Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2004, 19:18
Mara
Mara is offline
Ik heb enkele maanden geleden een moedervlek van mijn rug laten verwijderen, omdat ik er last van had (zat precies onder bh-bandje). Er was verder niks mee aan de hand.

Nu is de plek die genezen is nog steeds rood en ik vroeg me af hoe lang het ongeveer duurt tot dat het weer een 'normale' kleur is. Is hier iemand die er ervaring mee heeft?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:23
Briseïs
Briseïs is offline
hmmm, ik heb precies hetzelfde probleem

ik had een moedervlek op mn buik, die je altijd zag als ik een beetje lage broek of bikini aanhad, maar nu zie je dat lelijke rode litteken de hele tijd

en t is al in november gebeurt
Oud 17-04-2004, 19:25
Mara
Mara is offline
Ik heb hem in februari of maart laten verwijderen.. ik zal het dus waarschijnlijk nog hebben in de zomer? Jammer
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 19:26
Briseïs
Briseïs is offline
tsja, of het ligt aan mij.. tis echt vervelend
Oud 17-04-2004, 20:45
Ieke
Ieke is offline
Het kan heel lang duren, maar bij de ene gaat het sneller dan bij de andere. Als je pech hebt kan het wel een jaar of 2 duren voor hij echt een beetje vaag is geworden. Maar bij moedervleklittekens is het over het meestal wel korter, maar een half jaar mag je wel op rekenen. Regelmatig wat vet op smeren en iets masseren wil wel een beetje helpen, vooral als hij wat dik is.
Oud 17-04-2004, 20:49
phensicske
phensicske is offline
Ik heb nog een sigaret in mijn gezicht gehad (op mijn wang) en daar zat ook een korst en zo op. Nu is dat twee jaar geleden en zie je het litteken bijna niet meer. Klein verschil in kleur, maar je moet echt al zitten kijken. Ik heb er vaak Nivea op gedaan, dat lijkt te helpen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 09:36
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ik ben een keer gevallen met m'n kin op het trappetje van 't zwembad. Ik had toen een flinke snee in m'n kin en daar heb ik ook een litteken aan overgehouden. Ik heb toen een soort creme/zalfje gehad (volgens mij van de drogist of apotheek gehaald) dat het litteken verzorgd en het laat vervagen. Ik heb nu all1 nog maar een wit streepje, maar dat komt omdat onder mijn kin de zon niet kan komen, als het bruin kon worden was het niet meer te zien gweest. Ik zal zo ff de naam van die creme voor je opzoeken.
Oud 18-04-2004, 09:42
Verwijderd
ik heb nu al bijna 4 jaar geleden 2 modervlekken in mn nek laten weghalen, die waren vrij groot, dat litteken zie je nog steeds, maar door veel kleuren in de zon wordt het wel minder.
Op mn buik heb ik dr een weg laten halen vorig jaar, die is nu al bijna weg.
Het verschilt aan de plek maar het kan best een tijd duren.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 09:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
had ook een keer zoiets. Na een jaar of twee zag je er niets meer van
Oud 18-04-2004, 09:44
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Ik heb een soort moederpukkel... ik wil deze weg laten snijden, maar hij zit in m'n nek, vrij dicht bij halsslagader. Is dit gevaarlijk?
Oud 18-04-2004, 09:47
Jenneke.*
Jenneke.* is offline
Biodermal P-CL-E Creme heet het, bij de apotheek of bij de drogist en je litteken is zo bijna onzichtbaar
Oud 18-04-2004, 12:44
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
*J'nke* schreef op 18-04-2004 @ 10:44 :
Ik heb een soort moederpukkel... ik wil deze weg laten snijden, maar hij zit in m'n nek, vrij dicht bij halsslagader. Is dit gevaarlijk?
'k Denk wel dat je huisarts dat weet, maar ik geloof van niet, aangezien ze nu ook weer niet megadiep moeten zitten snijden, toch?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 12:56
kleinedraak
Heey! Het ligt echt vaak aan het soort litteken, de grootte, de kleur, je huid etc. Er zijn allerlei(dure) middeltjes op de markt die je littekens zouden vervagen. Ervaring heeft mij geleerd dat ze vaak in de zomer door de zon juist weer zichtbaar worden. Maar echt bij iedereen is het anders. Als je er echt mee zit kun je misschien eens aan de huisarts voor een oplossing vragen, of zo'n littekenzalf eens tetsten! Succes
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 13:25
Maarten
Maarten is offline
Een wijze les: Als je het laat doen, laat het goed doen.

Bij mij zijn twee moedervlekken weggehaald omdat ze gingen irriteren bij het scheren en dik werden en gingen bloeden enzo. Je ziet er bijna niks meer van. Mijn broer had een moedervlek laten weghalen op zijn arm bij een dermatoloog en dat ziet er fkn lelijk uit. Ik heb het bij een plastisch chirurg laten doen en het ziet er veel beter uit (maar een gezicht geneest beter dan een arm).

Daarnaast had ik een blinde darm ontsteking en je ziet er ook bijna niks meer van terwijl je bij mijn zus het 100 keer duidelijker ziet. Ik heb een smal, kort en wit littekentje en zij heeft een dikke paarse lange grote ;/. Ik ben door een professor geopereerd in een academisch ziekenhuis en zij niet.

Laatst gewijzigd op 18-04-2004 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-04-2004 @ 14:25 :
Een wijze les: Als je het laat doen, laat het goed doen.

Bij mij zijn twee moedervlekken weggehaald omdat ze gingen irriteren bij het scheren en dik werden en gingen bloeden enzo. Je ziet er bijna niks meer van. Mijn broer had een moedervlek laten weghalen op zijn arm bij een dermatoloog en dat ziet er fkn lelijk uit. Ik heb het bij een plastisch chirurg laten doen en het ziet er veel beter uit (maar een gezicht geneest beter dan een arm).

Daarnaast had ik een blinde darm ontsteking en je ziet er ook bijna niks meer van terwijl je bij mijn zus het 100 keer duidelijker ziet. Ik ben door een professor geopereerd in een academisch ziekenhuis en zij niet.
ik ben juist bij een dermatoloog geweest, wel een speciale voor kinderen, die deed het veel beter dan de huisarts. Maar waar ik ook later achterkwam, degene in mijn nek waren een soort wratten en geen moedervlekken. Ze waren weggebrand, maar dat mag helemaal niet, ze moesten uitgelepeld worden. daardoor zijn het lelijke littekens geworden. In het ziekenhuis zagen ze dat wel, maar niet bij de huisarts, erg stom dus.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:16
Maarten
Maarten is offline
Ik ben bij een plastisch chirurg geweest... niet een huisarts

Maar ik wil best geloven dat huisartsen nog erger zijn..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 18-04-2004 @ 15:16 :
Ik ben bij een plastisch chirurg geweest... niet een huisarts

Maar ik wil best geloven dat huisartsen nog erger zijn..
ja daarom, ik raad huisartsen helemaal af, maar ik ben over dermatologen wel tevreden. Maar ik denk dat plastisch chirurgen ook wel goed zijn
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:18
Mara
Mara is offline
Ik heb mijn moedervlek weg laten snijden door een chirurg in het ziekenhuis. Het is niet erg als je het litteken nog een beetje ziet, maar het is nu nog vrij rood en dat valt nogal op.
Iedereen verder bedankt voor de reacties
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:19
Maarten
Maarten is offline
Ah ok dan snap ik je

Maar ja, ik vroeg gewoon wat is het beste want het gaat toch om je gezicht en daar heb je het liefst dat het heel mooi weggewerkt wordt

Edit: Ik zie dat je bij een chirurg ben geweest. Ik hoop dat het mooi geneest enzo!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:20
Mara
Mara is offline
Ja inderdaad, het valt nogal op als je daar een enorm litteken hebt.. zou jammer zijn, vooral als het anders kan
bij mij zit het op m'n rug, dus het valt niet enorm op gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:55
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
hmmz het ligt denk ik ook aan de huisarts en de methode waarop ze hem verwijderen.
Ik had een verdikte moedervlek in me gezicht die met me meegroeide die hebben ze met een soort elektronische naald weggebrand. En ik kan nooit van wondjes af blijven maar het was eigenlijk binnen no time weg.

En als er een lidteken dreigt te ontstaan werkt calendulan creme van VSM ook heel goed.

Ik heb trouwens een vrij groot lidteken op mijn knie van een vleeswond (dankzij paardrij instructrice)
echt heel lelijk ook..... weet iemand of je dit kan laten weghalen en of het word vergoed en zo nee of ik de manege voor de kosten kan laten op draaien omdat door haar manier van behandelen er een veel groter lidteken zit dan nodig was???
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 07:08
metaldready
metaldready is offline
begin van vorig jaar moedervlek achter op mijn nek weglaten halen bij de huisarts, en je ziet praktisch geen verscil meer, allee vage bolletjes van de 2 hechtingen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 15:02
Verwijderd
er bestaat littekencrème, van Biodermal. Het is wat duur (over de 10 euro), maar het werkt wel. Ik ben in december geopereerd en waar die krammetjes zaten zaten van die gaatjes. Na drie maanden inenstief (en nu wat minder intensief) smeren, zijn die gaatjes zo goed als verdwenen. Smeren is niet alleen smeren, maar ook wat masseren, voor de bloedsomloop enzo.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 17:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb anderhalf jaar geleden een moedervlek weg laten halen in mijn elleboogplooi en dat litteken zie je nog steeds erg goed, het is alleen niet meer zo rood. Het helpt bij mij wel om het in te smeren met bodylotion of iets wat daarop lijkt maar echt verdwenen is het na anderhalf jaar nog niet.

Regels voor berichten