Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2004, 21:47
flipvla
flipvla is offline
Mijn vriend heeft het bijna 5 week geleden uitgemaakt, na 1,5 jaar relatie. Ik hield heel erg veel van hem.. en het deed ook vreselijk veel pijn. Elke dag huilen, etc.

Maar nu, iets meer dan een maand later dus, ben ik volgens mij over hem heen! nu al? Ik snap het niet.. .. ik ben volgens mij verliefd op een ander.

Volgende probleem: een jongen vind mij leuk. dat is de jongen waar ik verliefd op ben. Maar: hij is de ex van m'n beste vriendin (hierna F.) ! ik weet ze wel te vinden.. Zij hadden 3 maand een relatie, F. maakte het uit, het is nu een half jaar later en F. heeft al 1,5 maand een ander. wat moet ik doen? hem laten gaan, omdat F. anders jaloers word?

En trouwens.. twijfel/twijfel... vind hij mij wel leuk? F. zegt van wel, maarja. Hij is veel te leuk, dus dat kan toch gewoon niet? Haar exacte woorden waren "hij vind je leuk. hij wilde dat ik langskwam omdat hij hoopte dat ik jou mee zou nemen. . etc.. maar ik wilde het niet zeggen omdat ik dan jaloers word"

..owja ik ben ook nog eens erg onzeker. die relatie van1,5 jaar was mn eerste ever, en ben een beetje bang om weer teleurgesteld te worden. even ter info: het ging al langer slecht tussen ons (mn ex en ik), ben er wel blijer uitgekomen denk ik.

Help? sorry voor het te lange verhaal trouwens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 21:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Lijkt me duidelijk: De jongen die je leuk vindt is de ex van F. en bovendien heeft F. nu een half jaar later alweer 1,5 maand iets met een ander. Ik zou zeggen: no problemo. Ga ervoor!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 21:56
Chosen
Chosen is offline
Hm.... Waarom ga je niet achter die jongen die je zo leuk vind aan? Ik bedoel... F. zei zelf tegen je dat hij je leuk vind, dus vind ik het een beetje hypocriet van dr om te zeggen "hij vind je leuk" om vervolgens te zeggen dat ze bang is jaloers te worden.... En ze heeft al 1,5 maand een ander? En ze maakte het zelf uit?

Eigenlijk zie ik het probleem niet echt.... misschien een girl thing ofzo? Praat er anders gewoon es met F over hoe ze het zou vinden als je iets met d'r ex zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 22:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
MarkB schreef op 05-04-2004 @ 22:55 :
Lijkt me duidelijk: De jongen die je leuk vindt is de ex van F. en bovendien heeft F. nu een half jaar later alweer 1,5 maand iets met een ander. Ik zou zeggen: no problemo. Ga ervoor!
dan ken jij vrouwen nog niet
die kunnen daar heeeeeel lang heeeeel moeilijk over doen.
Ik zou het dan ook gewoon met F. bespreken.
Waarschijnlijk vindt ze het, gezien haar situatie, wel goed, maar overleg het gewoon even zodat zij zich niet gepasseerd voelt.

En dat je over die vorige relatie heen bent is misschien even schrikken, maar het lijkt me alleen maar iets positiefs. Beter dan te zitten kniezen en denken hoe erg het wel niet is dat het uit is.
Oud 05-04-2004, 22:22
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Citaat:
flipvla schreef op 05-04-2004 @ 22:47 :
[B]Mijn vriend heeft het bijna 5 week geleden uitgemaakt, na 1,5 jaar relatie. Ik hield heel erg veel van hem.. en het deed ook vreselijk veel pijn. Elke dag huilen, etc.

Maar nu, iets meer dan een maand later dus, ben ik volgens mij over hem heen! nu al? Ik snap het niet.. .. ik ben volgens mij verliefd op een ander.
Ik kende een meisje waar iemand 8 maand over deed om haar hart te veroveren, vervolgens hadden ze 5 maand een relatie wat uitging.

Het meisje heeft er in zijn geheel geen last van had, noch gemisgevoelens gehad. Sterker nog: een paar weken later ontmoet ze iemand in de trein die 1 nachtje bij haar blijft slapen (enzo) en ze bestempelt hem wél meteen als vriend.

Kun je je voorstellen hoe vernederd die ex zich voelt, die toch al zo onzeker over zichzelf was?

Het ging hier niet eens over twee pubers, nee de jongen en de meid waren respectievelijk 26 en 22.
Oud 05-04-2004, 22:25
flipvla
flipvla is offline
tja en F. is wel 't tiepje om moeilijk te doen....

Maar we hebben het er dus al over gehad.. en ze zegt dat ze vind dat we niet bij elkaar passen, en dat ze jaloers zal zijn. haar kennende is dat heel jaloers.
Nou vind ik persoonlijk dat ze moeilijk doet.. ze was ook al jaloers dat een goede vriendin van haar mij erg aardig vond, en vind t ook niet leuk vlgens mij als ik goed met haar vriendje kan praten (wat verder gew niks voorstelde, maar toch) . Dus punt: ze gunt mij gewoon niks! .. of loop ik nou te hard van stapel om dit te zeggen?

(even tussen haakjes: ik ben erg onzeker, dat weet ze. en ook niet het tiep om vriendjes te stelen van iem. anders. )

hmpf

wat 'n gedoe.

heb hem (de jongen die ik leuk vind) trouwens toegevoegd op msn.. dus ik zie wel
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 22:26
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Citaat:
Balance schreef op 05-04-2004 @ 23:17 :
dan ken jij vrouwen nog niet
die kunnen daar heeeeeel lang heeeeel moeilijk over doen.
Ik zou het dan ook gewoon met F. bespreken.
Waarschijnlijk vindt ze het, gezien haar situatie, wel goed, maar overleg het gewoon even zodat zij zich niet gepasseerd voelt.

En dat je over die vorige relatie heen bent is misschien even schrikken, maar het lijkt me alleen maar iets positiefs. Beter dan te zitten kniezen en denken hoe erg het wel niet is dat het uit is.
Wat is er aan de hand als een meisje na zo'n relatie in zijn geheel niks voelt? Ook geen gemis ofzo? Wat was er mis met die jongen, of wat er is mis met het meisje?
Oud 05-04-2004, 23:49
flipvla
flipvla is offline
even voor de duidelijkheid: ik mis m'n ex wel. en HIJ heeft het uitgemaakt, en me heeel goed duidelijk gemaakt dat ie me niet meer terug wilt. en als ie me wel terug zou willen dan heeft ie wel een hele vreemde manier van dat laten merken. (even ter reactie op Fatal Exception ) -> had je het over mij trouwens, of toch niet?
hij heeft me veel pijn gedaan door het zo plotseling uit te maken. ik had eigenlijk van alles en nog wat al geplant voor ons tweetjes, we zouden nog jaaaren samen blijven, etc.

des te vreemder vind ik het dat ik nu dus echt verliefd ben op een ander.. !! maja ook wel leuk natuurlijk .. en erg verwarrend .. en eng
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 07:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MarkB schreef op 05-04-2004 @ 22:55 :
Ja, dat dacht ik dus ook. Misschien dát je vriendin wel moeilijk gaat doen, maar ik vind niet dat ze in dit geval rechten heeft. Zíj heeft het uitgemaakt dus zíj was over hem heen. En het ligt nu alweer ver achter haar want ze heeft nu wat met iemand anders!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:55
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Waarom zou F. jaloers worden als F.:
- al zelf zegt dat ze denkt dat hij jou leuk vindt (als ze dat op een lieve vriendschappelijke toon zegt is er niets aan de hand lijkt mij)?
- je beste vriendin is?
- het zelf met die jongen heeft uitgemaakt?
- ze nu een ander heeft?

Dus... ga ervoor zou ik zeggen.
Oud 06-04-2004, 22:16
Dragon God
Dragon God is offline
Citaat:
flipvla schreef op 05-04-2004 @ 23:25 :
tja en F. is wel 't tiepje om moeilijk te doen....

Maar we hebben het er dus al over gehad.. en ze zegt dat ze vind dat we niet bij elkaar passen, en dat ze jaloers zal zijn. haar kennende is dat heel jaloers.
Nou vind ik persoonlijk dat ze moeilijk doet.. ze was ook al jaloers dat een goede vriendin van haar mij erg aardig vond, en vind t ook niet leuk vlgens mij als ik goed met haar vriendje kan praten (wat verder gew niks voorstelde, maar toch) . Dus punt: ze gunt mij gewoon niks! .. of loop ik nou te hard van stapel om dit te zeggen?

(even tussen haakjes: ik ben erg onzeker, dat weet ze. en ook niet het tiep om vriendjes te stelen van iem. anders. )

wat 'n gedoe.

heb hem (de jongen die ik leuk vind) trouwens toegevoegd op msn.. dus ik zie wel
ik zou zeggen, ga d'r voor, F. kan dan wel jaloers zijn, zeg haar dat ze eigenlijk niet zo moeilijk moet doen en dat ze het zelf had uitgemaakt etc.
ik denk niet dat ze je niks gunt, maar gewoon snel jaloers is op alles en iedereen(dat is dan misschien wel iets te overdreven..)

grmph, meiden ook

suc6 d'r mee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten