Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 09:51
Krekker
Krekker is offline
Het is hoort eigenlijk niet echt bij casemodding en of het op hardware past is ook weer een vraag, maar ik kon niets beters vinden.

Het zit zo. Ik heb een 5.1 setje wat op dit moment gewoon min of meer naast elkaar op mijn computertafel ligt. Nu ben ik van plan om zelf creatief met hout (of eventuuel ander makkelijk bewerkbaar materiaal) bezig te gaan en zelf een paar leuke houders voor de rear boxen te maken.

Mijn vraag is hoe ik dat het beste aan kan pakken en wat voor model het makkelijkst te maken is etc. (éénpoot of driepoot etc.).

De front speakers ben ik van plan om gewoon op een plankje neer te zetten dat ik achter (en boven dus) mn beeldscherm tegen de muur ga monteren.

Ik zou graag van jullie tips horen om de standaarden te maken, en of het een goed idee is om de speakers op zo een plank neer te zetten (ik zou eigenlijk niet weten waarom niet, maar goed).

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-04-2004, 15:23
Verwijderd
Wat ik zou doen is vrij simpel; je neemt een blok hout voor de voet van zeg maar 100x150x150, je scoort een mooie buis (CV-pijp oid) en een houtboor gelijk aan de buitendiameter van de buis. Je verzinkt de buis zo diep mogelijk in de voet. Zelfde principe voor de bovenkant. Voor kleine luidsprekertjes zal dat wel aardig uitpakken.

Je kunt ook schroefdraad nemen, hoeft niet belachelijk dik te zijn, die je door 't midden laat lopen. Dan kun je 'm aan de onder- en bovenkant vastdraaien zodat het geheel wat steviger staat, de schroeven kun je ook gewoon verzinken.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:41
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 11-04-2004 @ 16:23 :
Je kunt ook schroefdraad nemen, hoeft niet belachelijk dik te zijn, die je door 't midden laat lopen. Dan kun je 'm aan de onder- en bovenkant vastdraaien zodat het geheel wat steviger staat, de schroeven kun je ook gewoon verzinken.
Dit snap ik niet helemaal. Bedoel je dat het met schroeven vastgemaakt kan worden?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 11-04-2004 @ 16:41 :
Dit snap ik niet helemaal. Bedoel je dat het met schroeven vastgemaakt kan worden?

Blauw is de schroefdraad; die laat je helemaal doorlopen (m.a.w. je krijgt een gat in de bodem- en bovenplaat), maar je zorgt dat 't er niet boven- en onderuit komt. De schroeven vallen dus "in" de platen. Dan kun je 't geheel strak aandraaien. Rood is de mooie buis die over de schroefdraad valt -- allemaal heel overdreven en lomp getekend, hoor.

Duidelijker zo?

Voor dit ontwerp heb je dus schroefdraad nodig (M8/M10 will do), een buis, en 2 stukjes MDF. Kost niet veel, en is relatief makkelijk te maken zonder lijmen/lassen/ander geklooi. Ook hoef je niet al te strak te boren, door die buis geef je jezelf wat speling.

Laatst gewijzigd op 11-04-2004 om 15:50.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:50
Krekker
Krekker is offline
Ja tnx.

En nog een vraag:

Vallen de speakers niet heel makkelijk van zo'n standaard af (weet niet hoe dat normaal is, maar ik heb geen gaatjes om hem vast te schroeven aan de onderkant oid)
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:26
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 11-04-2004 @ 16:50 :
Ja tnx.

En nog een vraag:

Vallen de speakers niet heel makkelijk van zo'n standaard af (weet niet hoe dat normaal is, maar ik heb geen gaatjes om hem vast te schroeven aan de onderkant oid)
Hm, mijn speakers (Mission 701) staan ook gewoon los op 't plateau'tje, en vallen er echt niet snel af. Zelfs de katten kunnen d'r op springen zonder dat 't zooitje in elkaar stort. Maar als je van die kleine speakertjes hebt, zou je kunnen overwegen van dat dubbelzijdige plakband te gebruiken, in iedere hoek een stukje.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:31
Krekker
Krekker is offline
Zouden Tesa power strips niet werken?

Edit: heb deze speakers

Laatst gewijzigd op 11-04-2004 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:42
Verwijderd
Gewoon montagekit eronder, van de Bizon
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:43
Krekker
Krekker is offline
Denk niet dat dat er erg leuk uitziet als je de speakers er weer afhaalt .
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 22:46
Verwijderd
Citaat:
w4s4 cr4ft schreef op 11-04-2004 @ 23:31 :
Zouden Tesa power strips niet werken?
Ik denk dat dat prima gaat werken, ja.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 00:53
Verwijderd
Voor maximaal effect dien je de holle PVC-pijp natuurlijk wel op te vullen met rivierklei.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 10:41
Krekker
Krekker is offline
Ik denk dat dit hele idee niet door kan gaan. Mn ouders willen niet dat ik de hele zolder opvul met die speakers. Moeten ze lekker saai op mijn tafel blijven staan . Misschien dat ik ze kan overtuigen als ik zeg dat ik ze naar voren zal zetten als ik niet achter de computer zit .

Ik zal jullie nader informeren over de stand van zaken wanneer er meer bekend is.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 22:17
Preaper
Preaper is offline
Je woont nu al 18 jaar bij je ouders. Heb je het huis nu nog niet geconfisqueerd?
Oud 13-04-2004, 12:54
Krekker
Krekker is offline
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:10
Verwijderd
Leuk zo'n surrond set wat geheel voor je staat, dan kun je nog beter een fatsoenlijke 2.1 set gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 19:04
Krekker
Krekker is offline
Ja daar probeer ik mn ouders nu ook van te overtuigen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten