Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dat zegt helemaal niks over kennis en vaardigheden op andere terreinen.
||
Citaat:
![]() Die positieve discriminatie slaat dan op het onderscheid maken tussen mensen terwijl de persoon (meestal allochtoons) die het minst kans maakt op het voordeel toch het meest voordeel er bij heeft. Dus i.p.v. discriminatie is het opeens positieve, omdat discriminatie over het algemeen als negatief wordt gezien. Dus de naam is op die manier wel logisch, maar als je het ook als positief kan zien da's wat anders. Er zijn dan ook mensen die per se geen rascist willen zijn, maar ze trekken dan wel de allochtonen voor tijdens de sollicitatie. Blijkbaar hebben ze er nog niet bij stilgestaan dat dit ook een rascistische instelling is. |
![]() |
||
Citaat:
Waarmee ze bedoelt dat alle allochtonen hier geen kans mogen krijgen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ze kijken naar hun situatie, hun ervaringen en gaan er dan van uit dat álle situaties hieraan gelijk zijn. Jij zegt 'hen' te kennen, waarin je verwijst naar allochtonen. Maar je kent hén niet, je kent gewoon een paar allochtonen. En omdat die allochtonen aardig zijn, ga je er van uit dat ze allemaal aardig zijn. Mensen die racistisch zijn, doen vaak precies hetzelfde. Zij hebben alleen juist negatieve ervaringen met een paar allochtonen en gaan er dan vanuit dat iedereen zo is. Precies hetzelfde, alleen jouw ervaringen zijn positief en die van anderen negatief. Maar in beide gevallen oordeel je voor het gemak maar even over de hele bevolkingsgroep.
||
Citaat:
Tuurlijk is haar beeld niet volledig, maar toch wel meer volledig dan van mensen die rascistisch ingesteld zijn. Het is moeilijk een relatie met een allochtoon aangaan, niet alleen omdat er zowiezo culturele verschillen zijn (gewoontes, ideeën), maar ook omdat je omgeving je het niet altijd gemakkelijker maakt door hun vooroordelen. 'k Heb ook nog meegemaakt dat een bus de deuren voor onze neus sluit en wegrijdt, of dat iemand me toe komt fluisteren dat we beter wegkwamen uit het café. Er zijn meer moeilijke gevallen tussen de allochtonen, omwille van hun omstandigheden, maar die zijn er evengoed in de autochtone bevolking. Dat moeten mensen nog eens leren zien. Maar angst is een goede voedingsbodem en daar kunnen velen nog niet van af stappen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ik kan het niet uitstaan als mensen zo denken...
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Helaas zijn dit de mensen die meestal het meeste van zichzelf laten horen als buitenlanders. Ja, dan krijg je dat beeld ook wel bij mensen uit het buitenland. Als ik een groepje buitenlandse jongeren zie staan loop ik er het liefst om heen, maar ik zie ook niet aan de buitenkant of ze op herrie uit zijn.
||
Citaat:
Dit is geen oordeel, gewoon dingen die ik zie. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Veiligheid in Veenendaal. De Veroorzaker | 118 | 31-03-2010 11:08 | |
Olympische deelnemers worden gedwongen te zwijgen over mensenrechtenschendingen Joostje | 102 | 09-04-2008 10:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wie wordt de nieuwe paus? Gatara | 95 | 27-04-2005 09:58 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheïsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 | |
'Moslima's dupe van te veel tolerantie' Fellaci | 49 | 18-03-2003 14:37 | |
Europa tegenover de Islam Klager | 58 | 24-02-2002 22:31 |