Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2004, 18:12
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Omdat niet iedereen bij mij thuis mijn muziek kan waarderen.

Alle tips zijn welkom.

Edit: Het gaat overigens om muziek die ik luister niet muziek die ik maak.

Laatst gewijzigd op 26-06-2004 om 18:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2004, 18:15
ethere
ethere is offline
isoleren

Probeer gewoon (neemt wel ruimte in beslag) veel isolerend materiaal op je muren (en deur(en) aan te brengen. Misschien de dingen die geluid maken ook op isolerend materiaal zetten.

is te koop bij dedoe-het-zelf-zaken cq bouwmarkten (ja echt ^_^), zoals?
--> formido, gamma, etc
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:53
]{ing
]{ing is offline
alle oppervlaktes die ''trillen'' zwaarder maken. goed geschikt hiervoor zijn lootbitumen, zware zelfklevende platen. isolatie met schuimrubber werkt maar het is vooral het trillen van bijv deuren en minder stevige muren en houten vloeren wat het meest doorklinkt. wat ook werkt is het contact tussen de speakers en de vloer (of ander oppervlak) te verkleinen met behulp van spikes;

Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 19:06
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Rubber matjes onder je boxen en stootstrip in je deurkozijn.

Als ze er beneden last van hebben: geluidsdempende ondervloerplaten, als ze er boven/zelfde verdieping last van hebben: geluidsisolatie op de muren (noppenisolatie)

met dat laatste wordt je kamer alleen wel een soort van opnamestudio, en dat lijkt me vrij overdreven.

Goedkope tip: geluid zachter zetten
Oud 26-06-2004, 19:07
dortpimp
dortpimp is offline
koptelefoon
Oud 26-06-2004, 19:38
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik heb de binnenmuren naar de buren geisoleerd met 8 centimeter glaswol, en daar gips overheen. Op zich is glaswol niet erg geluidswerend, maar het is geluidswerend genoeg. Nu komt de herrie van de buren via het raam. Bij m'n buren hebben ze soms wat last van de subwoofer, maar dat komt omdat 't een kloteding is en niet goed ontkoppeld is. Hij dreunt nogal door in de houten vloer, en ook in de houten balken die eronder zitten. En vooral in de stalen binten die daar weer onder zitten.

Ook is het geen perfecte ruimte qua flutterecho's en reflecties, en die anderhalve meter ruimte onder de vloer en die ruimte achter de gipswand zullen ook niet veel helpen ben ik bang.
Als de speakers af zijn dan ga ik eens verder kijken wat ik allemaal met de ruimte hier kan doen..
Oud 26-06-2004, 20:25
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Zotje schreef op 26-06-2004 @ 20:06 :

Goedkope tip: geluid zachter zetten
Duurdere tip: Vrijstaand gaan wonen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 21:39
Verwijderd
Je muur behangen met eierdozen. Dempt redelijk.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 22:41
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Als je boxen heb die op de grond staan, zet ze op pootjes of hang ze aan de muur. Bassen komen snel door de grond heen.

Wat ik hier thuis heb gedaan is een stapeltje muismatten onder mn boxen. Houd de bass redelijk tegen (woonkamer zit recht onder mijn kamer).

Ook redelijk makkelijk te doen is resonantie vermidderen van bv je deur (een simpele thee doek ertussen scheelt al wat).
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 08:23
Verwijderd
een zwevende vloer maken, op halve tennisballen zetten, en de muren bekleden met eierdozen, niemand zal meer klagen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 08:55
Ghost
Ghost is offline
in ons oude huis hadden we de muren van een kamer helemaal beplakt met eierdozen, (daar stond dan een drumstel in enzo), schijnt ook redelijk te dempen
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 09:33
Geranium-Tulp
Geranium-Tulp is offline
Citaat:
Ghost schreef op 27-06-2004 @ 09:55 :
in ons oude huis hadden we de muren van een kamer helemaal beplakt met eierdozen, (daar stond dan een drumstel in enzo), schijnt ook redelijk te dempen
Dat wilde ik net zeggen, eierdozen kan ook
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 09:51
Ostard
Ostard is offline
een grote kist in je kamer bouwen die niet tegen de grond aan komt/plafon en muren (hij zweefd dus) en daar al je spullen in gooien wat insolerend materiaal erbij gooien en je hebt je geluids dichte kamer
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 09:43
Martin Chaos
Martin Chaos is offline
eierdozen, matrassen en van die noppen campingmatjes (goedkoper dan hetzelfde materiaal bij DHZ-zaak)

Professionele isolatie is niet te betalen voor een gemiddeld persoon, wat ist, 30 euro per 2,5 m2 of iets in die richting. En dan heb je nog geen afwerking.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten