Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 16:31
load_harmony
load_harmony is offline
ik heb een vriendin waar ik al jaaaren mee om ga. Ik ben van mezelf redelijk aktief en in groepsverband ben ik vaak redelijk op de voorgrond (al is dit erg verschillend).

Zij is heel erg verlegen en onzeker. Daardoor loopt ze als het ware soms wat achter me aan. Nu vind ik dat niet heel vervelend. We zitten op 1 lijn kwa dingen die we leuk vinden.

Soms vind ik het wel vervelend maar dan maak ik er vaak ook wel een opmerking over (alleen dan meer als grapje). Ik merk de laatste tijd dat ze ook heel erg veel vrienden van me overneemt. Dan maak ik als het ware de contacten en sleep ik haar een keer mee en dan klikt het vaak wel en houdt zij ook contact met ze. (al moet ik dan nog steeds alle afspraken en zo maken maar goed).

Waarom kan ze haar eigen contacten niet maken?

Wie herkent dit.. ik vind dit allemaal zo lullig klinken maar we zijn echt goede vriendinnen en ik vind het super met haar op te trekken maar op de 1 of andere manier heb ik echt het idee dat ze me volgt en nadoet..

Wat moet ik er mee doen?
Oud 13-04-2004, 16:36
Verwijderd
Waarom vind je het dan zo vervelend?
Als een paar van jouw vriendinnen ook haar vriendinnen worden dan is dat toch niet zo erg?
En in welk opzicht doet ze jou dan na?

(Mja dat vroeg ik me gewoon af. )
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 16:41
load_harmony
load_harmony is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 13-04-2004 @ 17:36 :

Als een paar van jouw vriendinnen ook haar vriendinnen worden dan is dat toch niet zo erg?
En in welk opzicht doet ze jou dan na?

(Mja dat vroeg ik me gewoon af. )
In principe vind ik juist leuk als zij ook goed met mijn vriendinnetjes op kan schieten. Maar zo terugkijkend heeft zij eigenlijk alleen maar vrienden via mij... Soms staat me dat gewoon tegen.. Zo blijf ik altijd verantwoordelijk voor haar contacten zeg maar...

Welk opzicht ze me nadoet? tsja.. gewoon in keuzes die ik maak, dingen die ik zeg. Maar ook kwa kleding en zo..

Ik heb gewoon eht idee dat ik vaak gewoon haar mening kan bepalen en zo...
Oud 13-04-2004, 16:42
rockyj
rockyj is offline
Sommige mensen leggen nu eenmaal moeilijk contact. Een geluk voor haar dat ze zo een goeie vriendin heeft aan jou.
Oud 13-04-2004, 16:52
Zeldom
Zeldom is offline
Hm, ik heb ook een vriendin die toch aardig wat contacten heeft via mij. D'r vriend kent ze ook via mij. Ze ging eerst zonder mij amper uit en dergelijke, maar ach. Ik leg ook vrij makkelijk contact en zij idd veel minder makkelijk. Scheelt dat zij zelf ook wel mensen kent die ik amper ken. Ik zit er niet echt mee. Tuurlijk zou leuk zijn als ze me is zou voorstellen aan mensen die ik niet zou kennen en zij wel maar ja. Geen ramp als dat niet gebeurt
Oud 13-04-2004, 17:08
xx-lijntje-xx
xx-lijntje-xx is offline
ik denk dat je je vereerd moet voelen dat je juist jou uitzoekt om na te doen, zeg maar.... ik weet dat het irritant is, heb dr zelf ook last van gehad, maar denk dat je haar gewoon op n voorzichtige manier moet duidelijk maken dat jij je eraan ergert... denk je niet??
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:36
LadyLilith
LadyLilith is offline
Ik sluit me bij Lijntje aan, ik denk dat je je juist vereerd moet voelen. Het is in feite wel een compliment; Ze vind jou en de dingen die je doet zo leuk dat ze ook zo wil zijn.

Het kan natuurlijk wel irritant zijn, maar je moet gewoon proberen je er niet aan te ergeren. Denk er maar gewoon aan dat je iets goed doet. En als je je er toch aan blijft ergeren kun je misschien eens serieus met haar praten. Dan vraag je aan haar waardoor het komt dat ze zo terughouden/verlegen is en misschien kun je haar wel helpen om wat makkelijker contacten te leggen. Dan ben jij geholpen en is zij geholpen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:43
Zeldom
Zeldom is offline
Nouja of je zoiets als een compliment moet opvatten betwijfel ik.
Iemand gaat graag met je om en komt daardoor in dezelfde kringen terecht. Dat is meer doordat het zo loopt. En dat een vriendin graag met je omgaat lijkt me vrij logisch.
Oud 13-04-2004, 17:44
DT
DT is offline
Ik had hetzelfde met een vriend dus weet precies wat je bedoelt. Tis nu niet meer n vriend van me :/
maargoed
Als het echt te erg wordt kan je dr toch zeker wel wat van zeggen? Of probeer meer aan haar leuke kanten te denken en wees blij dat ze niet super-sociaal is, dat kan heel vervelend zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 17:58
Luna
Luna is offline
T lijkt me schijt irritant zo iemand, maar ik ben dan ook nogal kriegel van mensen die achter me aan lopen.
Maar als je het zelf niet erg vindt wat is dan het probleem?
Maak je je druk over dat zij niet zelfstandig is/wordt? Ik zou haar dan zelf eens vragen of zij hier mee zit en of ze van plan is voor altijd zo aan jou te blijven hangen...
Oud 13-04-2004, 17:59
bassgirl
bassgirl is offline
ik herken het wel, maar dan in het geval dat ik op die vriendin lijk.
ik maak ook moeilijk contact kei verlegen enzo, en tja mn vriend heeft zoveel vrienden tja dan praat ik daarmee maar uitmezelf tegen iemand anders aanpraten is een ramp, dus tja sta ik of bij hem of bij iemand die ik ken zeg maar.. voor jezelf ook klote mja, hij zei t ook, en ik hou er ook rekening mee als we ergens samen zijn ga ik expres ergens anders staan in de hoop dat iemand tegen me aanpraat wat meestal dan wel is, en dan lul ik wel mee, maar t beginnen maakt niet uit wie t is, maar t werkt wel en af en toe es ff die andere kant op zeg maar.
Reageren

Regels voor berichten