Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2011, 15:49
Johnny14
Johnny14 is offline
Hey mensen,

ik moet voor school een verslag schrijven over Kleobis en Biton. Ik moet een vraagstelling bedenken over hun, en door de loop van het verslag de vraag beantwoorden. Het kan ook geen antwoord hebben, zolang ik dat maar goed aangeef.

Heeft iemand een goede vraagstelling over deze 2 mensen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2011, 18:40
Gðmndr
Gðmndr is offline
Op welke bronnen moet je je baseren?
Heb je literatuur opgekregen?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 22:05
Johnny14
Johnny14 is offline
We hebben geen bronnen opgekregen...
Alles komt vanuit het internet
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 09:35
Gðmndr
Gðmndr is offline
Ok, wel het verhaal van Kleobis en Biton is bekend vanuit het werk van Heródotos: Heródotos laat deze twee broers daar inzet zijn van een discussie tussen de Atheense staatsman Solon en de Lydische koning Kroisos over menselijk geluk.

Je zou b.v. kunnen vragen, K&B volgens Solon de als op één na gelukkigste mensen worden beschouwd door Solon.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 09:40
Gðmndr
Gðmndr is offline
Je zou je ook kunnen afvragen hoe de deugden die uit dit verhaal blijken, eventueel weerspiegeld worden in de twee beelden die van hen gevonden zijn in de Tempel van Delphi.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:02
Johnny14
Johnny14 is offline
Ik snap je tweede sugestie wel, maar die eerste niet. Is het een vraag die goed genoeg is om door de loop van het verslag(twee a4'tjes) goed te beantwoorden?

Voor de rest, bedankt, ik zou er even mijn gedachte stil bij laten staan, en kijken of ik wat kan doen om dit in mijn vraag te zetten.

Mijn vraagstelling is geworden: Was dit verhaaleinde echt goed voor Kleobis en Biton, of was het eigenlijk tragisch?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 19:38
Gðmndr
Gðmndr is offline
Citaat:
Ik snap je tweede suggestie wel, maar die eerste niet. Is het een vraag die goed genoeg is om door de loop van het verslag (twee a4'tjes) goed te beantwoorden?

Voor de rest, bedankt, ik zou er even mijn gedachte stil bij laten staan, en kijken of ik wat kan doen om dit in mijn vraag te zetten.

Mijn vraagstelling is geworden: Was dit verhaaleinde echt goed voor Kleobis en Biton, of was het eigenlijk tragisch?
Ok, het wordt jouw verslag: leg dat voor aan je leerkracht.
Aangezien het op kcv, zou het het mooist zijn, als je ook nog eventueel iets met de twee beelden doen kon.
Ik hoop dat het vruchtbaar is.
Heel veel succes!

PS: in dit verhaal zitten ook elementen van een shameculture: je zou eventueel ook daarwat mee kunnen doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten