Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 18:26
Verwijderd
Kan ik volgens de wet bezwaar aantekenen tegen een schoolexamen, als ik voor dat vak te weinig lessen heb gehad.

We hadden nl mondeling Engels (veruit m'n slechtste vak) en ik heb dus in de voorafgaande 4 weken die we zouden oefenen maar 2 lessen gehad, dat is minder dan 25%.Dit kwam door afwezigheid van de docent. Kan ik dan een gegrond bezwaarschrift indienen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 18:30
hi
hi is offline
Daar zijn regels voor al zou ik die niet weten? Misschien kan je deze vraag beter op het forum examen stellen?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:50
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Bezwaarschrift weet ik niet, maar je kan natuurlijk wel een klacht indienen bij LAKS (daar zijn zij voor). Overigens denk ik niet echt je dat er iets mee bereikt, oefenen kan je natuurlijk ook zelf doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 18:55
Dannemann
Dannemann is offline
Aan het laks heb je niets, die registreren alleen maar om in de toekomst adviezen te kunnen geven hoe het beter kan
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:20
kweety
kweety is offline
wij hadden laatst met de halve klas klachten over na2 en toen zijn we gaan klagen bij de rector, klachten formulieren ingevuld en uiteindelijk kreeg iedereen en nog 1 punt bij ( mag ook wel bij een gemiddelde van 4.9).
Ik zou dus zeggen kijk ik het PTA en kijk hoe het bij jullie op school is geregeld met klachten over se's. Je kunt het altijd proberen.
Oud 19-04-2004, 19:36
Konijn
Konijn is offline
Bij ons op school is het dan zo dat je met de hele klas een algemene herkansing aan kan vragen (moet je dus wel met de rest van de klas overleggen dan). Maar hoe t bij jou zit staat inderdaad in je PTA.
Oud 19-04-2004, 19:39
Verwijderd
Heeft niks met de wet te maken maar zoals gezegd met het programma voor toetsing en afsluiting. Gewoon even informeren bij jouw (con)rector of afdelingsleider of er op jullie school een commissie van beroep voor de examens o.i.d. is. Ik kan me maar zo voorstellen dat dat op grond van de wet verplicht is - de route via het LAKS is nou ook niet bepaald effectief.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 19:55
Verwijderd
Het PTA zegt niks over een algemene herkansing of over te weinig lessen oid. Maar volgens het PTA mag je ook alleen schriftelijke SE's herkansen, en we mochten ook al luistertoetsen en mondelingen herkansen. Maar er is ook een comissie van beroep. Dus eerst ga ik wel ff langs de docent en de afdelingsleider en dan zien we wel verder
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:52
autodropje
autodropje is offline
Je kan het in ieder geval toch proberen, wat heb je te verliezen?
Oud 20-04-2004, 13:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan bezwaar aantekenen tegen je cijfer maar dat moet dan binnen twee dagen (nadat je je cijfer te horen kreeg) geloof ik, het staat bij ons allemaal in het PTA, misschien moet je daar eens goed in kijken want ik weet niet of dit landelijk geregeld is of per school verschilt.
Oud 20-04-2004, 13:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja dat kan en dat is je goed recht ook. Bij ons is het dan zelfs zo dat je niet eens je mondeling hoeft te doen doordat de school een fout heeft gemaakt door te weinig lessen te geven. Dan vervalt het of het wordt uitgesteld of vervangen door een makkelijkere opdracht.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:11
Verwijderd
M'n docent Engels was het ermee eens en gezien mijn mondeling van vorig jaar krijg ik een gratis herkansing
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 20:19
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
darkshooter schreef op 20-04-2004 @ 21:11 :
M'n docent Engels was het ermee eens en gezien mijn mondeling van vorig jaar krijg ik een gratis herkansing
Fijn dat je zo'n goede oplossing heb gevonden
Reageren

Regels voor berichten