Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 19:50
Verwijderd
hoihoi beste mensen zal mn verhaal ff uiten omdak het echt nie meer weet

ik ben de laatste tijd heel vaak depressief ik heb het gevoel tja hoe zeg je dat?...dat ik eigelijk nie besta en ik vind mezelf ook niks waard...ik ben vroeger heel vaak gekwetst...daardoor ben ik de vertrouwen in de mensheid kwijt geraakt...mn vader zie ik soms misschien 1x in de halfjaar of langer zelfs ( hij heeft het te druk omda hij zn eigen zaak heeft ) mn echte moeder heb ik nooit gezien en mn stiefmoeder mag ik ook nie ( maarja woon ook nie meer thuis ) maar ik ben zo veel kwijt geraakt in mezelf...een klein voorbeeld...als iemand zegt van...goh wat leuk dat je er bent ofzow of van goh je bent een leuke jongen...het spijt me allemaal maar...die dingen die ik hoor die geloof ik nie..ik wou dat ik ze kon geloven maar ik geloof het gewoon nie..als iemand dat tegen me zegt bijvoorbeeld dan denk ik van..dat zeggen ze om me op te vrolijken...ik heb ook gesprekken gehad met een psycholoog,psychiater,orthodoog ofzow..pmt ( psychishe motorische nogwat ) maar het heeft niks geholpen dan denk alleen maar van...ik wou dat ik er nie was denk er vaak aan om er een einde aan te maken maar iets houd me tegen weet nie wat maar toch houd iets me tegen...maar ik denk van...als je heel veel dingen nie gelooft zoals...mensen die aardig tegen je doen of geen vertrouwen in jezelf geen vertrouwen in de toekomst...waarom zou je dan verder leven?

Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 19:53.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2004, 21:25
hodelahitie
hodelahitie is offline
Probeer om iemand goed te leren kennen, die persoon te vertrouwen. Als je alvast 1 iemand vertrouwt ga je ook wel snel andere dingen vertrouwen. En er zijn zoveel mooie dingen in het leven. Je moet gewoon al naar de kleinste dingen kijken. En natuurlijk in jezelf geloven. Dat is nu wel heel makkelijk gezegd... Maar als dat lukt, is het echt heel veel beter.

Zelfmoord plegen is geen oplossing maar een uitweg. Dus dat zou helemaal stom zijn. Vooral omdat je dan niet weet wat je nog te wachten staat en wat voor leuke dingen je allemaal mis zou lopen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
hodelahitie schreef op 02-04-2004 @ 22:25 :
Probeer om iemand goed te leren kennen, die persoon te vertrouwen. Als je alvast 1 iemand vertrouwt ga je ook wel snel andere dingen vertrouwen. En er zijn zoveel mooie dingen in het leven. Je moet gewoon al naar de kleinste dingen kijken. En natuurlijk in jezelf geloven. Dat is nu wel heel makkelijk gezegd... Maar als dat lukt, is het echt heel veel beter.

Zelfmoord plegen is geen oplossing maar een uitweg. Dus dat zou helemaal stom zijn. Vooral omdat je dan niet weet wat je nog te wachten staat en wat voor leuke dingen je allemaal mis zou lopen.

nee ok maar stel je hebt nu geen leuke dingen en je bent nie zeker over de toekomst en stel je doet wel een poging tot zelfmoord...dan hoef je ook nie bang te zijn voor de toekomst omdat die er nie meer er is...zo denk ik tenminste mensen zeggen wel es tegen me...je kan een leuke vriendin later miss krijgen...toen ik 18 was ( ben nu 20 ) had ik voor het eerst met iemand moest eerst haar vertrouwen enz...ging ze vreemd..boem klap...in een klap vertrouwen weer kwijt...en nu ik niemand heb hoef ik met niemand rekening te houden en ja...wat er nog nie is kan nog komen...maar ik weet nie of ik iemand wil dat weet ik nie eens waarom?ben bang dak dan weer gekwetst word...en trouwens mensen zeggen ook wel es tegen mij van..als je het doet dan gaan mensen je missen...mijn antwoord...dat slijt wel
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 08:52
littlegurl
littlegurl is offline
Heej!

Ik herken het wel een beetje, omdat je waarschijnlijk weinig aandacht hebt gehad en veel hebt meegemaakt, voel je je nu zo rot en depressief. Je ziet het gewoon niet meer zitten, want voor jou heeft het toch geen zin!
Maar dat is niet zo! Je kan van een depressie goed genezen, ik zeg niet dat het makkeljik is en je moet er ook wel een jaar voor uittrekken maar het is goed mogelijk!
Slik je eigenlijk antidepressiva? Dat helpt heel goed tegen sombere gevoelens, misschien moet je daar eens mee beginnen. Maar het lost niks op, dat moet je toch echt met behulp van een psycholoog doen. Waarom werkte het niet met die vorige psycholoog? Klikte het niet of gaf jij zefl geen positieve inbreng? Als het niet werkte, zoek een ander....en als je zelf niet genoeg motivatie had of gewoon geen puf had om er iets aan te veranderen moet je dat gewoon zeggen!! Of was er een andere reden???

iig heel veel sterkte!
Oud 03-04-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
littlegurl schreef op 03-04-2004 @ 09:52 :
Heej!

Ik herken het wel een beetje, omdat je waarschijnlijk weinig aandacht hebt gehad en veel hebt meegemaakt, voel je je nu zo rot en depressief. Je ziet het gewoon niet meer zitten, want voor jou heeft het toch geen zin!
Maar dat is niet zo! Je kan van een depressie goed genezen, ik zeg niet dat het makkeljik is en je moet er ook wel een jaar voor uittrekken maar het is goed mogelijk!
Slik je eigenlijk antidepressiva? Dat helpt heel goed tegen sombere gevoelens, misschien moet je daar eens mee beginnen. Maar het lost niks op, dat moet je toch echt met behulp van een psycholoog doen. Waarom werkte het niet met die vorige psycholoog? Klikte het niet of gaf jij zefl geen positieve inbreng? Als het niet werkte, zoek een ander....en als je zelf niet genoeg motivatie had of gewoon geen puf had om er iets aan te veranderen moet je dat gewoon zeggen!! Of was er een andere reden???

iig heel veel sterkte!

nee het was zo...elke keer toen ik een gesprek had gehad met iemand ( zat namelijk op het ruige veld instelling voor jongeren die problemen hebben ) maar elke keer toen ik een gesprek had en de gesprek was afgelopen toen had ik eigelijk niet echt iets van.....goh dat lucht opik denk nu alleen maar negatiev en kan de draai nie meer maken dud ja en wat betreft antidepressiva...het is een opwekkende middel waardoor je hyper van word bij veel mensen worden ze blij enzo...maar bij sommige mensen versterkt het de gevoelens waardoor mensen het wel doen ( zelfmoord ) had ik namelijk gehoord van een psychiater dus hij wou mij dat nie aanraden maar bij mij zijn er redenen waardoor ik depri ben en indderdaad had vroeger nie veel aandacht enzo...dus das ook een grote reden waardoor ik depri ben. en nu weet ik zelf nie eens meer wat ik wil
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 14:07
hodelahitie
hodelahitie is offline
Citaat:
undertaker schreef op 02-04-2004 @ 23:04 :
nee ok maar stel je hebt nu geen leuke dingen en je bent nie zeker over de toekomst en stel je doet wel een poging tot zelfmoord...dan hoef je ook nie bang te zijn voor de toekomst omdat die er nie meer er is...zo denk ik tenminste mensen zeggen wel es tegen me...je kan een leuke vriendin later miss krijgen...toen ik 18 was ( ben nu 20 ) had ik voor het eerst met iemand moest eerst haar vertrouwen enz...ging ze vreemd..boem klap...in een klap vertrouwen weer kwijt...en nu ik niemand heb hoef ik met niemand rekening te houden en ja...wat er nog nie is kan nog komen...maar ik weet nie of ik iemand wil dat weet ik nie eens waarom?ben bang dak dan weer gekwetst word...en trouwens mensen zeggen ook wel es tegen mij van..als je het doet dan gaan mensen je missen...mijn antwoord...dat slijt wel
Toch blijf ik erbij dat zelfmoord een uitweg is. En van je ex is het gewoon vreselijk stom. En het is logisch dat je nu nog minder snel mensen vertrouwd. Maar je kunt het wel proberen.

Je kunt altijd gekwetst worden ja, maar zo moet je niet denken. Er kan altijd wel iets stoms gebeuren. Maar die gebeuren toch niet altijd. En er zijn echt wel genoeg leuke dingen.

Probeer anders eens van de kleine dingen te genieten... Dat scheelt al een hoop.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 14:19
FairyTale
FairyTale is offline
Ik ben ook heel erg onzeker over de toekomst en zou daarom ook zó een eind aan mijn leven maken.. maar ik heb geleerd van dag tot dag te leven en gewoon te zien wat er komt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten