Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Een strenge milieuwetgeving is geen overbodige luxe, en dieren hóren gewoon buiten. Jammer dan voor die boerenbedrijven, maar dit zijn imo zaken waarover je geen consessies hoeft te doen.
||
Citaat:
Het is alleen niet jammer voor de boeren dat ze allemaal falliet gaan en en dus werkloos zijn, maar het heeft ook gevolgen voor loonbedrijven, slachterijen, zuivelfabrieken, distrutiebedrijven en veevoerderbedrijven.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik zeg niet dat de veeindustrie poep is. Ong 10% van de melkveehouders houdt hun vee nu binnen, ze willen het niet, maar het moet wel. Dat komt dus door die strenge milieuregels, maar ook omdat ze niet zoveel land meer hebben(verkocht aan woningbouw of natuurbouw.) Ik ben het niet eens moet de stelling om de veeindustrie afteschaffen, ik heb juist liever dat er meer boeren bij komen. Maar als milieubeschermer ben jij ook zeker zwaar tegenstander van kunstmest, maar even een vraagje hoe wil jij dan aan meststoffen komen voor de gewassen als er geen veeteelt hier meer is in nederland?
||
Citaat:
||
Citaat:
Stel je heb hoge nood, wat ga jij dan doen: 1 je gaat naar de wc of 2 je gaat naar het hok zoekt een emmer en doe daar je behoefte op. Ik ga (net zoals de grootste deel van onze bevolking) voor optie 1.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Jemig, jaegermeister, doe niet zo gruwelijk gecultiveerd!
Veel Chinezen gebruiken hun ontlasting voor de bemesting van akkers. Die hebben hele systemen ontwikkeld: netjes op een wc, maar het riool komt meteen uit bij een akker, alwaar men meteen kan beginnen met bemesten. Ik zie niet in waarom we dat hier in NL ook niet zouden doen...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Doe je dat niet loop je een achterstand en word je op 't lijstje 3e wereld land gezet. Het is allemaal heel aardig dat je aan al die arme diertjes denkt maar 't gaat gewoon niet, Communisme is ook een prachtig idee (op papier) maar werkt voor geen meter (jammer dat we te menselijk zijn voor zo'n mooi plan). En de boeren moet ook leven of niet dan? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() SMASH THEM
|
Zolang de vraag stijgt, zal het aanbod mee moeten stijgen om de prijzen enigsinds betaalbaar te houden. De consument consumeerd, dat is een feit waar je niet omheen kunt. De linkse oplossingen zijn een nobel streven, maar niet haalbaar in een land met zoveel consumenten en mensen die wel elke dag eten willen hebben.
Vegetarier worden is ook geen oplossing, in vlees zitten bepaalde bouwstoffen die kinderen in de groei heel hard nodig hebben. Voor geestelijke en fysieke ontwikkeling van het lichaam. Je moet verder kijken dan alleen euro's of "oh wat is het beesie zielig" er hangt een hele consumptiemaatschappij achter. Hoe meer mensen, hoe meer eten er nodig is, dus ook vlees. En hoe gaan we daar nu mee om in de toekomst is een betere vraagstelling. Hoe wil je het aanpakken? Mijn vraag voor jou, verzin een alternatief. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Hoe meer mensen, hoe meer eten er nodig is, en dus géén vlees, want vee gebruikt te veel land, water en voedsel dat ook direct geconsumeerd had kunnen worden.
||
Citaat:
Ik ken mensen die hun kind streng vegetarisch opvoeden en dit kind is kerngezond. Dat het een dubieuze zaak is een kind veganistisch op te voeden kan ik op inkomen (al hoeft dit zeker niet per defenitie ongezond te zijn). Maar met enkel vegetarische voeding hoeft het kind totaal geen vitamines en mineralen te missen, omdat alle nodige voedingstoffen uit vlees ook zeer gemakkelijk in prima hoeveelheden uit plantaardige voeding te halen zijn.
Laatst gewijzigd op 02-04-2004 om 18:36. |
![]() |
|
vegetarisch is niet ongezond!! *klik*
Voor de mensen die nog steeds denken dat je iets mist bij een vegetarisch voedinspatroon.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
OPGEROTH, hoe zit het met jouw geestelijke ontwikkeling? Wil je eventjes demonstreren dat je niet achterlijk bent? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
De technologie wordt op dit moment steeds meer ontwikkeld, het is eigenlijk nog maar net begonnen. Ga maar na, andere voedingsmiddelen worden al veel langer geproduceerd, vleesvervangers pas sinds enkele decennia. Doordat de consument steeds meer vegetarisch wordt en steeds meer vleesvervangers blijft kopen, zal die ontwikkeling nog meer toenemen. Vleesvervangers worden steeds 'echter' en goedkoper, op een gegeven moment zullen ze veel goedkoper worden dan vlees, omdat ze meestal slechts uit planten en kruiden bestaan en soms ook nog uit een beetje zuivel. Bovendien telt Nederland al zo'n 1 miljoen vegetariërs die allerlei andere redenen hebben om geen vlees te eten. Daar zal binnen een paar decennia nog een economische reden bij komen. Een groot deel van de Nederlanders, ook jij hoort daartoe, Q, gelooft dat vegetarisme niet goed voor je kan zijn. Vooral de huidige generatie van opa's en oma's schrikken zich rot als ze horen dat een familielid geen vlees meer eet, omdat ze dus denken dat het zeer ongezond is. Dat is een ernstige misvatting waarvan steeds meer mensen weten dat het niet waar is. Daarnaast zijn er onder de nieuwste generatie veel vegetariërs die straks hun kinderen vegetarisch op zullen voeden. Wie zal er over 50 jaar nou niet vegetariër zijn in Nederland? Dit gaat trouwens ook op voor veel andere rijke, westerse landen. Voor arme landen waar hongersnoden heersen geldt dat vegetarisme sowieso beter is. Een feit is enkel dat mensen in arme landen die vlees eten, op dit moment in ieder geval, niets weten over vegetarisme. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
perseus, weet je zeker dat er reeds circa 1 miljoen vegetariers zijn? Het lijkt me een wat groot aantal. Het zou best waar kunnen zijn -ik zou het erg leuk vinden zelfs- maar, vooralsnog, denk ik dat je abuis bent. Als er, in dit verband, al ergens van een miljoen mensen sprake is, dan omvat dit getal waarschijnlijk ook de zgn. knipperlicht vegetariers, de on/off vegetariers, gematigde vleesters, en hoe je ze verder wilt noemen.
Maar, met jou deel ik de verwachting dat, aangezien de westerse beschaving zich in de loop der eeuwen, vanaf ongeveer de val van het westelijk deel van het Romeinse rijk, niet noodzakelijkerwijs in een almaar voortdurend proces, maar per saldo in toenemende mate heeft verfijnd en onrechtvaardige elementen heeft kunnen markeren en corrigeren, zij op een zeker moment, wellicht nog iets verder gelegen dan 50 jaar, ook zal onderkennen dat de huidige ethische beoordeling van dieren defect is. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
de hele veeindustrie afschaffen
wel ja joh lijkt me de oplossing ![]() We gebruiken nu eenmaal dierlijke producten, niet alleen vlees, maar ook dingen als leer en melk. Als we alle dieren het land uit gooien ![]() ![]() Nepvlees zou de consumptie inderdaad wel erg kunnen beperken, maar dat betekent niet automatisch dat de dieren erop vooruitgaan. En eigenlijk vind ik het natuurlijk om vlees te eten. We zijn toch omnivoor?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
STOP de bio-industrie Lottiej | 499 | 22-06-2005 18:43 | |
Eten & Drinken |
Vegetariër moet je er rekening mee houden? kuufke | 91 | 06-04-2005 16:23 | |
Flora & Fauna |
voor? tegen? pels... Jasmijn. | 82 | 09-01-2005 21:28 | |
Flora & Fauna |
OMFG wat kan ik hier nijdig om worden! bloemkool | 256 | 17-11-2004 18:25 | |
Eten & Drinken |
bekeren tot vegetarisme Kill me Ce soir | 146 | 13-03-2004 20:51 | |
Flora & Fauna |
Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer. extinction | 6 | 08-08-2002 21:42 |