Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2009, 14:50
voslimp
voslimp is offline
Hallo,

Ik weet niet of dit in het goede forum is of dat ik het beter in Religie kan plaatsen, dus als die verkeerd staat sorry daarvoor.

Al een tijdje heb ik twijfels bij het geloven en nadat ik de film: De Farmacratische Inquisitie heb gezien ben ik nog veel maar gaan twijfelen en misschien zelfs gaan denken dat 'het' allemaal een mythe is.
Zijn er mensen die die film hebben gezien en erover willen discussiëren?
Als je de film nog niet hebt gezien en je wilt hem wel zien, hier kan je hem gratis bekijken met nederlandse ondertiteling:
http://video.google.nl/videoplay?doc...94700230250746

Reageer aub alleen als je de film hebt gezien, en ga dus niet hele verhalen beginnen zonder dat je de film gezien hebt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2009, 20:10
Verwijderd
Post eens een samenvatting aub?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 23:29
**
** is offline
De Farmacratische Inquisitie:
De Christelijke vervolging van oude religies waarvan de riten gebaseerd waren op de sacramentale inname van entheogene planten (drugs) en de mystiek-extatische bewustzijnstoestanden die deze voor iedereen toegankelijk maken.
Deze vervolging begon met het vernietigen van de Mysteriën van Eleusis aan het eind van de vierde eeuw na Christus, bereikte een weerzinwekkend hoogtepunt met de vervolging van "heksen" in de middeleeuwen en zet zich in de huidige farmacratische wereldstaat voort als de War on Drugs
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 00:04
arPos
arPos is offline
Citaat:
De Farmacratische Inquisitie:
De Christelijke vervolging van oude religies waarvan de riten gebaseerd waren op de sacramentale inname van entheogene planten (drugs) en de mystiek-extatische bewustzijnstoestanden die deze voor iedereen toegankelijk maken.
Deze vervolging begon met het vernietigen van de Mysteriën van Eleusis aan het eind van de vierde eeuw na Christus, bereikte een weerzinwekkend hoogtepunt met de vervolging van "heksen" in de middeleeuwen en zet zich in de huidige farmacratische wereldstaat voort als de War on Drugs
toepasselijk is pas geleden nog op religie langsgeweest.
qua subforum misschien filosofie, al nodig ik je van harte uit op geloof, die typische vervolgingen kunnen niet vaak genoeg aangehaald worden.
Reageren

Regels voor berichten