Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 16:37
tonissen
tonissen is offline
kunnen jullie daar antwoord op geven?

IK doe atheneum en ik wil weten hoe anders het is hoe hard je moet werken ? Heeft ak veel topo

Laatst gewijzigd op 05-04-2004 om 17:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 16:49
Dolores
Dolores is offline
Misschien als je iets specifiekere vragen stelt..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:08
Verwijderd
Filosofie: Geen idee
Aardrijkskunde: Geen idee
Geschiedenis: Kan ik wel wat over vertellen, maar dan zou je de vragen even wat moeten specificeren
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:13
Briseïs
Briseïs is offline
hetzelfde maar dan op een hoger niveau.

filosofie heb ik niet.
Oud 05-04-2004, 17:14
LaGoon
LaGoon is offline
bij mij op school is het echt vet simpel

filosofie weet ik alleen niet
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:25
fib
fib is offline
geschiedenis; dik boek, veel letters, kleine letters. Kortom lappen tekst. Tijdens toetsen wordt er voornamelijk op inzicht getest, veel bronnen enzo.

In mijn ogen zijn er 2 categorie mensen, lerende-leerlingen en inzichts-leerlingen. Met alleen de combinatie: leren en inzicht kun je hier een goed cijfer voor halen.

Aardrijkskunde: hangt een beetje van je leerkracht af, onze leerkracht maakt de toetsen namelijk zelf en die zijn super moeilijk. Je krijgt een paar dunne boekjes over verschillende onderwerpen zoals 'natuur en milieu; (25 blz. per boekje schat ik). Vorig jaar was het HAVO examen echt berucht. Maar als je een beetje goed leert dan redt je het wel.

Filosofie, heb ik geen idee. Denk wel dat je een bepaalde manier van denken moet toepassen die je wel moet liggen.
Oud 05-04-2004, 17:27
tonissen
tonissen is offline
Citaat:
fib schreef op 05-04-2004 @ 18:25 :
geschiedenis; dik boek, veel letters, kleine letters. Kortom lappen tekst. Tijdens toetsen wordt er voornamelijk op inzicht getest, veel bronnen enzo.

In mijn ogen zijn er 2 categorie mensen, lerende-leerlingen en inzichts-leerlingen. Met alleen de combinatie: leren en inzicht kun je hier een goed cijfer voor halen.

Aardrijkskunde: hangt een beetje van je leerkracht af, onze leerkracht maakt de toetsen namelijk zelf en die zijn super moeilijk. Je krijgt een paar dunne boekjes over verschillende onderwerpen zoals 'natuur en milieu; (25 blz. per boekje schat ik). Vorig jaar was het HAVO examen echt berucht. Maar als je een beetje goed leert dan redt je het wel.

Filosofie, heb ik geen idee. Denk wel dat je een bepaalde manier van denken moet toepassen die je wel moet liggen.
ok bedankt wordt dus geen ak en ge
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:27
fib
fib is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 05-04-2004 @ 18:13 :
hetzelfde maar dan op een hoger niveau.

Dus de stof gaat over veel veel meer bladzijdens, en je wordt voornamelijk getest op inzicht.

Bij toetsen krijgen wij bijvoorbeeld 1 A4tje met vragen en 2 A4tjes met bronnen.
Oud 05-04-2004, 17:38
tonissen
tonissen is offline
Citaat:
fib schreef op 05-04-2004 @ 18:27 :
Dus de stof gaat over veel veel meer bladzijdens, en je wordt voornamelijk getest op inzicht.

Bij toetsen krijgen wij bijvoorbeeld 1 A4tje met vragen en 2 A4tjes met bronnen.
lukt dat allemaal wel met lezen ..................
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:38
fib
fib is offline
Citaat:
tonissen schreef op 05-04-2004 @ 18:27 :
Ik neem aan dat je een profiel moet kiezen. Misschien klonk ik een beetje te negatief. Bij die keuze moet je een aantal dingentje nagaan.

-Wat intreseert me, in welke vakken en vaardigheden ben ik goed etc.

Mensen die het profiel ec&ma kiezen, zijn niet gigantisch goed in talen (voor hun geen duits 1,2 of frans 1,2) maar vakken zoals natuurkunde en scheikunde liggen hun ook niet.

Ik zal eerst maar voor jezelf na gaan of je een wel een talenknobbel en wiskunde knobbel bezit. Als je dat niet hebt dan kom je vanzelf bij E&M uit. Aardrijkskunden en geschiedenis zijn vakken die edereen wel kanmet een beetje inzet en inzicht. (heeft ook meer met intresse te maken.)
Oud 05-04-2004, 17:40
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
tonissen schreef op 05-04-2004 @ 18:27 :
Kan je geschiedenis laten vallen?? Bij ons op school is dat een verplicht vak en volgens mij is dat overal zo...
Oud 05-04-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 05-04-2004 @ 18:40 :
Kan je geschiedenis laten vallen?? Bij ons op school is dat een verplicht vak en volgens mij is dat overal zo...
geschiedenis 1 ja. In de vierde klas.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 18:36
ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
fib schreef op 05-04-2004 @ 18:38 :
Ik neem aan dat je een profiel moet kiezen. Misschien klonk ik een beetje te negatief. Bij die keuze moet je een aantal dingentje nagaan.

-Wat intreseert me, in welke vakken en vaardigheden ben ik goed etc.

Mensen die het profiel ec&ma kiezen, zijn niet gigantisch goed in talen (voor hun geen duits 1,2 of frans 1,2) maar vakken zoals natuurkunde en scheikunde liggen hun ook niet.

Ik zal eerst maar voor jezelf na gaan of je een wel een talenknobbel en wiskunde knobbel bezit. Als je dat niet hebt dan kom je vanzelf bij E&M uit. Aardrijkskunden en geschiedenis zijn vakken die edereen wel kanmet een beetje inzet en inzicht. (heeft ook meer met intresse te maken.)
Hmm. Ik doe ook E&M en merk dat sommige mensen in mijn klas het presteren een 2 te halen voor hun schoolexamen GS terwijl zij toch echt hard hun best doen voor Geschiedenis.
Oud 05-04-2004, 19:59
miss Elise
miss Elise is offline
ik doe geschiedenis en aardrijkskunde. vind het best leuke vakken. ze zijn niet heel moeilijk om te begrijpen .

bij ge en ak is het vooral de bedoeling dat je de grote lijnen kent, en verbanden weet te leggen. Ik vind het erg leuk dat als je bijvoorbeeld het nieuws kijkt of het weer dat je dan ook serieus weet waar het over gaat .

Ik vind t wel twee vakke nwaar je in de werkelijkheid echt wat mee kan doen.

succes met kiezen!!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:05
Verwijderd
Van aardrijkskunde hoor ik altijd dat het heel makkelijk zou zijn. Voor zover ik weet zijn er op mijn school in ieder geval geen leerlingen die er echt veel moeite mee hebben.

Geschiedenis, daar klagen wél veel mensen over. Je moet, zoals gezegd, veel lappen tekst leren, veel informatie opnemen, dat is dan ook een regelmatig gehoorde klacht in de pauzes op mijn school.

Filosofie is bij mij op school helaas niet echt een vak, slechts een module, maar ik denk dat het niet echt veel werk is. Wel moet het je liggen, je moet er een beetje van houden te filosoferen en het interessant vinden, je moet Plato en Aristoteles begrijpen, dat is zo'n beetje de basis van het vak. Nogmaals, dit is slechts mijn indruk van de manier waarop mensen op andere scholen ermee omgaan.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 20:33
Balance
Balance is offline
Het ligt echt totaal aan de leerkracht.

Voor geschiedenis hadden we in de 4e en 5e een hele aardige docent die leuk les gaf en toetsen maakten die best te doen waren. Nu hebben we een rot docent die ellenlange verhalen lult waar geen eind aan komt en de toetsen zijn voor mij echt niet te doen, zo moeilijk! Terwijl anderen juist nu hogere cijfers halen als eerst. Zij hebben vooral veel inzicht en kunnen goed overweg met bronnen. Ik moet het halen uit m'n feitenkennis en m'n leerwerk.
Oud 06-04-2004, 14:25
tonissen
tonissen is offline
ga in iedergeval NG doen met economie 1
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 14:55
fib
fib is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 05-04-2004 @ 19:36 :
Hmm. Ik doe ook E&M en merk dat sommige mensen in mijn klas het presteren een 2 te halen voor hun schoolexamen GS terwijl zij toch echt hard hun best doen voor Geschiedenis.
Je moet je ook afvragen of je klasgenoten wel op het juiste nivo zitten. Ze leren zich ter pletter maar halen toch onvoldoendens???

Voor de meeste vakken heb je een goed stel hersenen nodig en een redelijke werkhouding. Maar die verhouding verschilt per persoon.

Voor geschiedenis heb je de combinatie nodig, leren en inzicht. Zo worden er fijtjes gevraagd, die je gewoon kan leren, maar ook waarom vragen (inzicht)
Er worden bepaalde vaardigheden getest die eigelijk iedereen wel kan aanleren. Maar dat geldt niet voor een vak zoals wiskunde b1.
Oud 06-04-2004, 20:29
I love stars
I love stars is offline
fib .........wet niet meer wat ik wou schijven sorry
Reageren

Regels voor berichten