Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-02-2004, 20:34
Lexieke
Lexieke is offline
Hoi allemaal,

na een paar lekker drukke weken wil ik graag een weekendje erop uit, van vrijdag namiddag tot zondag avond... Al een paar keer zo Londen gedaan maar daar heb ik dus niet opnieuw zin in... Hebben jullie toffe plaatsen in gedachte voor even naartoe te gaan? En hoe pakken jullie het dan aan? Naar daar en we zien wel voor een hotel of alles netjes vooruit boeken etc?

Bedankt al voor de tips,

Lex
Advertentie
Oud 29-02-2004, 20:48
Ieke
Ieke is offline
Leuke plaatsen in het buitenland vind ik Berlijn, Parijs, Brussel en Antwerpen. Deze zijn nog redelijk dichtbij, dus voor een weekend goed te doen. Voor parijs zou je bijvoorbeeld de TGV kunnen proberen, maar dat is afhankelijk van je financiele postie.
In Nederland zou je bijvoorbeeld naar Maastricht kunnen gaan. Ook weer wat anders en het is een leuke stad. Ik heb geen idee waar je woont, dus is het moeilijk. Er zijn veel leuke plaatsjes hier in nl, het hangt er gewoon maar net af wat je wil.
Oud 29-02-2004, 21:07
Lexieke
Lexieke is offline
Ik woon in Limburg (Be) en in Maastricht ben ik op een half uurtje (ook in Beek want Mondial is een toffe plek ;-) ) Maar ja ik zoek dus meer wat in de richting van Parijs etc. Waarschijnlijk ga ik zelf rijden gewoon omdat ik dan mobieler ben waar ik op vakantie ga.

Bedankt al voor je tips,

lex
Oud 29-02-2004, 21:19
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Lexieke schreef op 29-02-2004 @ 22:07:
Ik woon in Limburg (Be) en in Maastricht ben ik op een half uurtje (ook in Beek want Mondial is een toffe plek ;-) ) Maar ja ik zoek dus meer wat in de richting van Parijs etc. Waarschijnlijk ga ik zelf rijden gewoon omdat ik dan mobieler ben waar ik op vakantie ga.

Bedankt al voor je tips,

lex
Ok, dan ken je Maastricht al wel een beetje neem ik aan

Ik ben 1 keer in Berlijn geweest en ik vond het heel erg leuk, echt een aanrader. Denk dat het opzich ook nog wel te reizen is. Verder is Amsterdam ook leuk als je er nog niet heel vaak geweest bent. (en zo zijn er wel meer steden in nl)
Misschien is het ook handig als je aangeeft waar je naar opzoek bent. Ga je naar zo'n stad om echt veel te stappen is het natuurlijk anders dan als je ook voor de cultuur gaat.
Oud 01-03-2004, 11:28
YPrue
YPrue is offline
Parijs is inderdaad wel leuk.
Wat ook aan te raden is, is Wenen. Een erg mooie stad en er is veel te zien.
Oud 01-03-2004, 11:58
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
YPrue schreef op 01-03-2004 @ 12:28:
Parijs is inderdaad wel leuk.
Wat ook aan te raden is, is Wenen. Een erg mooie stad en er is veel te zien.
Dat zeker ja. Maar misschien is dat weer net iets te ver voor een weekendje.
Oud 01-03-2004, 12:00
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Ieke schreef op 01-03-2004 @ 12:58:
Dat zeker ja. Maar misschien is dat weer net iets te ver voor een weekendje.
Met het vliegtuig misschien niet.
Oud 01-03-2004, 12:04
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
YPrue schreef op 01-03-2004 @ 13:00:
Met het vliegtuig misschien niet.
goed, das waar, maar als je gaat vliegen zijn er ook nog wel andere mooie plaatsen om heen te gaan (Rome, florance, barcelona, Madrid, Athene ect)
Oud 01-03-2004, 12:07
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Ieke schreef op 01-03-2004 @ 13:04:
goed, das waar, maar als je gaat vliegen zijn er ook nog wel andere mooie plaatsen om heen te gaan (Rome, florance, barcelona, Madrid, Athene ect)
En daarmee geef je meteen weer wat tips aan de topicstarter.

Leuk fotoboek trouwens!
Oud 01-03-2004, 14:08
Mr T
Mr T is offline
ik zal het maar in dit topic vragen, maar ik wil dus ook een weekendje weg met mijn vriendin. Als je gewoon in Nederland blijft zie je wel eens hotelovernachtingen voor rond de 75 € inclusief wat prul, is dit wat? Waar zou ik dan het beste heen kunnen gaan?
Oud 01-03-2004, 15:30
Verwijderd
Mijn vriend en ik gaan ook vaak weekendjes weg. We zijn in een bed&breakfast geweest in Utrecht en verder hotelletjes in Amsterdam en Den Haag. We zoeken op internet wat goedkope hotellen uit en zien dan wel of het wat is of niet.

Vaak zie je ook aanbiedingen in tijdschriften! Daar halen wij het vaak uit, bijv in de Flair! of Viva.
Oud 01-03-2004, 16:22
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 01-03-2004 @ 15:08:
ik zal het maar in dit topic vragen, maar ik wil dus ook een weekendje weg met mijn vriendin. Als je gewoon in Nederland blijft zie je wel eens hotelovernachtingen voor rond de 75 € inclusief wat prul, is dit wat? Waar zou ik dan het beste heen kunnen gaan?
Waar woon je (het moet niet in de regio zijn, dan is er ook niks aan), waar ben je al geweest , wat is je bedoeling (cultureel, feesten ect.) en hoe wil je reizen?
Ik zou gewoon eens wat aanbiedingen doornemen en gewoon eens naar prijzen van hotels en weekendjes weg arragementen. (op inet, in de krant, bij een reisbureau)

Citaat:
YPrue schreef op 01-03-2004 @ 13:07:
En daarmee geef je meteen weer wat tips aan de topicstarter.

Leuk fotoboek trouwens!
Dat is waar

Dank je
Oud 04-03-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Mr.Beefy schreef op 01-03-2004 @ 15:08:
www.weekendjeweg.nl en dan de aanbiedingen, das betaalbaar (ben zelf voor 100 euro met zijn 2en naar texel geweest, lekker uitwaaien)

En voor de rest gewoon je verstand gebruiken als je de omschrijving leest en de plaatjes ziet. Als je gebruik maakt van OV is het niet handig als het hotel 3 km buiten de desbetreffende stad ligt
Oud 05-03-2004, 09:15
hasseltboy
hasseltboy is offline
Berlijn is ubergeil, daar ben ik in de herfstvakantie geweest. Het was echt super daar!
Oud 05-03-2004, 13:20
Verwijderd
boek een lastminuten vliegtuig en ga naar londen.
Of ga met peter langhout een weekendje goedkoop naar parijs of antwerpen.
ik vind keulen en dusseldorf ook leuke steden en zijn lekker dichtbij. aachen ook btw
genoeg keuze denk k
Oud 13-03-2004, 16:08
Mr T
Mr T is offline
Citaat:
Ieke schreef op 01-03-2004 @ 17:22:
Waar woon je (het moet niet in de regio zijn, dan is er ook niks aan), waar ben je al geweest , wat is je bedoeling (cultureel, feesten ect.) en hoe wil je reizen?
Ik zou gewoon eens wat aanbiedingen doornemen en gewoon eens naar prijzen van hotels en weekendjes weg arragementen. (op inet, in de krant, bij een reisbureau)

Ik wil iig buiten Brabant iets zoeken, en de bedoeling is dat we hopelijk de hele dag in bed liggen en s'avonds de stad in gaan om wat te drinken ofzo
Oud 14-03-2004, 13:08
ParisPlage
ParisPlage is offline
Tja, op zich is Parijs niet echt ver weg, zeker als je in de buurt van de Thalys opstapplekken woont. De thalys duurt geloof ik 3 1/2 uur van Den Haag naar Parijs, en je zit meteen middenin Parijs, dus dat is zeker te doen voor een weekend dacht ik.
Als het je toch te ver is raad ik zeker Brugge aan: ontzettend mooie stad met kanaaltjes en bruggetjes en nog meer Anton Pieck taferelen
Ik weet alleen niet hoe je daar het makkelijkst kunt komen als je geen auto hebt.

Veel plezier in elk geval!
Oud 15-03-2004, 18:13
AGH
AGH is offline
Als je uitgekeken bent op Londen, zou je absoluut Liverpool eens moeten proberen.
Weekendje Edingburgh of Glasgow is ook niet verkeerd natuurlijk, al kun je voor een goed weekend eigenlijk overal in Engeland wel terecht.
Berlijn, Brussel of Antwerpen zijn ook niet verkeerd, al denk ik dat een weekend Antwerpen wel erg lang is.
Oud 15-03-2004, 18:15
AGH
AGH is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 14-03-2004 @ 14:08:
[B]Als het je toch te ver is raad ik zeker Brugge aan: ontzettend mooie stad met kanaaltjes en bruggetjes en nog meer Anton Pieck taferelen
Ik weet alleen niet hoe je daar het makkelijkst kunt komen als je geen auto hebt.[B]
Hele makkelijke verbinding vanaf Nederland met de trein. Laatste trein gaat alleen erg bijtijds weg, dus let op! Een nacht Brugge is leuk tot een uurtje of drie.
Het is geen aanrader om vanaf dat moment rond te moeten zwerven in Brugge en te wachten op de eerste trein naar huis.
Wel gezellige stad inderdaad!
Oud 14-04-2004, 15:01
Omi0
Omi0 is offline
Gent is ook héél erg mooi, ik was er met de Gentse Feesten en is echt super gezellig
Advertentie

Regels voor berichten