Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je bent of wél Joods of Niet Joods... Niet half... Je bent toch ook niet half zwanger? Ook bestaat er níet zoiets als Joods bloed, Joods zijn is iets spiritueels dat door de moeder door wordt gegeven aan haar kind. Niet door de vader. Dat komt omdat de moeder de belangrijkste rol vervuld in het ontstaan van het kind, en omdat het altijd zeker is wie de moeder is ![]() Bovendien kan iedereen Joods worden, dus zie ik het probleem niet. Wat leuk dat je de volkskrant leest. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Idioot dat het opperrabbinaat zo iemand bekeert. Lijkt me sterk eigenlijk dát 'ie er überhaupt door komt, hoor. De JDL is niet echt geliefd binnen de joodse gemeenschap. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Ik zal 'm even opzoeken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hij had zich (tijdelijk?) teruggetrokken om die reden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
",,Wij zijn geen volk van het zwaard, maar een volk van het boek. En dat wil ik graag zo houden.''"
|
![]() |
The Law of Return
In 1950, Israel’s Knesset passed a remarkable law, beginning with a few simple words that defined Israel’s central purpose: “Every Jew has the right to immigrate to this country...” In 1970, Israel took another historic step by granting automatic citizenship not only to Jews, but also to their non-Jewish children, grandchildren, and spouses, and to the non-Jewish spouses of their children and grandchildren. This addition not only ensured that families would not be broken apart, but also promised a safe haven in Israel for non-Jews subject to persecution because of their Jewish roots. (Zie 2de amendement, 4A.a) De exacte wetstekst staat hier: http://www.jazo.org.il/aliyah/englis...le.aspx?id=296 Zelfs mijn toekomstige vrouw valt onder de Law of Return. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bovendien denk ik dat ze hem wel zullen bekeren omdat 'ie goed religieus is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() god kan uit een steen kinderen van abraham scheppen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hmm, jij hield eerst ook stug vol dat ik nergens recht op had, terwijl dat wel zo is. ![]() ![]() Dus, zelfreflectie. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En uit het hele land? Als ik uit iedere provincie één steunbetuiging ontvang kan ik ook zeggen dat ik uit het hele land steun ontvangen heb. ![]() ![]() En ik denk van niet, omdat hij een radicaal politiek activist is. Gatara postte rabbi Evers' mening al, en rabbi Evers gaat over bekeringen. Ik denk dat de heer Awuy psychiatrische hulp nodig heeft om van zijn waandenkbeelden en gewelddadige neigingen af te komen. Ook zijn verlangen ergens bij te horen op een radicale manier past in dat plaatje. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Overigens denk ik dat hij psychisch heel wat stabieler is dan jij ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Je bent Joods als je moeder Joods is. Zo is de regel. In de Tora staat duidelijk dat de kinderen van een joodse moeder en niet-joodse vader Joden zijn, en de kinderen van een niet-joodse moeder en een joodse vader niet. Dat staat hier precies uitgelegd, met bronnen: http://www.jewfaq.org/whoisjew.htm ![]() En omdat ik hierdoor niet joods ben zou je waarschijnlijk verwachten dat ik tegen die 'regel' in opstand zou komen. Dat is dus niet zo. De Tora wordt ons immers door G'd gegeven, en Hij heeft het zo bepaald. Sterker nog, ik ben bevoorrecht! Ik heb niet een traditionele joodse opvoeding gehad, ik moet het zelf uitzoeken, en dat lukt me heel erg goed tot nu toe. ![]() Dit is een soort van extra missie die mij door Hem is opgelegd: ik heb een speciale taak in het leven, namelijk Zijn weg te volgen. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Hoe verklaar je anders dat een atheïstische Hollander die 120 km van het centrum van joods Nederland (Amsterdam) woont opeens deze weg inslaat? ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat was daar?
||
Citaat:
![]() En jij post gewoon wat minder ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Bij hem is er reden toe. Bovendien is het in dit geval toegestaan. 3. Daar weet jij niets van, hou dat dus buiten dit topic. Ik ben overigens helemaal gezond. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Question: I was once in an orthodox area in Jerusalem and I saw a bunch of orthodox people being very rude to a woman who was not dressed well. I allways dress carefully when going to these places because I respect their way of life. But if someone doesnot do this can you tell me where the Tora says you can treat her like ....?: Answer: Like what? O.K. I know what you mean and I appreciate the dots. The answer is you did not see what you think you saw. Let me explain! An orthodox person is someone who lives his/her life by the rules of the Tora, and whose philosophy of life is one with the ultimate will of the creator. You can not be orthodox and rude or selfish or egoistic. Let me tell you what you saw. You saw a group of people who have no idea what G-d is or wants but were dressed in the way orthodox people are expected to dress, they spoke the language that orthodox people usually speak, but rest assured those were probably not orthodox Jews. You know orthodoxy goes past the outer garments as does everything else. Rabbijn Menachem Sebbag, NIK |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
LIST OF FOREIGN TERRORIST ORGANIZATIONS Updated August 2002 Abu Nidal Organization Abu Sayyaf Group Al-Aqsa Martyrs Brigade Armed Islamic Group (GIA) Asbat al-Ansar Aum Shinrikyo Basque Fatherland and Liberty (ETA) Gama'a al-Islamiyya (Islamic Group) HAMAS (Islamic Resistance Movement) Harakat ul-Mujahidin (HUM) Hizballah (Party of God) Islamic Movement of Uzbekistan (IMU) Jaish-e-Mohammed (JEM) (Army of Mohammed) al-Jihad (Egyptian Islamic Jihad) Kahane Chai (Kach) Kurdistan Workers' Party (PKK) Lashkar-e Tayyiba (LT) (Army of the Righteous) Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) Mujahedin-e Khalq Organization (MEK) National Liberation Army (ELN) Palestinian Islamic Jihad (PIJ) Palestine Liberation Front (PLF) Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) al-Qa'ida Real IRA Revolutionary Armed Forces of Colombia (FARC) Revolutionary Nuclei (formerly ELA) Revolutionary Organization 17 November Revolutionary People's Liberation Army/Front (DHKP/C) Salafist Group for Call and Combat (GSPC) Shining Path (Sendero Luminoso, SL) United Self-Defense Forces of Colombia (AUC) Communist Party of the Philippines/New People's Army (CPP/NPA) Jemmah Islamiya (Kahane Chai / Kach = JDL.) Bron: http://travel.state.gov/reciprocity/...ist_organi.htm Nieuwe lijst (oktober 2003): http://www.state.gov/s/ct/rls/fs/2002/12535.htm Laatst gewijzigd op 03-04-2004 om 22:07. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ga dat maar eens doen ![]() |
![]() |
|
(...)De JDL werd in 1968 opgericht door de uiterst rechtse rabbijn Meir Kahane. De liga is tegenwoordig actief in vijftien landen, waaronder de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Frankrijk, Rusland en Belgie. De organisatie is omstreden, omdat ze in het verleden aanslagen beraamde op islamitische instellingen in de VS.
De JDL is in Israel sinds 1994 verboden, net als de politieke tak, de Kachpartij. Aanleiding voor het verbod was de moordpartij door JDL-aanhanger Baruch Goldstein in Hebron. Goldstein schoot tijdens het ochtendgebed 29 Palestijnen dood en verwondde tientallen personen. http://www.trouw.nl/ANP/ombouw.html?...03-92-anp.html De zionistische beweging Saroef zegt weinig moeite te hebben met de JDL ,,als zij zich onthoudt van provocatie en geweld''. Ook Ton Struick van Bemmelen, voorzitter van Likud Nederland, zegt niet op voorhand tegen de organisatie te zijn: ,,De JDL doet goed werk in landen waar de veiligheid van joodse burgers in het geding is.'' De Jewish Defense League krijgt ook steun vanuit niet-joodse hoek. Zo vertelt Michiel Smit, voormalig raadslid van Leefbaar Rotterdam en tegenwoordig lijsttrekker van de fractie Nieuw Rechts in Rotterdam, dat hij de JDL als ,,een bondgenoot'' beschouwt. ,,Net als wij maakt de JDL zich zorgen over de opkomst van de AEL. Over de ruimte die een stichting als El Aqsa in Nederland krijgt. En net als wij is de JDL een tikkeltje radicaal. Dat mag ik wel. We hebben soms een wat andere insteek, maar komen op hetzelfde punt uit.'' http://www.cidi.nl/media/2003/nrc.200903.html
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten tweede nodig ik elke forumbaas uit om mijn titel te veranderen, maar jij moet gewoon met je domme hoofdje je mondje houden. |
![]() |
||
Citaat:
Doe niet zo dom en kleineer mij niet. Jij bent vast zo'n 14 jarig meisje dat zich de vrouw van de wereld voelt en denkt beter te zijn dan wie dan ook. Hint: in werkelijkheid ben ik geen tien. |
![]() |
||
Citaat:
Er bestaat een Joods volk, met een lange geschiedenis en traditie en er bestaat een Joods geloof. Dat wordt doorgegeven van moeder op kind. Als je moeder dus niet Joods is, ben jij dat ook niet. Je kunt wel Joods worden, dan voeg je je in in de religie en het volk. Maar dat is af te raden. Het duurt heel lang en is erg vernederend. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij noemde mij dom. En het zal me een rotzorg zijn wie jij denkt dat ik ben. |
![]() |
||
Citaat:
Het is geen ras. Hollandse Joden zien er heel anders uit dan Joden uit Marokko, China enz. Wedden dat je hetzelfde antwoord krijgt? ![]() Als je joods bent en in israel geboren bent, word je sabra (cactus) genoemd |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het maakt niet uit of je moslim, christen of jood bent Sperzieboon | 6 | 07-12-2004 15:26 | |
Beleidszaken |
[N&A - Israël & Palestina] Dit hele forum is zinloos Maarten | 80 | 29-04-2004 11:00 |