Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 10:45
Simon
Simon is offline
In september ga ik voor een aantal maanden naar New York, voor een stage bij Max Westerman (!!). Nu moet ik een visum regelen, en RTL helpt me daar in principe niet bij.

Ik ga in ieder geval de huidige stagiairs mailen, maar weet verder niet zo goed waar te beginnen. Iemand tips?
Oud 26-02-2004, 12:25
Yolcu
Yolcu is offline
Wow bij Max Westerman!?! Lijkt me super.. lucky you

Het lijkt me handig te beginnen bij de ambassade of het consulaat.. maar daar had je vast zelf ook al aan gedacht.

http://www.usembassy.nl/
http://www.theunitedstatesofamerica....informatie.htm

Kijk ook eens op de reisfora van Wereldwijzer:
http://www.wereldwijzer.nl

Daar is ook een forum over N-Amerika met ervaringen van anderen enzo.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een beetje googlen in combinatie met toeristische kennis doet wonderen!
Oud 26-02-2004, 15:36
Apomes
Apomes is offline
Wij hebben tot nu toe altijd al onze visum gekregen op het vliegtuig, zat in de prijs van het vliegtuig ....alleen als je hem verkeerd invulde moest je een nieuwe betalen...dus ik denk dat ze er wel een hebben op het vliegtuig! ask your local travel agent .
Oud 26-02-2004, 16:33
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Apomes schreef op 26-02-2004 @ 16:36:
Wij hebben tot nu toe altijd al onze visum gekregen op het vliegtuig, zat in de prijs van het vliegtuig ....alleen als je hem verkeerd invulde moest je een nieuwe betalen...dus ik denk dat ze er wel een hebben op het vliegtuig! ask your local travel agent .
Ik denk (en dat blijkt ook uit de site van de ambassade) dat het nogal uitmaakt of je minder dan 90 dagen of meer dan 90 dagen in de VS zult verblijven. Ook is het doel van een verblijf in de VS doorslaggevend: of je 'zomaar' op vakantie gaat of er ook daadwerkelijk wilt gaan werken. Is de stage betaald? Ik heb in ieder geval gehoord dat het erg moeilijk is om aan de zogenoemde 'green card' te komen.

@Simon: wordt je vlucht wel geregeld? Anders kun je inderdaad je vlucht boeken bij een reisbureau en dan tegelijkertijd informatie krijgen over visa e.d. Ik raad je in ieder geval aan om goed navraag te doen bij de ambassade.. de Amerikanen zijn nogal streng en het aanvragen van een eventuele werkvergunning (indien nodig) kan best wel een tijdje duren..
Oud 26-02-2004, 18:18
skip
skip is offline
ga je voor 90 dagen of korter...dan mag je op een Visa Waiver reizen (groen visum ontheffingsformulier)...een aantal landen in de wereld hebben vrijstelling van de visumplicht als zij maximaal 90 dagen naar de VS reizen en een zakelijk of vakantiereisdoel voor hebben.

ga je langer dan 90 dagen, dan ben je verplicht een visum te hebben. voor zakelijk is dat een B1 of een H3 visum nodig (B1 is voor zakelijke doeleinden en H3 is voor tijdelijke werkers en stagiaires). die passagiers vullen dan een wit visumformulier in.

een visum moet aangevraagd worden bij de ambassade of het consulaat in het land waar je inwoner van bent (ik neem aan dat je nederlands bent) en dat is voor ons in den haag (ambassade) en amsterdam (consulaat).

een visumaanvraag kan vrij veel tijd kosten en ik zou daarom ook spoedig beginnen met de aanvraag. ook zijn er nog extra kosten aan verbonden....ten eerste kosten voor de aanvraag en dan nog de kosten voor het visum zelf!

een green card is helemaal niet nodig...dat is als je permanent in de VS wilt gaan wonen en werken!

apomes, als ik het verkeerd invulde kreeg ik altijd zonder probleem een nieuwe...en ik dacht niet dat je ervoor hoefde te betalen...dat is meer met de toeristenkaarten voor cuba en nog een paar landen. daar betaal je ook echt voor.

wel gaaf dat je stage gaat lopen bij max westerman!

ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt...als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

~SKIP~
Oud 26-02-2004, 19:37
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
skip schreef op 26-02-2004 @ 19:18:
een green card is helemaal niet nodig...dat is als je permanent in de VS wilt gaan wonen en werken!

Oh ja das waar ook
Oud 26-02-2004, 23:04
Simon
Simon is offline
Ik heb ook ontzettend veel zin in de stage, natuurlijk.

Het worden ruim negentig dagen, en voor een stage is dat dan sowieso nodig. Op die site van de ambassade staan echt 2600 formulieren die ik in moet vullen, dus daar ga ik maar eens mee stoeien.

Er zijn toch ook organisaties die je daarbij helpen? Ik hoorde dat NUFFIC (of iets dergelijks) duur en traag was.
Oud 27-02-2004, 13:38
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Voor je uiteindelijke visumaanvraag zal je dus naar Den Haag of Amsterdam moeten, en hoe stom en onbenullige deze tip ook lijkt: zorg ervoor dat je een pasfoto van jezelf bij je hebt voor bij het visum en let er op dat dit dezelfde (!!!) foto is als de foto die op je paspoort zit. Een vriend van mij wist dat niet en had gewoon een andere pasfoto bij zich, maar die accepteerden ze niet en moest hij weer een nieuwe afspraak maken en kon hij pas een week later (weer 2 keer 2 uur met de trein) er weer terecht
Oud 27-02-2004, 14:55
skip
skip is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 27-02-2004 @ 14:38:
Voor je uiteindelijke visumaanvraag zal je dus naar Den Haag of Amsterdam moeten, en hoe stom en onbenullige deze tip ook lijkt: zorg ervoor dat je een pasfoto van jezelf bij je hebt voor bij het visum en let er op dat dit dezelfde (!!!) foto is als de foto die op je paspoort zit. Een vriend van mij wist dat niet en had gewoon een andere pasfoto bij zich, maar die accepteerden ze niet en moest hij weer een nieuwe afspraak maken en kon hij pas een week later (weer 2 keer 2 uur met de trein) er weer terecht
wat dan als je niet meer dezelfde foto hebt die in je paspoort staat??? ik heb meerdere visa gezien, maar niet echt vaak precies dezelfde uit het paspoort!!!

~SKIP~
Oud 28-02-2004, 19:07
Verwijderd
Let op: voor de vs heb je voor veel formulieren voor je visa een ander formaat pasfoto nodig als hier gebruikelijk is (5*5 geloof ik) maak je ze niet op dat formaat krijg je het gewoon terug. Waarschijnlijk moet je hiervoor naar een fotograaf.

Wel kewl trouwens. Max Westerman brengt het nieuws echt goed (ook max& the city was errug goed)
Oud 28-02-2004, 22:34
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Alex schreef op 28-02-2004 @ 14:07:
Let op: voor de vs heb je voor veel formulieren voor je visa een ander formaat pasfoto nodig als hier gebruikelijk is (5*5 geloof ik) maak je ze niet op dat formaat krijg je het gewoon terug. Waarschijnlijk moet je hiervoor naar een fotograaf.
Probleem is dat de meeste fotografen dit formaat niet doen (weet ik uit ervaring). Je zou dan het consulaat moeten bellen voor plekken waar dit kan (zij hebben een lijst van locaties).
Oud 28-02-2004, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 28-02-2004 @ 23:34:
Probleem is dat de meeste fotografen dit formaat niet doen (weet ik uit ervaring). Je zou dan het consulaat moeten bellen voor plekken waar dit kan (zij hebben een lijst van locaties).
Weet ik, ik bedoel ook echt een fotoreportage.. zonde want is wel erg duur, maar fotografen die pasfoto apparatuur hebben voor 5*5 zijn echt zeldzaam.
Oud 29-02-2004, 00:15
Verwijderd
een werkvisa duurt een aantal maanden om te verkrijgen... nouja soms gaat het vlug en soms niet dus ik zou daar maar mee opschieten. Verder kan ik je ook niet helpen. Veel suc-6 in elk geval en heel veel plezier gewenst
Oud 07-04-2004, 15:08
Kadaver
Kadaver is offline
Het duurde mij 4 maanden voordat ik eindelijk een F1 studentenvisum in handen kreeg Mijn aanvraag werd twee keer geweigerd dus ik zal er wel tijd voor uittrekken.
Advertentie

Regels voor berichten