hoi girlytina4life,
Wat vreselijk moeilijk moet dit voor je zijn... Vooral omdat één van de mensen die jij hebt verloren je moeder is. Een rouwproces is iets wat voor de een langer duurt dan voor de ander, dat ligt aan een heleboel factoren. Maar wanneer er dan ook nog eens meerdere mensen in een relatief korte tijd sterven, zijn er wel heel veel dingen die je beetje bij beetje een plaatsje moet geven. Helaas is het (denk ik) niet zo dat je het één voor één kan verwerken. je kan niet zeggen, okeej, nu verwerk ik eerst de dood van mn moeder, en dan van... en op het laatst die van... Helaas komt alles tegelijk, wat heel hard vechten word. Zorg dan ook dat je het niet allemaal zelf hoeft op te lossen... Heb je mensen waarmee je erover kan praten? Wat dat is bij zoiets heel belangrijk.
goed, op de vraag of ik zelf zoiets heb meegemaakt. ja, maar al een hele tijd terug. in groep achter overleed mijn overgrootopa, in de eerste klas overleed mijn opa (aan kanker) en nog geen 2 maanden later mn andere opa. ik zat toen in de eerste, was een jaar of 12 en net in de puberteit. ook omdat je in de 1e zat was iedereen bezig een plekje in de groep aan het zoeken. door deze (en ook andere) gebeurtenissen was ik daar niet meer zo mee bezig en kwam ik een beetje op een laatste plaats. had niet echt vriendinnen en kreeg ze er ook niet, kon er niet over praten (had evt. wel gekund met mn ouders ofzo, maja, het waren HUN ouders die waren overleden, wilde ze niet lastig vallen). Ik ben er dus helemaal op de verkeerde manier mee omgegaan. en iets waar je dus GEEN voorbeeld aan moet nemen

Uiteindelijk heb ik hun dood wel verwerkt, maar het heeft vrij lang geduurd. toen het weer wat ging enzo, overleed mn oma
Gelukkig had ik toen maar de dood van één persoon te verwerken, en ging dat stukken beter, ik zat op een andere school, had vrienden, die het begrepen als ik even wat stiller was.
Maar meis, een ouder verliezen heb ik nog nooit meegemaakt en hoop ik ook niet mee te maken nog. bij deze wil ik je heel erg veel sterkte toewensen! en kommop he?!!
xxx wen