Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2004, 20:26
Outlaw
Outlaw is offline
Als jij verliefd ben betrek je dan andere mensen (vrienden, misschien wel familie, vrienden van hem/haar) daarbij?
Laat je ze helpen iets te regelen, of hou je ze op de hoogte?

Ik vraag me af wat jullie ervaringen hierbij zijn, omdat ik hier slechte ervaringen mee heb...
Oud 26-03-2004, 20:29
Verwijderd
Ik heb bij mn huidige vriend eerst 4 dagen aan IEDEREEN verteld dat hij zoooo leuk was, na 4 dagen kregen we wat, en eigenlijk de laatste paar maanden ben ik niet meer zo vertellerig... maar we hebben dan wel al bijna een jaar...
Alleen toen ik dus die eerste paar dagen het vertelde reageerde sommige mensen nogal droog, ik begreep niet dat ze het niet net zo leuk vonden als ik... Want als ik weet dat iemand onwijs verliefd is vind IK dat ook heel leuk voor die persoon...
Maar dat schijnt vreemd te zijn...
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 20:45
Verwijderd
Ik ben zo'n maf mens. Ik kan t dan nergens anders meer over hebben
Mijn zusje kan altijd zo goed verborgen houden tegenover mn moeder ofzo. Mij zie je echt stralen en ik kan niet ophouden met over m praten
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:02
Freestyler*
Freestyler* is offline
het heeft een paar maanden geduurd voordat ik het een vriendin verteld heb, twee maanden daarna wist een ander vriendin het ook en een jaar later heb ik het 2 andere vriendinnen verteld.. Mijn vriend (gewone ) weet het sinds oktober.. en dat is weer 3 maanden later
Met 2 van hen praat ik er vrij intensief over
en mijn ouders? no way dat die zoiets te weten komen
Oud 26-03-2004, 21:11
Balance
Balance is offline
Nee, ik deel het zelden met iemand.
Uit ervaring weet ik dat, aan wie je het ook verteld, de hele school het na 1 dag weet. Ook al wordt er nog zo plechtig 'ik zal het niet doorvertellen' gezegd. Daar trap ik dus niet meer in.
Oud 26-03-2004, 21:22
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik vertel het eerst niemand en dan een vriendin ofzo na een maand ong. Als ik met die jongen heb dan vertel ik het ook wel tegen een hoop.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 21:36
Gwinnie
Gwinnie is offline
dat merk je wel aan mij.
ik kan mn mond niet houden over die persoon en ben of heel chagarijnig, of heel vrolijk.
ligt er net aan hoe mn 'kansen' zijn
Met citaat reageren
Oud 26-03-2004, 22:13
Alistar
Alistar is offline
Mijn vriendinnne......die worden gek van mij Stel die jongen heet Frits, dan is t echt 'Frits dit, Frits dat' en ze weten ook altijd wat ie gezegd of gedaan heeft. Mn moeder vertel ik t meestal niet, maar toch weet ze t altijd. Echt niet eerlijk, want das helemaal niet de bedoeling
Oud 26-03-2004, 22:51
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Ik wil het heel bewust niet doen. Omdat het vaak toch misloopt en ik me dan helemaal doodschaam.
Maar vaak vertel ik het toch wel stiekem, omdat ik het niet voor me kan houden. (Zoals nu.)
Oud 29-03-2004, 12:43
ilse
ilse is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 26-03-2004 @ 21:45:
Ik ben zo'n maf mens. Ik kan t dan nergens anders meer over hebben
Mijn zusje kan altijd zo goed verborgen houden tegenover mn moeder ofzo. Mij zie je echt stralen en ik kan niet ophouden met over m praten
just like me!!
dan wil ik het zeg maar tegen mijn ouders niet daar over hebben, maar opeens, overal waar ik het over heb, komt hij in voor
Oud 29-03-2004, 12:55
Verwijderd
Nee, ik ontken het tegenover iedereen en pas als het écht wat wordt ga ik er uitgebreid over vertellen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 13:03
Verwijderd
Ik wil het nooit tegen mensen zeggen, maar het straalt er bij mij zo van af als ik echt verliefd ben dat iedereen het toch wel weet. Ook heb ik het zonder dat ik het door heb dan hartstikke veel over "hem" en mensen kunnen 1 en 1 dan wel optellen...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 13:04
coecie
coecie is offline
ik vertel het altijd aan iedereen die maar naar me wil luisteren

en als ze het dorvertellen maakt me niets uit, het is toch juist de bedoeling dat ´hij´ ook weet dat ik hem leuk vind, zodat ie er werk van kan maken

ik pak het altijd zo aan
en het loopt altijd precies zoals ik dat wil

fijn is dat
Oud 29-03-2004, 13:12
Coral
Coral is offline
Ik vertel het aan iedereen die het maar horen wil! Iedereen ziet me stralen, ik ben dan helemaal gelukkig en blij. Maar soms denk ik wel eens dat het beter is dat niet iedereen het weet. Stel dat het toch niets wordt? Dan blijft iedereen maar vragen stellen van: Goh hoe gaat het nou tussen jou en je vriendje? En daar heb je dan echt GEEN zin in. Dus ik denk dat ik bij mijn volgende verliefdheid (hoop dat ie snel komt ) alleen mijn aller aller beste vrienden op de hoogte stel. En mijn ouders toch wel, anders mag ik nie bij hem slapen..
Oud 29-03-2004, 13:16
Verwijderd
herkenning in het verhaal van Loontjuh, alleen dan dat ik geen zusje heb....

Man vrouw even omdraaien
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
illie1987 schreef op 29-03-2004 @ 13:43:
just like me!!
dan wil ik het zeg maar tegen mijn ouders niet daar over hebben, maar opeens, overal waar ik het over heb, komt hij in voor
idd.
echt zo van: en hij *naam dus* heeft, en toen ik met hem aan het praten was, ik zei dus tegen hem, nou weet je, hij vind dat en dat

Ik hoef mn moeder eigenlijk alleen te vertellen dat het officieel wat is, maar dat hoeft ook vaak niet. Mijn ex bv kwam naar mijn woonplaats, want hij woont veel verder weg, en daar had ik ze uitgebreid op voorbereid en ik had gezegd dat ze niet raar moesten doen, ik had mn ex voorbereid op het rare gedrag van mn moeder en haar vriend (ze hebben zich goed ingehouden ) en ja, toen hij er was wist mn moeder ook wel hoe of wat.
Hij echter, had helemaal niets verteld. Bleef gewoon slapen. En zijn ouders wisten het veel later pas. Evenals zijn vrienden, maar dat kwam door de wat complexere situatie (hij was op dat moment de beste vriend van mijn meest recente ex om zo maar te zeggen en die laatste wist nog van niets en als hij het dan aan anderen zou vertellen zou hij er ook zo achter komen).. Maar iedereen werd gek van me en nu het uit is heb ik het ook nog regelmatig over hem
Elke dag wel
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 15:03
Sade
Sade is offline
Bij mijn huidige vriend kon ik vanaf ik moment dat ik zeker wist dat het wederzijds was m'n mond echt niet houden, en ik vertelde iedereen over hem: m'n vriendinnen, m'n vrienden, m'n ouders, m'n oma, enz.
Oud 29-03-2004, 15:30
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Waar het hart vol van is, loopt de mond van over.

Dit geldt alleen niet voor mij . Ik vertel het pas als het echt iets aan het worden is en ik heb er een goed gevoel over. Maar dan nog overdaad schaadt dus met dit soort dingen overdrijf ik ook niet. Is ook vervelend voor anderen.

Wel twee gezegdes in een reactie
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 16:00
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 26-03-2004 @ 21:29:
*knip*ik begreep niet dat ze het niet net zo leuk vonden als ik... Want als ik weet dat iemand onwijs verliefd is vind IK dat ook heel leuk voor die persoon...
Maar dat schijnt vreemd te zijn...
Hmm, dan ben ik inderdaad vreemd...
Oud 29-03-2004, 16:31
sientjuh
sientjuh is offline
Het ligt er een beetje aan of de situatie zich ervoor leent.
Soms zijn andere mensen handig om informatie in te winnen over de persoon in kwestie, doordat zij m beter kennen bijvoorbeeld. Niet dat ik dan ga vertellen dat ik zo verliefd ben, maar die mensen zullen toch ook wel hun vermoedens hebben?
Als ik er niks mee op schiet om het te vertellen hou ik meestal gewoon m'n mond
Oud 29-03-2004, 17:36
Verwijderd
als ik verliefd ben is het echt aan me te zien en kan ik het ook niet voor me houden, dan mag iedereen het weten!!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Schijnbaar praat ik ook heel druk en voornamelijk over hém als ik net verliefd ben... Dan kom ik zingend de huiskamer binnengestormd etc.
Mijn ouders en mijn zusje weten (wisten?) dan meestal ook wel dat ik 'weer eens' verliefd was. Maar goed, dat verliefd zijn, dat was ook maar relatief eigenlijk... Ik bedoel, ik weet nu dat dat geen echte echte verliefdheid was .
Toen ik net stapelverliefd was op (nu) mijn vriend, dachten ze dat thuis wel te weten; een vriendin van mij kon het ook zo van mijn gezicht aflezen, maar anderen hadden er juist helemaal niks van gemerkt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:18
miro
miro is offline
ik KAN t niet voor me houden. Iedereen weet t dezelfde dag nog. Nou ja iedereen, mn goeie vrienden. Mijn ouders vertel ik t ook vrij snel, als ik tenminste denk dat er een kansje inzit.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 18:26
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Hoe graag ik het ook wil, ik kan het niet voor me houden, omdat mensen het simpelweg aan mij zien als ik (net) verliefd ben. Maar ik 'regel' het verder wel allemaal zelf, geen vriendinnen die verkering vragen ofzo dus
Oud 29-03-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 29-03-2004 @ 19:07:
Schijnbaar praat ik ook heel druk en voornamelijk over hém als ik net verliefd ben... Dan kom ik zingend de huiskamer binnengestormd etc.
Mijn ouders en mijn zusje weten (wisten?) dan meestal ook wel dat ik 'weer eens' verliefd was. Maar goed, dat verliefd zijn, dat was ook maar relatief eigenlijk... Ik bedoel, ik weet nu dat dat geen echte echte verliefdheid was .
Idd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2004, 19:13
Verwijderd
in eerste instantie zo goed mogelijk proberen te verbergen, dan toch aan iemand vertellen. vervolgens iedereen behalve hém op de hoogte stellen. vervolgens gaat iedereen dubbelzinnig lopen doen. tsja, dan vertel je het maar. en pas op het moment dat je wat hebt, vertel je het je ouders.

althans, dat was ik.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:12
Iduna
Iduna is offline
Ik kan het goed verborgen houden. Zo ben ik wel vaker vrolijk zonder een echte reden, dus om er nou meteen iets achter te zoeken. Als het wederzijds is of als er een (grote) kans is dat het iets wordt, dan vertel ik het iedereen die het wil horen (en die het niet wil horen).
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 29-03-2004 @ 21:12:
Zo ben ik wel vaker vrolijk zonder een echte reden, dus om er nou meteen iets achter te zoeken.
dat heb ik ook wel, maar ben vaak op een andere manier dan vrolijk
weet t ook niet precies
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 21:12
Verwijderd
Meestal weet wel iedereen het Ben dan niet echt goed in mijn mond houden, tenzij het een onmogelijk iets zou zijn (vriend van een vriendin ofzo). Tegenwoordig vertel ik het maar aan mijn ouders, anders zijn ze weer pissig als ik het uit het niets laat vallen. Ze willen namelijk dat ik alles tegen hen vertel... dus dan vertel ik maar zo neutraal mogelijk dat ik iemand leuk vind hebben ze nix te klagen.
Daarbij, er moet een verklaring zijn voor 100 km te willen rijden en ook nog eens om half 11 naast je bed staan als je er pas om 4u inlag .

Wat regelen betreft, ik ben een groot meisje en al kost het soms moeite, ik kan het zelf ook wel oplossen .
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 21:21
Madgirl
Madgirl is offline
Toch wel opvallend dat hier alleen meisjes reageren

Als ik verliefd ben hou ik het meestal een beetje geheim voor me ouders, maar me beste vriendin weet het dan wel. Als ik weet dat het wederzijds is, dan komen me ouders het ook wel te weten, omdat ik dan zo overdreven blij doen enzo dus dan hebben ze dat wel door, en dan begin ik ook wel over hem te praten. En nu nog steeds praat ik veel over mn vriend.. aan wie het maar horen wil. "Weetje wat ie gister voor liefs zei..." "Hij is echt zo..." echt alle kleine details
Maar eigenlijk is me vriend veel erger. Zijn 2 beste vrienden weten zowat echt alles over mij, en wat we samen hebben gedaan. Vind ik wel leuk dat ie zo open is tegen zn vrienden, maar soms denk ik ook wel van "moest je dat nou persee tegen ze zeggen..?"
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:08
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Alleen mijn beste vriendin en mijn nicht.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:43
Teerbal
Teerbal is offline
ik ben zo iemand die zich schaamt voor zijn gevoelens
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 22:59
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik ben eigenlijk net een zo'n giebelende meid als ik verliefd ben (tenminste, zo was het op de middelbare school).

Ik ga ook eerst heel geheimzinnig doen en van die voor de hand liggende hints geven aan mijn beste vriend/vriendin en doe dan net alsof ik het geheim wil houden terwijl het onvermeidelijk blijkt te worden dat ik mijn mond voorbij zal gaan praten. Daarna krijgt de 'inner circle' wat hints te horen zodat ze het bij elkaar kunnen puzzelen, maar meer niet. En dat overdreven gezucht van mij dan..

Ik ga mensen niet of nauwelijks 'op boodschap' sturen. Al heb ik dat wel een keer gedaan en dat liep gigantisch slecht af, maar dat lag aan de ontvanger ipv de boodschapper.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 10:27
snoopy
snoopy is offline
Ik praaaaat alleen heel veel over m, verder niet
Oud 30-03-2004, 11:13
Konijn
Konijn is offline
Niemand weet t, totdat t echt wat is, en dan vertel ik t nog niet gelijk na dag 1, alleen aan twee hele goede vrienden ofzo.. (vriendinnen vertrouw ik niet met die informatie )
En mn ouders merken t vanzelf, en anders vertel ik t ze na een aantal weken/maanden. (Kon met mn huidige vriend niet: die woont ver weg en bleef dus slapen)
Oud 30-03-2004, 12:18
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 29-03-2004 @ 21:13:
dat heb ik ook wel, maar ben vaak op een andere manier dan vrolijk
weet t ook niet precies
Misschien heb ik dat ook wel, alleen blijf ik het gewoon ontkennen. (totdat het echt wat wordt/is.)
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 13:17
just.a.girl
just.a.girl is offline
uhm..ik zeg het wel tegen vriendinnen. maar meestal zien andere het ook wel aan mij..dat ik straal..en heel vrolijk ben enzo.. en dat ik natuurlijk heel veel over hem praat..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten