Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Luister, ik heb eens geleerd dat hoe groter het probleem is, des te rustiger moet je zijn...... ( ik heb vaak in soortgelijke situaties gezeten en heb me er altijd uitgeluld) Raak absoluut niet in paniek.... Wat je moet doen is het volgende: Laat allereerst zien dat je het hoog opneemt.... Ga het absoluut niet baggitaliseren (afdoen alsof het niks ergs was)..... Dat werkt alleen maar tegen je. Je moet zorgen dat die directeur en je mentor je echt mogen... Wat je kunt doen is het volgende: 1. Schrijf een brief aan je mentor waarin jij schrijft dat je de gang van zaken betreurt..... Schrijf hierin ook een verklaring voor jouw afwezigheid ( verzin desnoods iets) Enkele suggesties: *slaapritmestoornis * Problemen thuis * Persoonlijke problemen Zorg dat je deze brief persoonlijk bij je mentor op maandag aflevert.... en eventueel de directeur.. (ze zullen sympathie voor je krijgen) Zorg ondertussen dat je moeder aan jouw kant komt te staan.. Woensdag tijdens het gesprek, begin jij allereerst het gesprek en hier vertel jij iets in de trant van: "Van alle jaren dat ik school zit is dit het dieptepunt..... Ik zit het vandaag met ........ Dit gesprek heeft mij doen inzien dat....... mijn gedrag absoluut niet door de beugel kon..... (kraak jezelf helemaal af)" Hiermee maak je de argumenten van jouw mentor onschadelijk... Telkens als hij jouw bekritiseert.... blijf jij hameren op jouw brief en jouw beginpleidooi.... Je neemt dan het woord over.... ( Dit deed Bill Clinton toen hij verhoord werd in de Lewinsky-zaak) Spreek de directeur een paar keer aan met zijn achternaam. Dus bv: "Mr de Vries, dat klopt" Ondertussen beloof je dat je je leven gaat beteren.... Succes verzekert! |
![]() |
||
Citaat:
Tot je dienst... Mischien kan jij mij ook helpen, zie mijn topic L&R (hoe vraag ik haar uit?) Luister, als hij gaat dreigen met de leerplichambtenaar dan vraag je hoe die heet..... Als je ze naam krijgt dan bel je hem op ( de leerplichambtenaar) en leg je hem de situatie uit ( je belt gewoon de gemeente en vraagt hoe je hem bereiken kan) Hem leg je dan de situatie uit........Zorg dan zoals ik al zei dat je zijn sympathie voor jouw krijgt...... en de kans is dan groot dat het met een sisser afloopt... |
![]() |
||
Citaat:
Oja, en laat je niet intimideren door die kl**tzak die jouw" mentor' heet...... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ook niet fijn, maar niet definitief.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, inderdaad rustig blijven. En vooral laten merken dat je ze snapt en dat het verkeerd is etc. Je moet ze gelijk geven. Dat is wel het belangrijkste denk ik. En nog een tip: Stop met het spijbelen. Heb je dit gezeur ook niet meer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en stoppen met spijbelen, jah duh haha
||
Citaat:
Zelfs als je boven de 18 bent, mag je niet zomaar wegblijven.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() en ik ben het met krummeltje eens, eigen schuld |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je ingeschreven staat bij een school dien je je aan hun regelement te houden, waaronder dus gewoon de lessen volgen. Als je onder de 16 bent ben je zelf wettelijk verplicht je aan dat regelement te houden wat lessen volgen betreft. Bij 16 en 17 jarigen is het mogelijk een leer-werk contract te tekenen, wat betekend dat je dus WEL verplicht bent lessen te volgen EN verplicht bent te werken, dat is meestal in de vorm van stage. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|