Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 18:35
xx-daantje-xx
xx-daantje-xx is offline
Is er hier misschien iemand hulpmentor???

Zoja wat houd dat allemaal in en wat zijn goeie motiven om uitgekozen te worden.

Ik heb er zelf al een paar maar ik weet niet of die goed genoeg zijn want ik moet het gewoon worden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2004, 19:59
Mother Earth
Mother Earth is offline
Jaaaah, ik ben volgend jaar leerlingmentor (zo noemen ze het bij ons). Bij ons houdt het in dat je eerste klassertjes moet begeleiden: met de wendagen (dan slapen ze een nachtje op school), projecten, klassenavonden en schoolfeesten enzo. (Dit vertel ik ff, want misschien is het bij jullie anders).

Maar okay, wij moesten dus ook zo'n briefje schrijven. Bij mij stond er zoiets in als
'Omdat de eerste klassers net iets te oud zijn om op te passen, lijkt het me heel leuk om via deze manier ervaring op te doen'

'Het lijkt me heel leuk, en ik denk dat ik het ook wel kan, om de eerste klassers zich op hun gemak te laten voelen'

'Verder lijkt me het ook heel interessant om de 'verlegen' (tenminste, dat was ik) ex-groep achters te zien 'groeien' naar zelfverzekerde mensen.'

Gewoon proberen geinteresseerd over te komen en dan lukt het wel Veel succes !
Oud 25-05-2004, 20:19
xx-daantje-xx
xx-daantje-xx is offline
Bedankt ik hoop dat het werkt
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 22:19
kimberley
kimberley is offline
Ik ben ook hulpmentor (nu al 2 jaar).

Ik heb toen ik de 1e keer in de vierde belandde een gesprek gehad met de counselor (vertrouwenspersoon) van onze school waarom ik een goede hulpmentor zou zijn.
Ik heb toen gezegd dat het op de eerste plaats mij gewoon heel erg leuk leek. Verder zei ik dat ik goed kon luisteren naar eventuele problemen en ik zou het geen probleem vinden om eventuele cursussen leerlingbegeleiding te volgen, of extra tijd te steken in excursies voor de bruggers.

Bij mij houdt hulpmentor in, dat ik bij activiteiten altijd bij mijn brugklas aanwezig moet zijn. Dat kan zijn dat ik mee moet naar bijvoorbeeld het stedelijk museum rotterdam. Ik moet er dan van tevoren dingen over opzoeken/leren zodat ze met vragen bij mij kunnen komen.
Ook heb ik een cursus leerlingbegeleiding moeten volgen. Dus wat ik zou moeten doen als ze bij mij aan zouden komen kloppen met problemen.

this wel heel erg leuk hoor, alleen soms erg vermoeiend al die gillende kids om je heen
En het is ook heel erg moeilijk als daadwerkelijk een kind naar je toe komt met problemen. Je denkt dat je er op voorbereid bent, maar het gaat wel gewoon om een mensenleven waar je op dat moment invloed op hebt.

Suc6 iig
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 11:11
xx-daantje-xx
xx-daantje-xx is offline
Bedankt hoor allemaal

Ik ben uitgekozen en wordt dus hulpmentor
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten