Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2004, 18:49
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 18-10-2011 om 21:41.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2004, 18:53
Martin
Martin is offline
Je zit al een heel stuk in de goede richting, start op met de Windows CD en kies voor "Windows Installeren" (ENTER), hierna moet je ALLE partities verwijderen en kan je beginnen met het opnieuw installeren van je windows. Dan heb je nog maar 1 x windows op je PC staan.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 18:55
dafelix
dafelix is offline
(Dit is een methode die ikzelf altijd toepas, er zijn mensen die dit omslachtig vinden, maar ik vind 't prettig weer 'ns in DOS te komen ^_^):
download een boot-diskette op www.bootdisk.com (de versie van WinME OEM is de beste vindt ik), en stel in je BIOS in dat hij als eerste boot-device het schijfje is (deze er ook in doen bij het opstarten ). dan kun je kiezen tussen "Start met CD-rom ondersteuning, start zonder CD-rom ondersteuning, en iets van "alleen veilige modus" oid", kies de opstartmethode met CD-rom ondersteuning

dan zie je staan "a:\", daar typ je vervolgens "format x:" (X vervangen voor het station van je hardeschijf). Gaat 'ie formatteren (is leeggooien, dus je bent alles kwijt)

dan de WinXP CD erin doen en daarvan booten, dan installeerd hij 1 versie
Oud 09-03-2004, 19:11
freyk
freyk is offline
Citaat:
oreo schreef op 09-03-2004 @ 19:49:
Ojah ik heb tevens ook geprobeerd mijn NTFS naar FAT te "doen".
Met command prompt C:convert C:/FS:FAT
Maar dan krijg ik dit te zien:
CONVERT is niet beschikbaar voor NTFS stations.
Klopt,..convert heeft gelijk!
je kan een ntfs schijf nooit terug zetten naar fat.

Citaat:
dafelix schreef op 09-03-2004 @ 19:55:
(Dit is een methode die ikzelf altijd toepas, er zijn mensen die dit omslachtig vinden, maar ik vind 't prettig weer 'ns in DOS te komen ^_^):
download een boot-diskette op www.bootdisk.com (de versie van WinME OEM is de beste vindt ik),
Wanneer je die bootdisk hebt gedownload moet je hem wel ff opstarten. Want die bootdisk is eigenlijk een programma waarmee je een bootdisk creert.

Laatst gewijzigd op 09-03-2004 om 19:18.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 19:16
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
freyk schreef op 09-03-2004 @ 20:11:
Klopt,..convert heeft gelijk!
je kan een ntfs schijf nooit terug zetten naar fat.

pardon? ik heb er anders geen problemen mee gehad... geloof ik
Oud 09-03-2004, 19:19
freyk
freyk is offline
Kan dat dan wel???
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 21:28
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik denk dat je in XP ook een DOS-bootdisk kan maken door in Deze Computer -> rechterklik op floppydrive -> Formatteren... -> "MS-DOS opstartdiskette maken" te kiezen.

Wat betreft het opnieuw downloaden van drivers en progs naar een format, ik adviseer je om een die op DVD/CD te branden voordat je formatteert. Ik heb zelf een downloads folder van bijna 2 Gig die ik op CD-RW's zet voordat ik formatteer.
Oud 09-03-2004, 21:36
Verwijderd
je had geen 2x WIndows XP erop staan denk ik..
Maar volgens mij stond gewoon 2x WinXP in je boot.ini.

En het scheelt een hoop als je thema's uitzet en niet altijd op Ja klikt..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 15:03
.krz
.krz is offline
IK heb dus ook twee versie's van windows xp naast elkaar staan en wil hetzelfde als oreo. Gewoon alles van mijn computer deleten en daarna een neiuwe versie van xp installeren.
Heb eerst dafelixs manier geprobeerd, maar dan zegt de computer bij a:\format c: dat hij de c schijf niet can formatteren.
Toen heb ik martins manier geprobeerd maar als ik dan de partitie wil verwijderen waar xp op is geinstalleerd (de enige partietie die ik heb dus kan je die uberhaupt verwijderen) zegt de computer: This partition contains temporary setup files that are required to complete the installation. Oke dacht ik. dan maak ik gewoon een nieuwe partitie door op c te drukken, maar dan gebeurt er helemaal niks. Wat kan ik nu nog doen?
Oud 09-04-2004, 17:13
.krz
.krz is offline
Heb nog wat dingetjes geprobeerd en toen kwam ik bij een mogelijkheid die misschien wel heeeeeel dom is. Daarom leg ik het even voor.
a:\fdisk
start op en dan kan ik uit 4 dingen kiezen
dan kies ik de 3e opie, namelijk delete partition of logical DOS Drive Vervolgens heb ik weer 4 keuzes en kies ik de 4e, delete non-dos partition. Op deze manier kan ik de hoofdpartitie wissen. (Volgens martins manier moet je namelijk alle partities wissen en dan xp opnieuw isnstalleren, dus dacht misschien is dit ook een manier om het te doen) Maar dan geeft de computer een knipperende warning! aan, maar geen duidelijke gevolgen.
Heb het maar niet gedaan, want straks maak ik de disk nog onbruikbaar. Moet ik de enige partitie uninstallen en daarna xp opnieuw installeren of is dit de grootste fout die ik kan maken.
Oud 09-04-2004, 22:39
dafelix
dafelix is offline
volgens mij probeer je je temp-drive te verwijderen

want als je je PC opstart met een bootdisk, maakt hij een nieuwe 'partitie' aan, waar hij belangrijke bestanden inzet, dan kan het gebeuren dat je 'normale c-drive' nu ineens 'd' is

probeer 'ns DIR uit te voeren op alle stations, dan zie je vanzelf welke je echte HD is
Reageren

Regels voor berichten