Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 14:19
MissAmanda
MissAmanda is offline
Heey allemaal

5 en 6 VWO in een jaar lijkt me wel mooi. oke, waarschijnlijk erg zwaar, maar dat heb ik er wel voor over. Ben een erg goede havo'er dus heb er wel vertrouwen in. Van veel mensen hoor je dat je op zo'n school als LUZAC geen leven hebt. Hebben mensen hier ervaring mee?

Laatst gewijzigd op 27-03-2004 om 14:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 14:55
Verwijderd
Ik heb Luzac in Den Haag gedaan.
Over dat je geen leven zou hebben, kan ik kort zijn:
1. je gaat naar het Luzac om je diploma te halen, niet om een gezellig leven te leiden,
2. het duurt maar 8 maanden in totaal, dus zo lang is het allemaal niet,
3. een Luzac-dag duurt misschien iets langer, maar je hebt (als het goed) is als je thuiskomt je huiswerk al gedaan - en dus de rest van de dag kun je weer 'een leven hebben' en
4. last but not least: wat voor leven je hebt, hangt helemaal af van je eigen instelling.

Nog even over punt 4. Op het Luzac vind je verschillende soorten mensen, maar ze hebben allemaal 1 ding gemeen: voor het Luzac deden ze geen flikker aan school. Maar een heel klein deel kan het echt niet en heeft extra begeleiding nodig. Ondanks die verschillen is de groep leerlingen vrij eengezind, vooral ook omdat het een kleine school is. Wat de verschillen betreft, scheidt het kaf zich al snel van het koren: de Jays en Silent Bobs lopen - hoe wonderlijk - al snel in het gareel. Zo niet, dan liggen ze er na een trimester al uit.

Verder heb ik er een leuke tijd gehad, vrienden aan overgehouden, goede cijfers gehaald, leren plannen, et cetera. En toch een leven ernaast gehad - vooral omdat je je huiswerk al op school doet.
Aanrader.

*edit*
Ik heb ook andere 2-in-1 opleidingen gedaan. Mijn advies: doe die alleen als je goed zelfstandig kunt werken.

Laatst gewijzigd op 27-03-2004 om 14:59.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 15:35
MissAmanda
MissAmanda is offline
Heel erg bedankt..
Wat waren voor jou de redenen om naar t Luzac te gaan? En wat doe je nu? heb je er veel aan gehad?

Greetzz
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 15:53
Verwijderd
Citaat:
MissAmanda schreef op 27-03-2004 @ 16:35:
Heel erg bedankt..
Wat waren voor jou de redenen om naar t Luzac te gaan? En wat doe je nu? heb je er veel aan gehad?

Greetzz
Primaire reden: VWO diploma halen. Ik heb daarvoor weinig aan school gedaan, vooral door gebrek aan discipline.
Die discipline is op het Luzac in grote mate aanwezig - dat is: je moet aanwezig zijn, maar je studie-uren mag je zelf verder indelen.
Nu studeer ik af op de master media & journalistiek (nu aan mijn scriptie bezig), vorig jaar mijn bachelor Algemene Cultuurwetenschappen gehaald. Alles netjes in vijf jaar.
De overschakeling van VWO naar de unie is wel even wennen, vooral door verschil in zelfstandigheid. Maar doordat je weet dat het kan, als je maar gewoon doet - want dat leer je op het Luzac - komt het allemaal verder goed.
Vooral de ervaring en de kleine kneepjes van het leren (zoals plannen, taakverdeling en hoe je het beste kunt leren) zijn dingen waaraan ik het meeste heb gehad.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:31
Verwijderd
Alluman, zaten er bij jou op het Luzac Den Haag ook voornamelijk hersenloze, gruwelijk arrogantje tandarts- en chirurgenkindjes die nog te dom waren om hun eigen gat af te vegen, maar wier ouders wel bulkten van het geld?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 27-03-2004 @ 18:31:
Alluman, zaten er bij jou op het Luzac Den Haag ook voornamelijk hersenloze, gruwelijk arrogantje tandarts- en chirurgenkindjes die nog te dom waren om hun eigen gat af te vegen, maar wier ouders wel bulkten van het geld?
Ja, nogal wat, maar ook een handvol tandarts- en chirurgenkindjes die wat gematigder hersenloos en gruwelijk arrogant waren.

Anyway, vergeet niet dat die hersenloze, gruwelijk arrogantje tandarts- en chirurgenkindjes dat meestal naar anderen toe zijn, maar binnen de school is het allemaal ja, nee en amen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 20:18
Kussentje
Kussentje is offline
En Alluman,

Wat vind je de beste manier om te leren?
Hier ben ik best benieuwd naar, ik leer zelf door eerst een hoofdstuk goed door te lezen, een verslag van te maken. Dan ken ik het grootste gedeelte al. Daarna nog wat verder leren. En woordjes leer ik door ze heel veel keer op te schrijven

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 12:47
Duifje
Duifje is offline
Luzac... Ik doe het dit jaar 4 en 5 havo in 1 jaar. Met als reden: verkeerde profiel keuze en niet een jaar willen verliezen.

Het gehalte brutale herzenloze arrogante tandarts kindjes is inderdaad belachelijk hoog! Als jij niet tot die types behoort kun je je hier dan ook behoorlijk aan gaan irriteren.

Verder is het wel snel en effectief. Het ligt een beetje aan de persoon of je je leven kwijt raakt. Ik ben steeds erg moe naar een dag school en trek het dan 's avonds echt niet meer om nog ff bij iedereen langs te gaan enzo. Dus dan ga je op een gegeven moment dat sociaale luilekkerland leventje van eerst wel missen. Maar het is maar 8 maandjes en dan ben je klaar!

Echt een aanrader kan ik het niet noemen. Maar het is wel snel en effectief. Leert je plannen en andere nuttige dingen waar je later veel aan hebt.
Oud 29-03-2004, 16:08
charly not
charly not is offline
Heel leuk en aardig.. maar je moet er wel geld voor hebben!!
Waarom heb je eigenlijk zo'n haast? Ben je al een keer blijven zitten of zie je gewoon heel erg tegen die laatste 2 jaar op?
Oud 30-03-2004, 15:07
MissAmanda
MissAmanda is offline
Ja precies, Die laatste 2 jaar heb ik er echt niet voor over. Ben het helemaal zat op mijn school. Al die kleine kinderen.. en ik ken mezelf, op school doe ik echt niets.. Heb er wel een jaartje hard leren voor over. T zijn idd maar 8 maanden maar dan heb je ook wat.

En ja, t kost idd een hoop geld. Vandaar mijn oproepje.. Ik zou graag willen weten of t t waard is. En ik denk dat die vraag alleen beantwoord kan worden door mensen die op Luzac zitten of het hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 23:29
Pall
Pall is offline
Ik heb vier jaar op het Luzac College gezeten. Omdat ik binnen 2 jaar op de middelbare school van VWO naar MAVO was afgezakt.

Op m'n 14e deed ik dus Mavo eindexamen, en een maandje na m'n 15e verjaardag stond ik met m'n diploma in m'n handen. Daarna heb ik HAVO in twee jaar gedaan, en vorig jaar geprobeerd om VWO erachter te plakken. Maar dat is me op een paar tienden niet gelukt.

Het grote voordeel van het Luzac is, dat het meerdendeel van de leerlingen daar zitten met één doel: SLAGEN. Hierdoor maak je snel vrienden op de school zelf, wat heel belangrijk is in een periode van 8 maanden waarin je je vrienden misschien minder zult zien. En die nieuwe vrienden zul je snel hebben, want je gaat al in de eerste week op een kamp (in Utrecht een zeilkamp, maar ik weet niet of ze dat bij elke vestiging doen). En op dat kamp leer je heel snel iedereen kennen. Bovendien heb je in je rooster "studieblokken" waarin je je huiswerk kan maken, zodat je bij thuiskomst niks meer hoeft te doen (als je het goed doet). Ook zijn er bij- en steunlessen. Je kan zelfs regelen om een paar privélessen te krijgen van een bepaald vak. Als je je best niet doet mag je tot de late uurtjes op school blijven, en je hebt zelfs kans dat je op Zaterdag naar school mag komen.

Voor mij heeft het Luzac erg veel geholpen. Maar omdat ik vier jaar lang van 9 tot 18 op school zat en in mijn laatste jaar op een haar na m'n diploma gemist heb plus wat familieomstandigheden, ben ik dit jaar op het HBO niet vooruit te branden. Maar één jaartje Luzac (8 maandjes dus) moet geen probleem zijn. Als je het haalt, dan win je er een heel jaar mee. Het kost een zak geld, maar als jij en je ouders bereid zijn om erin te investeren dan moet je het gewoon doen.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, en als je meer vragen hebt mail je me maar. Na vier jaar Luzac werd ik op een gegeven moment "Don Luzac" genoemd

Succes met alles in ieder geval!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten