Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 10:12
dafelix
dafelix is offline
(sorry voor de rare titel, kon zo ff niet wat duidelijkers bedenken)

ik, als fanatieke computer-nerd die alles wel wil proberen, ben een tijdje bezig geweest met een pagina te maken in PHP. Ik had lokaal Apache, PHP en MySQL geinstalleerd (allen betrof nieuwste versie) en was lekker aan 't werken ermee.

Toen ik op een dag mijn PC aanzette, merkte ik dat MySQL ineens de drivers niet meer kon vinden (via de Windows-manager kan je die errors uitlezen), dus ik verbaast alles opnieuw installeren. Toen deed hij het... even...
sinds dat moment krijg ik MySQL voor geen meter aan de praat, (gromble de gromble), dus dacht ik slim te zijn om EasyPHP te installeren. Werkte prima! Tot... daar MySQL ook niet meer ging werken. Sinds dat moment krijg ik dat pokkeding nietmeer aan de praat

Ik weet dat MySQL voor Linux is gebruikt, ik weet ook dat veel andere mensen op Windows hier last van hebben. Maar mss hebben jullie nog tips

Het gaat er dus om dat MySQL geen ODBC drivers kan vinden (stap 1), zodra je deze installeerd krijg je in het error log: "Not Found.", gevolgd door een nieuwe regel met de driver naam inclusief het versie-nummer, dus hij vind 'm wel degenlijk!

Ik heb ook oude ODBC drivers geprobeerd van de MySQL site, maar 'tzelfde verhaal
Ik heb 't vermoeden dat als ik deze PC formatteer, hij 't weer eventjes doet (was eerst nl. wel zo)

Wat ik nog zou kunnen doen, is een server neerpleuren, maar da magnie van me ouders.
Heeft iemand anders nog tips om alsnog MySQL (tijdelijk) te laten draaien onder Windows?
Oud 13-04-2004, 11:01
Manuzhai
Manuzhai is offline
Waarvoor gebruik je die ODBC drivers eigenlijk?
Oud 13-04-2004, 11:10
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 13-04-2004 @ 12:01 :
Waarvoor gebruik je die ODBC drivers eigenlijk?
ik? Nergens voor.

MySQL? Geen ID, hij lijkt 't nodig te hebben want hij blijft op rood staan
Oud 13-04-2004, 12:51
Manuzhai
Manuzhai is offline
Kijk eens in services.msc (via Start > Uitvoeren) of de MySQL service wel echt draait, eventueel starten in de Properties op auto zetten.
Oud 13-04-2004, 12:55
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 13-04-2004 @ 13:51 :
Kijk eens in services.msc (via Start > Uitvoeren) of de MySQL service wel echt draait, eventueel starten in de Properties op auto zetten.
daar staat 'ie gewoon in.
zelfs als ik 'm handmatig aanzet, werkt 't nog nie. dus daar ligt het nie aan
Oud 13-04-2004, 13:10
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik heb nog NOOIT problemen gehad met MySQL op Windows, ik heb ook nog nooit expliciet iets met ODBC gedaan. Wat voor Windows heb je? Hoe probeer je verbinding te maken?
Oud 13-04-2004, 13:20
dafelix
dafelix is offline
ajah

Windows XP

hoe probeer ik verbinding te maken? Hoe bedoel je dat? Om te controleren of ik verbinding heb? Via mysql.exe en MyPHPAdmin
Oud 13-04-2004, 13:30
Manuzhai
Manuzhai is offline
Welke fout krijg je bij het draaien van de mysql commandline client? Zie je het mysqld.exe proces draaien in de Task Manager? Gebruik je wel mysqld-nt of zelfs mysqld-max-nt? Welke Windows XP gebruik je?
Oud 13-04-2004, 13:39
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 13-04-2004 @ 14:30 :
Welke fout krijg je bij het draaien van de mysql commandline client? Zie je het mysqld.exe proces draaien in de Task Manager? Gebruik je wel mysqld-nt of zelfs mysqld-max-nt? Welke Windows XP gebruik je?
bij het opstarten via de commandline blijft hij hangen zonder enige output te geven...

het MySQL draait idd in de taskmanager, en ik gebruik de mysqld-nt.

gebruik Windows XP Prof SP1
Oud 13-04-2004, 13:44
Manuzhai
Manuzhai is offline
Als je een Terminal Server openzet kan ik rondkijken, misschien werkt dat sneller? Moet je even op MSN komen.
Oud 13-04-2004, 14:05
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ik heb het ook een keer gehad, had ik phptriad geinstalleerd, en alles werkte behalve mysql. Dat stomme stoplichtje bleef maar op rood, en hij kon niet opstarten. Ik heb daarna alles verwijderd, en een heel tijd later had ik het weer nodig en heb ik maar easyphp geinstelleerd en nu werkt alles naar behoren
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 14:11
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik installeer altijd alles los, PHP uit een zipje, MySQL van hun site en een keurige Apache 1.3. Dat heeft altijd goed gewerkt.
Oud 13-04-2004, 14:21
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 13-04-2004 @ 15:05 :
ik heb het ook een keer gehad, had ik phptriad geinstalleerd, en alles werkte behalve mysql. Dat stomme stoplichtje bleef maar op rood, en hij kon niet opstarten. Ik heb daarna alles verwijderd, en een heel tijd later had ik het weer nodig en heb ik maar easyphp geinstelleerd en nu werkt alles naar behoren
ik heb ook EasyPHP geinstalleerd, die werkte ook prima. maar op een gegeven moment kreeg ik daar de MySQL ook nietmeer werkende

Citaat:
Manuzhai schreef op 13-04-2004 @ 15:11 :
Ik installeer altijd alles los, PHP uit een zipje, MySQL van hun site en een keurige Apache 1.3. Dat heeft altijd goed gewerkt.
Zo heb ik 't ook aangepakt, alleen heb ik alleen installlers gedownload
Reageren

Regels voor berichten