is iedereeen even belangrijk hoor
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 13:51
~louise~
~louise~ is offline
'dan ik' bedoelt ze..............
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2004, 13:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik zeg alleen u tegen m'n oma, leraren, en soms onbekenden

aan m'n kleren doe ik helemaal niets

ik noem bijna iedereen gewoon bij de naam, alleen oma's niet
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:12
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
~louise~ schreef op 30-03-2004 @ 14:51:
'dan ik' bedoelt ze..............
oeps
Oud 30-03-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 30-03-2004 @ 14:35:
'dan' is in dit geval goed

veel : als
meer: dan
meest
Ik bedoelde inderdaad dat hij de puntjes moest invullen en daar het goed antwoord neer moest zetten. Dan klopt inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:13
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
! am mE schreef op 30-03-2004 @ 16:12:
Ik bedoelde inderdaad dat hij de puntjes moest invullen en daar het goed antwoord neer moest zetten. Dan klopt inderdaad.

zie vorige post.
Oud 30-03-2004, 20:10
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
ik gebruik u tegen "oudere" (60+) onbekende mensen...
en leraren...
Oud 31-03-2004, 10:08
Elvira
Elvira is offline
Ik spreek ze beleefd aan, maar ik ga geen u zeggen ofzo. Waarom? Ik heb deze discussie al 1000x gehad met andere en ik kan nog steeds niet begrijpen waarom dat woordje U bestaat. Alsof ik geen respect heb als ik geen u zeg tegen een volwassen man/vrouw. Ik spreek ze gewoon aan zoals ik ook vrienden aan spreek, maar dan alleen wat meer abn misschien hehe. En verder kleed ik me hoe ik me altijd al kleed. Behalve als ik naar een vet belangrijk feest moet ofzo, of bruiloft, begravenis, dan pas ik me wel aan.

Laatst gewijzigd op 31-03-2004 om 10:10.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten