(sorry voor de rare titel, kon zo ff niet wat duidelijkers bedenken)
ik, als fanatieke computer-nerd die alles wel wil proberen, ben een tijdje bezig geweest met een pagina te maken in PHP. Ik had lokaal Apache, PHP en MySQL geinstalleerd (allen betrof nieuwste versie) en was lekker aan 't werken ermee.
Toen ik op een dag mijn PC aanzette, merkte ik dat MySQL ineens de drivers niet meer kon vinden (via de Windows-manager kan je die errors uitlezen), dus ik verbaast alles opnieuw installeren. Toen deed hij het... even...
sinds dat moment krijg ik MySQL voor geen meter aan de praat, (gromble de gromble), dus dacht ik slim te zijn om EasyPHP te installeren. Werkte prima! Tot... daar MySQL ook niet meer ging werken. Sinds dat moment krijg ik dat pokkeding nietmeer aan de praat
Ik weet dat MySQL voor Linux is gebruikt, ik weet ook dat veel andere mensen op Windows hier last van hebben. Maar mss hebben jullie nog tips
Het gaat er dus om dat MySQL geen ODBC drivers kan vinden (stap 1), zodra je deze installeerd krijg je in het error log: "Not Found.", gevolgd door een nieuwe regel met de driver naam inclusief het versie-nummer, dus hij vind 'm wel degenlijk!
Ik heb ook oude ODBC drivers geprobeerd van de MySQL site, maar 'tzelfde verhaal
Ik heb 't vermoeden dat als ik deze PC formatteer, hij 't weer eventjes doet (was eerst nl. wel zo)
Wat ik nog zou kunnen doen, is een server neerpleuren, maar da magnie van me ouders.
Heeft iemand anders nog tips om alsnog MySQL (tijdelijk) te laten draaien onder Windows?