Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2005, 20:14
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
heej mensen,

ik zit met een probleempje, ik heb best wel veel gespijbeld dit jaar, misschien over het hele jaar 10 hele dagen gewoon thuis geweest, maar wel heel veel "ochtenden" dat ik pas het 3e uur op school kom ofzo...

nu heeft mijn mentor naar huis gebeld en moet ik woensdag op gesprek komen met mijn moeder voor een gesprek met hem en de directeur..maar hij zei ook vaag iets over de leerplichtambtenaar,

nu is mijn vraag, krijg je meteen een boete of eerst een waarschuwing? ik zit echt dik in de stress

bvd
Oud 20-05-2005, 21:16
Neiu
Neiu is offline
Ben je hier al vaker voor op het matje geroepen?
Zo niet, dan lijkt het me dat je nu een officiele waarschuwing krijgt. Blijf je daarna vaker spijbelen dan krijg je alsnog een boete.
Zo wel, dan krijg je idd mss een boete, maar zeer waarschijnlijk willen ze dan alleen individuele afspraken met je maken over aanwezigheid en een bepaalde meldingsplicht.
Tenminste, zo was het toen ik op de middelbare school zat.
Oud 20-05-2005, 21:20
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
nou...Ik ben niet echt op het matje geroepen, ik heb 1x een gesprek gehad met de afdelingsleider, maar dat ging over mijn te laat komen, hij ging niet echt in op mijn "ongeoorloofd afwezig" lijst, k hoefde dat niet uit te leggen zei hij

dus ik vind dat niet echt op het matje geroepen worden, maar dat is ook de enige opmerking die er over gemaakt is,

nouja ik hoop dat ik een officiele waarschuwing krijg, pfff
Oud 20-05-2005, 21:21
Verwijderd
Spijbel dan niet.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 21:57
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ik wist dat er iemand tussen zou zitten die zon opmerking zou maken maar daar zit ik nu even niet op te wachten, is dat mijn vraag? neej dus doe asjeblieft normaal zeg
Oud 20-05-2005, 22:24
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 20-05-2005 @ 22:57 :
ik wist dat er iemand tussen zou zitten die zon opmerking zou maken maar daar zit ik nu even niet op te wachten, is dat mijn vraag? neej dus doe asjeblieft normaal zeg

Luister, ik heb eens geleerd dat hoe groter het probleem is, des te rustiger moet je zijn...... ( ik heb vaak in soortgelijke situaties gezeten en heb me er altijd uitgeluld)

Raak absoluut niet in paniek....

Wat je moet doen is het volgende:

Laat allereerst zien dat je het hoog opneemt.... Ga het absoluut niet baggitaliseren (afdoen alsof het niks ergs was)..... Dat werkt alleen maar tegen je. Je moet zorgen dat die directeur en je mentor je echt mogen...
Wat je kunt doen is het volgende:

1. Schrijf een brief aan je mentor waarin jij schrijft dat je de gang van zaken betreurt..... Schrijf hierin ook een verklaring voor jouw afwezigheid ( verzin desnoods iets)

Enkele suggesties:

*slaapritmestoornis
* Problemen thuis
* Persoonlijke problemen

Zorg dat je deze brief persoonlijk bij je mentor op maandag aflevert.... en eventueel de directeur.. (ze zullen sympathie voor je krijgen)

Zorg ondertussen dat je moeder aan jouw kant komt te staan..

Woensdag tijdens het gesprek, begin jij allereerst het gesprek en hier vertel jij iets in de trant van:

"Van alle jaren dat ik school zit is dit het dieptepunt.....
Ik zit het vandaag met ........

Dit gesprek heeft mij doen inzien dat....... mijn gedrag absoluut niet door de beugel kon..... (kraak jezelf helemaal af)"
Hiermee maak je de argumenten van jouw mentor onschadelijk...

Telkens als hij jouw bekritiseert.... blijf jij hameren op jouw brief en jouw beginpleidooi.... Je neemt dan het woord over....

( Dit deed Bill Clinton toen hij verhoord werd in de Lewinsky-zaak)

Spreek de directeur een paar keer aan met zijn achternaam.

Dus bv: "Mr de Vries, dat klopt"

Ondertussen beloof je dat je je leven gaat beteren....

Succes verzekert!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 22:48
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
oeee jij bent echt doortrapt
hmzz jah dat van die brief, dat zie ik niet echt zitten...maar ik moet eerst dinsdag zelf met mn mentor praten zei mn ma (dat wou hij) dus dan kan ik eventueel al slijmen idd,
dat van problemen, dat heb ik al aangegeven bij hem, want die heb ik echt (moet ws t huis uit enz.) maar hij gaat daar gewoon met mn moeder over praten terwijl ik m dat in vertrouwen vertel maar goed,

voor dat gesprek ben ik niet zo heel erg bang, want daar kan k me vast wel uit lullen, maar dat van die leerplichtambtenaar dat zit me echt niet lekker

oja en mn moeder krijg k tog niet aan mn kant das t probleem

maar wel vet bedankt voor je reactie, k zit hier al n stuk opgeluchter
Oud 20-05-2005, 22:58
De Zwartkijker
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 20-05-2005 @ 23:48 :
oeee jij bent echt doortrapt
hmzz jah dat van die brief, dat zie ik niet echt zitten...maar ik moet eerst dinsdag zelf met mn mentor praten zei mn ma (dat wou hij) dus dan kan ik eventueel al slijmen idd,
dat van problemen, dat heb ik al aangegeven bij hem, want die heb ik echt (moet ws t huis uit enz.) maar hij gaat daar gewoon met mn moeder over praten terwijl ik m dat in vertrouwen vertel maar goed,

voor dat gesprek ben ik niet zo heel erg bang, want daar kan k me vast wel uit lullen, maar dat van die leerplichtambtenaar dat zit me echt niet lekker

oja en mn moeder krijg k tog niet aan mn kant das t probleem

maar wel vet bedankt voor je reactie, k zit hier al n stuk opgeluchter

Tot je dienst... Mischien kan jij mij ook helpen, zie mijn topic L&R (hoe vraag ik haar uit?)

Luister, als hij gaat dreigen met de leerplichambtenaar dan vraag je hoe die heet.....

Als je ze naam krijgt dan bel je hem op ( de leerplichambtenaar) en leg je hem de situatie uit ( je belt gewoon de gemeente en vraagt hoe je hem bereiken kan)

Hem leg je dan de situatie uit........Zorg dan zoals ik al zei dat je zijn sympathie voor jouw krijgt...... en de kans is dan groot dat het met een sisser afloopt...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 23:01
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
goed idee,

ik zal ook even op jouw topic kijken idd, niet dat ik zon expert ben maar goed

nogmaals viele dank, ik hou je wel op de hoogte
Oud 20-05-2005, 23:27
De Zwartkijker
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 21-05-2005 @ 00:01 :
goed idee,

ik zal ook even op jouw topic kijken idd, niet dat ik zon expert ben maar goed

nogmaals viele dank, ik hou je wel op de hoogte

Oja, en laat je niet intimideren door die kl**tzak die jouw" mentor' heet......
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 23:32
Vice
Vice is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 20-05-2005 @ 22:57 :
Zo'n opmerking kun je nu eenmaal verwachten als je spijbelt. Spijbelen is sowieso geen slimme actie, maar ik hoop voor je dat je een goed excuus hebt.
Oud 21-05-2005, 01:19
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 20-05-2005 @ 22:20 :
nou...Ik ben niet echt op het matje geroepen, ik heb 1x een gesprek gehad met de afdelingsleider, maar dat ging over mijn te laat komen, hij ging niet echt in op mijn "ongeoorloofd afwezig" lijst, k hoefde dat niet uit te leggen zei hij

dus ik vind dat niet echt op het matje geroepen worden, maar dat is ook de enige opmerking die er over gemaakt is,

nouja ik hoop dat ik een officiele waarschuwing krijg, pfff
Ik denk dat je je dan geen zorgen hoeft te maken om een boete, maar dat je dan een officiele waarschuwing krijgt.
Ook niet fijn, maar niet definitief.
Oud 21-05-2005, 17:44
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
zon opmerking kan ik verwachten, jaah okeej, maar k vind t gewoon n domme opmerking maar goed, een reden voor mijn spijbelen? zo ongeveer..

noujah ik hoop idd dat ik een waarschuwing krijg gewoon..
Oud 21-05-2005, 17:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 21-05-2005 @ 18:44 :
zon opmerking kan ik verwachten, jaah okeej, maar k vind t gewoon n domme opmerking maar goed, een reden voor mijn spijbelen? zo ongeveer..
Jíj bent de gene die dom is hoor met je gespijbel

Maar goed, inderdaad rustig blijven. En vooral laten merken dat je ze snapt en dat het verkeerd is etc. Je moet ze gelijk geven. Dat is wel het belangrijkste denk ik.

En nog een tip: Stop met het spijbelen. Heb je dit gezeur ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 18:07
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-05-2005 @ 18:58 :
Jíj bent de gene die dom is hoor met je gespijbel

Maar goed, inderdaad rustig blijven. En vooral laten merken dat je ze snapt en dat het verkeerd is etc. Je moet ze gelijk geven. Dat is wel het belangrijkste denk ik.

En nog een tip: Stop met het spijbelen. Heb je dit gezeur ook niet meer.
jah dat is zo, dat is óók dom
en stoppen met spijbelen, jah duh haha
Oud 21-05-2005, 20:20
Psychedelic
Psychedelic is offline
Zorg dat je met een goed verhaal aankomt. Dus geen medisch probleem want dan zal de ambtenaar naar een briefje van de dokter vragen. Zoek het excuus het liefst in de sfeer van de persoonlijke problemen.

Het belangrijkste is echter dat je je moeder aan jou kant hebt.

De boete is echt flink, dus je kan je maar beter niet uit het veld laten slaan. Blijven liegen en niet toegeven, zo heb ik dit zelf ook gedaan. Het is jammer dat je ouders er al bij betrokken zijn anders kon je wellicht een meerderjarige broer of zus mee naar het gesprek nemen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 21:04
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hmzz ik heb inmiddels mijn moeder wel aan mijn kant, en we hebben samen afgesproken wat ik ongeveer ga zeggen op het gesprek, k ga morgen een lijstje maken...persoonlijke problemen, jaah mijn ma zei zeg maar gewoon dat je een verkeerd slaapritme hebt waardoor je je s`ochtends vaak versliep, omdat je s`nachts niet kan slapen (dit is niet iets medisch..) en persoonlijke problemen, jaah met mn moeder heel veel maar dat staat allemaal ook in verband met school,

nouja ik heb zojuist met mn moeder gepraat en ik denk dat het wel zal meevallen woensdag, hoop ik
Oud 22-05-2005, 10:13
pascal7
pascal7 is offline
10hele dagen niet naar school geweest in een jaar.Dat is niks.Bij mij zit er iemand in de klas die heeft er denk ik wel 50
Oud 22-05-2005, 10:15
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
heb je op je 16e eigenlijk nog wel leerplicht ?
Oud 22-05-2005, 10:47
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
jah nou zij vinden 10 hele dagen blijkbaar wel wat..

ennuhm...jawel..nog steeds leerplichtig :

Hoelang duurt de leerplicht?
De volledige leerplicht duurt tot en met het schooljaar waarin de jongere zestien jaar wordt (een schooljaar loopt van 1 augustus tot en met 31 juli). Daarna is de leerplicht overigens niet helemaal afgelopen, want er volgt nog een partiële leerplicht. De jongere moet dan een jaar lang minimaal twee dagen per week onderwijs volgen op een instelling ( (mbo- of educatie-instellingen en door de minister aangewezen instellingen). Bij een mbo-opleiding met een bpv-overeenkomst (Beroepspraktijkvorming) kan het ook minder dan twee dagen zijn. Deze partiële leerplicht kan, afhankelijk van de schoolsoort, worden gecombineerd met werken. Voor jongeren die van school gaan na het schooljaar waarin ze zeventien worden, bestaat geen partiële leerplicht meer. Meerderjarigheid, bijvoorbeeld door een huwelijk, maakt geen einde aan de leerplicht.
Oud 22-05-2005, 11:19
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-05-2005 @ 11:15 :
heb je op je 16e eigenlijk nog wel leerplicht ?
Als je er voor kiest om naar school te gaan heb je altijd leerplicht.
Zelfs als je boven de 18 bent, mag je niet zomaar wegblijven.
Oud 22-05-2005, 12:18
pyres
pyres is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-05-2005 @ 22:21 :
Spijbel dan niet.
Oud 22-05-2005, 16:30
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
pyres schreef op 22-05-2005 @ 13:18 :
Oud 23-05-2005, 08:27
Verwijderd
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 22-05-2005 @ 17:30 :
Je kunt hoog en laag springen, maar je snapt zelf ook neem ik aan wel dat spijbelen nou niet het slimste is wat je kunt doen. Ik snap best dat je daar nu niet zo veel aan hebt, maar je had wel eventjes na kunnen denken voordat je op dit forum komt klagen omdat je zo zielig bent. Dan kun je dit soort reacties verwachten, want je hebt het jezelf aangedaan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 11:08
Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-05-2005 @ 09:27 :
Je kunt hoog en laag springen, maar je snapt zelf ook neem ik aan wel dat spijbelen nou niet het slimste is wat je kunt doen. Ik snap best dat je daar nu niet zo veel aan hebt, maar je had wel eventjes na kunnen denken voordat je op dit forum komt klagen omdat je zo zielig bent. Dan kun je dit soort reacties verwachten, want je hebt het jezelf aangedaan.
Volgens mij zijn mensen zoals jij ergens blijven steken tussen memento mori en de calvinistische moraal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Psychedelic schreef op 23-05-2005 @ 12:08 :
Volgens mij zijn mensen zoals jij ergens blijven steken tussen memento mori en de calvinistische moraal.
Dan is dat maar zo. Ik vind alleen dat als je iets zelf veroorzaakt, je het dan zelf moet oplossen en niet op een geel forum moet komen miepen dat je zo zielig bent.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 11:46
Verwijderd
Hopelijk neemt die leerplichtambtenaar je even flink over de tafel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-05-2005 @ 09:27 :
Volgens mij moet je je zorgen gaan maken, want ik ben het volledig met je eens.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 17:44
Mara
Mara is offline
Je hebt geluk dat je je moeder aan jouw kant hebt, mijn moeder had dat echt niet gedaan. Vind ik ook meer dan logisch, als ik zo stom zou zijn om zoiets te doen zou ik ook zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen. M'n moeder zou me dan absoluut niet helpen door me domme smoesjes te komen over slaapritmes o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-05-2005 @ 17:52 :
Volgens mij moet je je zorgen gaan maken, want ik ben het volledig met je eens.
Offtopic: Oh mijn god, dat is echt eng
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 19:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-05-2005 @ 18:44 :
Je hebt geluk dat je je moeder aan jouw kant hebt, mijn moeder had dat echt niet gedaan. Vind ik ook meer dan logisch, als ik zo stom zou zijn om zoiets te doen zou ik ook zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen. M'n moeder zou me dan absoluut niet helpen door me domme smoesjes te komen over slaapritmes o.i.d.
Ik zou het wel dom vinden als mijn moeder niet aan mijn kant zou staan. Waarom zou je voor zoiets doms je financiele kosten omhoog gooien (boete) of je eigen kansen verpesten verpesten (lagere punten vanwege nutteloze nablijfuren, waardoor minder tijd over blijft om te studeren bijv. -> blijven zitten -> jaar verspild...) en dat is ook weer lekker voor je reputatie. Maar dan zou je hierna dan ook echt moeten stoppen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:04
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
ggg jah je hoort mij ook niet zeggen dat ik niet zelf het probleem heb veroorzaakt. daar ben ik mij heus wel van bewust, dus ik snap niet dat jullie daar over zaniken.
maar goed, het probleem is er dan, die moet ook weer opgelost worden of niet dan, dus mensen die geen inbreng hebben daarin, reageer dan gewoon niet, moie zeg.
(en mensen die wel n fatsoenlijke inbreng hebben/hadden, vet bedankt )
Oud 23-05-2005, 22:01
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Niet spijbelen tot je 17e
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 22:02
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-05-2005 @ 12:46 :
Hopelijk neemt die leerplichtambtenaar je even flink over de tafel.
Haha, heeft ze zoveel gymlessen gespijbeld dan?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 06:08
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-05-2005 @ 23:02 :
Haha, heeft ze zoveel gymlessen gespijbeld dan?

en ik ben het met krummeltje eens, eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 06:49
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Systematisch spijbelen helpt bij je zelfontplooing, tenminste zo zie ik het..
En ik vind het wel een mooie zin om te gebruiken tegen de oudere genartie om zo je verantwoording af te leggen ..
Oud 24-05-2005, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Bruce schreef op 24-05-2005 @ 07:49 :
En ik vind het wel een mooie zin om te gebruiken tegen de oudere genartie om zo je verantwoording af te leggen ..
Je bent niet eens grappig.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Bruce schreef op 24-05-2005 @ 07:49 :
Moet je ook zelf een creatieve manier vinden om hier onderuit te komen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-05-2005 @ 22:21 :
Spijbel dan niet.
of als je geen leerplicht meer hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:41
Ghost18
Ghost18 is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 20-05-2005 @ 21:14 :
heej mensen,

ik zit met een probleempje, ik heb best wel veel gespijbeld dit jaar, misschien over het hele jaar 10 hele dagen gewoon thuis geweest, maar wel heel veel "ochtenden" dat ik pas het 3e uur op school kom ofzo...

nu heeft mijn mentor naar huis gebeld en moet ik woensdag op gesprek komen met mijn moeder voor een gesprek met hem en de directeur..maar hij zei ook vaag iets over de leerplichtambtenaar,

nu is mijn vraag, krijg je meteen een boete of eerst een waarschuwing? ik zit echt dik in de stress

bvd
Als je niet te veel gespijbeld hebt krijgt eerst een waarschuwing, wellicht zul je je ook bij de rechtbank moeten verantwoorden. Als het spijbelen doorgaat zullen ze je een boete opleggen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 21:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Ghost18 schreef op 24-05-2005 @ 22:41 :
wellicht zul je je ook bij de rechtbank moeten verantwoorden.
Wow. Maar ik vind dit toch wel allemaal erg overdreven hoor. De lessen van vakken waarvoor je hoger dan een 7 gemiddeld staat zouden eigenlijk facultatief moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 19:23
De Zwartkijker
Ik was benieuwd hoe het was afgelopen......
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 01:23
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-05-2005 @ 12:19 :
Als je boven de 18 bent kan je alleen geen boete meer krijgen omdat je niet komt opdagen
Als je ingeschreven staat bij een school dien je je aan hun regelement te houden, waaronder dus gewoon de lessen volgen.
Als je onder de 16 bent ben je zelf wettelijk verplicht je aan dat regelement te houden wat lessen volgen betreft.
Bij 16 en 17 jarigen is het mogelijk een leer-werk contract te tekenen, wat betekend dat je dus WEL verplicht bent lessen te volgen EN verplicht bent te werken, dat is meestal in de vorm van stage.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 09:21
Endomychus
Endomychus is offline
Zelf heb ik ook tering veel gespijbeld. Ik kreeg gesprekjes van waarom en ik moest me steeds s'ochtends melden maar het spijbelen bleef door gaan. Toen moest ik naar de leerplichtambtenaar en dat vond ik vreselijk. Maar de leerplichtambtenaar is zo erg nog niet hoor. Bij mij duurde het nog geen tien minuten, en vroeg ze alleen hoe het kwam en dat ik mijn beste beentje voor moest zetten. Het niet spijbelen heb ik een paar weken door kunnen zetten, toen het weer inzakte en ik voor de tweede keer naar de leerplichtambtenaar moest. Dit keer hetzelfde als de eerste keer, een beetje gepraat en gepreek, maar iks ernstigs. Dus mensen je krijgt geen boete wanneer je word opgeroepen door de leerplicht. Pas na de derde keer, en daar tussenin vinden nog gesprekken plaats, dus die boete krijg je zo snel nog niet.
Oud 26-05-2005, 11:05
Art0fRichness
Art0fRichness is offline
Ik was dit jaar gepakt (2 maanden geleden) voor 198 uur spijbelen, maar ik moest neit naar leerplicht en niks nablijven.
Ik denk dat dit komt doordat ik een goeie band met de leraren heb (dat helpt altijd) en je moet gewoon beloven dat je nooit meer spijbelt.
Ik heb de afgelopen 2 maanden dus ook niet gespijbeld, met veel moeite. anders zou ik wel naar de leerplicht ambtenaar moeten en ik weet niet hoeveel boete je krijgt voor 198 uur maar volgens mij is dat heel veel.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 21:06
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
hmzz, t gesprek ging niet eens zo ernstig, t ging niet eens zo zeer over het spijbelen, maar ook over wat mn doelen waren bla bla bla, school heeft nu een nieuw absentie systeem waardoor het spijbelen moeilijk word, desondanks heb ik vanochtend alweer 2uur gespijbeld, maarjah dat komt omdat ik ook zó moe ben tegenwoordig s`ochtends. dom ik weet het, maar goed as week begint een nieuwe week dus nieuwe start, dus niet meer spijbelen.

maar goed mensen met normale reacties heel erg bedankt, k heb me blijkbaar een beetje druk gemaakt om nix, gelukkig maar
Oud 26-05-2005, 22:39
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-05-2005 @ 12:19 :
das niet waar. boven je 18e ben je zelf verantwoordelijk voor je aanwezigheid. tis niet netjes, maar je mag dan in principe wel wegblijven. T is mss een ander verhaal als de overheid je opleiding betaald, dan kan in principe je lesgeld teruggevorderd worden. (als t door de ibg betaald is.). Als je zelf betaald, gaat dat een beetje moeilijk, en je hebt nooit wettelijk een plicht om op te komen dagen op de instellingen waar je toegezegd heb te zullen verblijven (als je werk hebt, en je komt niet opdagen, ben je ook niet strafbaar. Je baas kan je ontslaan, maar je kan er niet voor vervolgd worden. Snap je ?)
Oud 27-05-2005, 05:57
Verwijderd
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 26-05-2005 @ 22:06 :
desondanks heb ik vanochtend alweer 2uur gespijbeld, maarjah dat komt omdat ik ook zó moe ben tegenwoordig s`ochtends. dom ik weet het, maar goed as week begint een nieuwe week dus nieuwe start, dus niet meer spijbelen.
Misschien moet je wat vroeger naar bed, in ieder geval moet je het je eigen maken dat je elke dag op dezelfde tijd uit bed komt. Anders blijf je spijbelen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 06:39
Verwijderd
Als je zo moe bent moet je iets aan die vermoeidheid doen.. En gewoon op school aangeven dat je heel erg moe bent helpt vaak ook. (Er zijn bij ons een aantal mensen (3) die onder de les gewoon mogen slapen namelijk )
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 17:14
IjSbLoKiE
IjSbLoKiE is offline
10 dagen maar? Waar maak je je druk om...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten