Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Anyway, vergeet niet dat die hersenloze, gruwelijk arrogantje tandarts- en chirurgenkindjes dat meestal naar anderen toe zijn, maar binnen de school is het allemaal ja, nee en amen. ![]() |
![]() |
|
![]() |
En Alluman,
Wat vind je de beste manier om te leren? Hier ben ik best benieuwd naar ![]() ![]() Groetjes! |
![]() |
|
![]() |
Luzac... Ik doe het dit jaar 4 en 5 havo in 1 jaar. Met als reden: verkeerde profiel keuze en niet een jaar willen verliezen.
Het gehalte brutale herzenloze arrogante tandarts kindjes is inderdaad belachelijk hoog! Als jij niet tot die types behoort kun je je hier dan ook behoorlijk aan gaan irriteren. Verder is het wel snel en effectief. Het ligt een beetje aan de persoon of je je leven kwijt raakt. Ik ben steeds erg moe naar een dag school en trek het dan 's avonds echt niet meer om nog ff bij iedereen langs te gaan enzo. Dus dan ga je op een gegeven moment dat sociaale luilekkerland leventje van eerst wel missen. Maar het is maar 8 maandjes en dan ben je klaar! Echt een aanrader kan ik het niet noemen. Maar het is wel snel en effectief. Leert je plannen en andere nuttige dingen waar je later veel aan hebt.
|
![]() |
Ja precies, Die laatste 2 jaar heb ik er echt niet voor over. Ben het helemaal zat op mijn school. Al die kleine kinderen.. en ik ken mezelf, op school doe ik echt niets.. Heb er wel een jaartje hard leren voor over. T zijn idd maar 8 maanden maar dan heb je ook wat.
En ja, t kost idd een hoop geld. Vandaar mijn oproepje.. Ik zou graag willen weten of t t waard is. En ik denk dat die vraag alleen beantwoord kan worden door mensen die op Luzac zitten of het hebben gedaan. |
![]() |
|
Ik heb vier jaar op het Luzac College gezeten. Omdat ik binnen 2 jaar op de middelbare school van VWO naar MAVO was afgezakt.
Op m'n 14e deed ik dus Mavo eindexamen, en een maandje na m'n 15e verjaardag stond ik met m'n diploma in m'n handen. Daarna heb ik HAVO in twee jaar gedaan, en vorig jaar geprobeerd om VWO erachter te plakken. Maar dat is me op een paar tienden niet gelukt. Het grote voordeel van het Luzac is, dat het meerdendeel van de leerlingen daar zitten met één doel: SLAGEN. Hierdoor maak je snel vrienden op de school zelf, wat heel belangrijk is in een periode van 8 maanden waarin je je vrienden misschien minder zult zien. En die nieuwe vrienden zul je snel hebben, want je gaat al in de eerste week op een kamp (in Utrecht een zeilkamp, maar ik weet niet of ze dat bij elke vestiging doen). En op dat kamp leer je heel snel iedereen kennen. Bovendien heb je in je rooster "studieblokken" waarin je je huiswerk kan maken, zodat je bij thuiskomst niks meer hoeft te doen (als je het goed doet). Ook zijn er bij- en steunlessen. Je kan zelfs regelen om een paar privélessen te krijgen van een bepaald vak. Als je je best niet doet mag je tot de late uurtjes op school blijven, en je hebt zelfs kans dat je op Zaterdag naar school mag komen. Voor mij heeft het Luzac erg veel geholpen. Maar omdat ik vier jaar lang van 9 tot 18 op school zat en in mijn laatste jaar op een haar na m'n diploma gemist heb plus wat familieomstandigheden, ben ik dit jaar op het HBO niet vooruit te branden. Maar één jaartje Luzac (8 maandjes dus) moet geen probleem zijn. Als je het haalt, dan win je er een heel jaar mee. Het kost een zak geld, maar als jij en je ouders bereid zijn om erin te investeren dan moet je het gewoon doen. Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen, en als je meer vragen hebt mail je me maar. Na vier jaar Luzac werd ik op een gegeven moment "Don Luzac" genoemd ![]() Succes met alles in ieder geval! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|