Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2004, 10:05
Miracle
Miracle is offline
Hoe kom je erachter hoeveel werk er is nadat je een bepaalde opleiding hebt afgesloten? Natuurlijk kun je het aan de school vragen, maar zoals iemand al terecht opmerken zullen zij nooit eerlijk zeggen dat er (eventueel) weinig werk is. Ik ga het natuurlijk wel vragen en uitgebreid vragen waar je dan precies kunt gaan werken. Maar is er een mogelijkheid om aan een objectief antwoord te komen?

Ik wil (misschien) de opleiding Farmakunde gaan doen in Utrecht, maar ik vraag me echt af of het werkterrein van een farmakundige niet heel klein is. Voor mijn gevoel wordt je zo gericht opgeleid dat je daar niet omheen kunt. Iemand anders hoorde ik juist zeggen dat het heel breed was, maar daar moet ik dan nog maar naar vragen op de open dag.

Iemand die mij kan helpen?
Oud 11-04-2004, 10:07
Verwijderd
Ze zeggen op een school vaak wel redelijk eerlijk of er veel/weinig werk is, dat is iig mijn ervaring. En misschien weet de decaan bij jou op school het ook wel? Je kunt ook kijken of er veel vacatures zijn waarin ze mensen vragen met een bepaalde opleiding en/of het vragen aan iemand die in die sector werkzaam is.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 10:14
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-04-2004 @ 11:07 :
Ze zeggen op een school vaak wel redelijk eerlijk of er veel/weinig werk is, dat is iig mijn ervaring. En misschien weet de decaan bij jou op school het ook wel? Je kunt ook kijken of er veel vacatures zijn waarin ze mensen vragen met een bepaalde opleiding en/of het vragen aan iemand die in die sector werkzaam is.
M'n decaan wist het niet. De opleiding is net gestart, dus daarom vind ik het een beetje moeilijk daar m'n conclusies uit te trekken. Omdat er nu nog geen farmakundigen zijn, zou er eigenlijk veel vraag naar moeten zijn. Of juist weer omgekeerd, er is geen vraag omdat ze er gewoon niet zijn.
Ik ga woensdag naar de apotheek, misschien weten zij het.
Oud 11-04-2004, 14:55
Miracle
Miracle is offline
Niet meer mensen?
Oud 11-04-2004, 15:10
Verwijderd
er komt elk jaar een Elsevier uit waarin van alle HBO en WO opleidingen wordt vertelt hoe lang iemand met die opleiding er over doet om een baan te vinden, gerekend vanaf het moment van afstuderen. Wanneer die dit jaar uitkomt weet ik niet, misschien in mei ofzo, of misschien is-ie al geweest. Bij de bieb hebben ze er vast wel een liggen, misschien van vorig jaar, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 15:12
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 11-04-2004 @ 16:10 :
er komt elk jaar een Elsevier uit waarin van alle HBO en WO opleidingen wordt vertelt hoe lang iemand met die opleiding er over doet om een baan te vinden, gerekend vanaf het moment van afstuderen. Wanneer die dit jaar uitkomt weet ik niet, misschien in mei ofzo, of misschien is-ie al geweest. Bij de bieb hebben ze er vast wel een liggen, misschien van vorig jaar, maar toch.
De opleiding is dit jaar pas begonnen.
Oud 11-04-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 11-04-2004 @ 16:12 :
Hmm, dat wordt dan moeilijk

natuurlijk kun je met een hbo-opleiding ook altijd werk krijgen dat niets met de opleiding zelf te maken heeft, maar waarvoor ze gewoon iemand met een hbo-denkniveau willen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:29
Verwijderd
What the crap is farmakunde? Farmacie op wetenschappelijk niveau is wel een zeer gewilde opleiding, uit de Elsevier Studiekeuzetest komt de studie jaar na jaar uit de bus als goede kans op een baan gevend.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 16:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 11-04-2004 @ 16:12 :
Bovendien staan ook lang niet alle HBO-opleidingen in die Elsevier.
Oud 11-04-2004, 16:45
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2004 @ 17:29 :
What the crap is farmakunde? Farmacie op wetenschappelijk niveau is wel een zeer gewilde opleiding, uit de Elsevier Studiekeuzetest komt de studie jaar na jaar uit de bus als goede kans op een baan gevend.
Een opleiding op hbo niveau, in Utrecht. Ik geloof een soort combinatie tussen organisatie en medicijnen. Lees zelf maar: *klik*

Regels voor berichten