![]() |
|
Verwijderd
|
http://nu.nl/news.jsp?n=300603&c=54
http://www.unc.edu/~cigar/strumab.htm maw, de industrie heeft het aan zichzelf te danken dat er minder cd's verkocht worden. Ik ben het hier mee eens, omdat mensen meer de PC gebruiken, dus ook op die manier hun muziek willen verkrijgen. De industrie heeft dit hele Ecommerce aspect jarenlang links laten liggen. Ook het feit dat men dmv gebruik van p2p programma's andere en meer muziek leert kennen, waardoor men eerder geniegd is om die ene cd WEL te kopen in de winkel. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
which reminds me wanneer ga ik je die DC vinyl geven? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als je 't veel goedkoper maakt moet je weer meer verklopen. En wie zegt dat we meer dan 2 keer zo veel gaan kopen als de prijs 50% zakt? Maare, we moeten wel CD's blijven kopen. Ook van grote bands. Een label gaat namelijk sneller bands aannemen als ze veel geld verdienen met grote bands, zodat als het fout gaat ze niet gelijk kunnen sluiten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Btw: wat is een onderzoek van 17 weken nou? Ik geloof het wel, maar doe het dan grondig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
De mensen die niet uit hun stoel te branden zijn zitten duidelijk in de verkeerde branche en de muziek die niet live te "verkopen" valt, daar heb ik nog maar weinig van gehoord. Maar ook de CD's goedkoper en toeslag op CD-R's voor de hele EU en VS lijkt mij een goed plan. Daarnaast nog een importverbod op CD-R's en je bent klaar ![]() En de muziekindustrie is wel 1 bedrijf, mind your words ![]()
||
Citaat:
Maar dat vinyl ideaal zou zijn, is alleen maar een argument voor de napraters en de mensen met een echt goed gehoor op dit forum. Maar die hebben toch niet het geld voor een echt goede installatie, dus die moeten niet zeiken. Ik heb picture disks liggen van Iron Maiden. Ze zijn prachtig uitgevoerd, maar ik kijk er alleen maar naar. Ik heb de muziek toch verdomme op een CD staan, die nooit overslaat en die ik met m'n fucking afstandsbediening kan verzetten.
||
Citaat:
Maar met een goed opgeknapte thorens kom je een heel eind. Of met een goedkoop model van Clearaudio of Michell. Je vraagt je soms af hoe ze het voor dat geld kunnen maken, want die dingen zitten soms echt heel netjes in elkaar. Het probleem is wel zo dat je je arm goed af moet stellen, en het moet matchen met je element. Niet zozeer qua klank, maar met de compilantie. (een zwaar element pas slecht in een bepaald soort arm bijvoorbeeld, alleen weet ik dat niet zo goed uit m'n hoofd). Een arm goed afstellen kost even wat tijd. En de lagering moet goed zijn, want anders kan je aan het kutten blijven. En dan nog, het element. Elementen zijn niet eeuwig houdbaar, het rubber in de ophanging verdroogt. Ook gaat de naald slechts een bepaald aantal uur mee. Voor een standaard slijping is dit zo'n 1000 uur. Als je een speciale slijping hebt loopt dit op tot zo'n 3000 uur. Die speciale slijping zit over het algemeen op de wat duurdere elementen. S-Gyger, VDH en er zijn nog wel wat meer namen voor. Als je element op is, en je de naald niet kan vervangen, wat vaak voorkomt bij MC types, kan je het element laten herbouwen. Dit kost al snel 300 euro. Voor goedkope elementen loont dit echt niet. Maar koop je een defecte koetsu op eBay voor een prikkie en je laat'm herbouwen voor dat bedrag heb je echt een superelement. Zo'n element laten herbouwen kan onder andere bij Benz-Micro in Zwitserland, Jan Allaerts in België of bij Van den Hul in Nederland. Buiten Europa zijn er nog meer fabrikanten die dit doen. Van den Hul is tegenwoordig een ietwat slechte keuze, want de kwaliteitscontrole is een beetje slecht geworden. Ik moet zelf ook eens aan een betere draaitafel, misschien eerst aan een goede arm. Een goed element heb ik al.. Nu klinkt het al super, maar dit is met slechte afstellingen, oude draaitafel, slechte arm..
|
![]() |
|
|