Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2004, 13:39
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb eindelijk (na heel lang zoeken) een kamer gevonden niet ver van mn oude huis Nu ben ik helemaal blij enzo, maar maak me toch nog een beetje zorgjes. Ik heb totaal geen verstand van kamers en kosten die je hebt als je op ''jezelf'' woont...

Ik betaal €175 huur incl., maar natuurlijk zijn er altijd nog andere kosten als kledinggeld, eten, verzekeringen, uitgaan en overige uitgaven.

Wie kan me een beetje informeren over alle kosten die je dan hebt? En dan bedoel ik vooral verzekeren e.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2004, 14:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
was het niet handiger geweest om dat eerst uit te zoeken, en dan pas op kamerjacht te gaan? Op www.uithuis.nl staat trouwens wel het ιιn en ander aan info
Oud 17-04-2004, 21:39
Verwijderd
Ik geef per maand denk ik uit:

Huur (incl. g/w/l): € 230
Boodschappen: € 125
Kleding: € 200
Verzekeringen: uhmm... ik zit nog bij m'n ouders in hun verzekering En inboedelverzekering zit bij de huur in.
Overige (kadootjes, treinkaartjes, inrichting): € 50
Uitgaan: € 40
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 07:23
SuperSanne
SuperSanne is offline
stefanie: zit bij die huurprijs ook (kabel)internet inbegrepen? want als dat niet zo is en je hebt internet nodig (en wie heeft dat nou niet), dan komt dat er ook nog bij.
Oud 18-04-2004, 11:32
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-04-2004 @ 08:23 :
stefanie: zit bij die huurprijs ook (kabel)internet inbegrepen? want als dat niet zo is en je hebt internet nodig (en wie heeft dat nou niet), dan komt dat er ook nog bij.
Nee, dat zit er helaas niet bij. Maar de verhuurder zei dat je voor €15 per maand internet kunt krijgen... En anders kan ik altijd bij mn vriend terecht als het noodzakelijk is.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 11:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 18-04-2004 @ 12:32 :
Nee, dat zit er helaas niet bij. Maar de verhuurder zei dat je voor €15 per maand internet kunt krijgen... En anders kan ik altijd bij mn vriend terecht als het noodzakelijk is.
zou je eigenlijk een paar weken moeten bijhouden hoe vaak je het thuis gebruikt. Voor 15 per maand kun je onbeperkt internetten met redelijke snelheid (handig als je wel vaak online bent, maar niet zoveel grote bestanden download). Als je echt een zware downloader bent, of je wilt gewoon zo snel mogenlijk ben je wel 19 per maand kwijt. Als je alleen maar af en toe op het forum zit, iets opzoekt en zo nu en dan e-mailt kun je ook bij zon geloof "gratis" kabel krijgen, dan betaal je alleen voor de korte tijd dat je online zit en hoef je ook niet (heel erg triest) in te bellen
Oud 18-04-2004, 12:07
Onbekende
Onbekende is offline
Mijn kosten:
Kamer: 194,40 (inclusief)
Eten: ongeveer 100,00 per maand
Verzekeringen: ziektekosten-> ongeveer 40 euro per maand en inboedelverzekering iets van 35 euro per jaar
Wat ik verder uitgeef aan kleding en andere dingen verschilt nogal per maand.
Schoolboeken en dergelijke dat verschilt nogal per blok. Collegegeld betaalt mijn moeder.
Wat bepaalde abonnementen kosten weet ik ook niet uit mijn hoofd: telefoon, bibliotheek, sport
Oud 18-04-2004, 12:32
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-04-2004 @ 12:52 :
zou je eigenlijk een paar weken moeten bijhouden hoe vaak je het thuis gebruikt. Voor 15 per maand kun je onbeperkt internetten met redelijke snelheid (handig als je wel vaak online bent, maar niet zoveel grote bestanden download). Als je echt een zware downloader bent, of je wilt gewoon zo snel mogenlijk ben je wel 19 per maand kwijt. Als je alleen maar af en toe op het forum zit, iets opzoekt en zo nu en dan e-mailt kun je ook bij zon geloof "gratis" kabel krijgen, dan betaal je alleen voor de korte tijd dat je online zit en hoef je ook niet (heel erg triest) in te bellen
Zon is echt superduur (veel duurder als telefooninternet) dan kan je beter een of ander budget adsl abo nemen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Coconut schreef op 17-04-2004 @ 22:39 :
Meen je dat serieus
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 14:35
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 18-04-2004 @ 12:52 :
En van welke provider is dat dan waar je €15 moet te betalen voor internet?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 15:04
Verwijderd
Huur: €200,- inclusief (dus gas, licht, water, internet, kabel-tv & radio, waterschaps-kosten iets)
Boodschappen: iets van €40,- tot €50,- per twee weken. Dus €100,- per maand wat ik kwijt ben aan eten en drinken.
Kleding: ik geef niet veel uit aan kleding, €25,- is veel in een maand... ik spaar meestal een tijdje en koop dan een goede broek + t-shirt + trui en schoenen. Mijn moeder gooit daar ook wel iets bij zo af en toe.
Verzekering: een dure verzekering via m'n moeder, maar wel heel veel gedekt (voor tandarts is handig); rond de €40,- per maand. Maar volgens mij moeder betaalt zij het niet, volgens mij betaal ik het niet en volgens de verzekering betaalt νemand het wel... Maar wie? (Waarschijnlijk m'n moeder wel, via haar loon oid.)
Overig: oeh, ik hou zo'n €50,- over voor dat overige gedoe. En dat red ik prima.

Dus per maand ben ik zo'n €400,- kwijt op z'n hoogst. Maar meestal rond de €290,- in totaal.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 17-04-2004 @ 14:39 :
Ik heb eindelijk (na heel lang zoeken) een kamer gevonden niet ver van mn oude huis Nu ben ik helemaal blij enzo, maar maak me toch nog een beetje zorgjes. Ik heb totaal geen verstand van kamers en kosten die je hebt als je op ''jezelf'' woont...

Ik betaal €175 huur incl., maar natuurlijk zijn er altijd nog andere kosten als kledinggeld, eten, verzekeringen, uitgaan en overige uitgaven.

Wie kan me een beetje informeren over alle kosten die je dan hebt? En dan bedoel ik vooral verzekeren e.d.
Zooo ideaal! Ik ben jaloers! In welke stad?

Als iemand nog iets weet in Groningen, let me know
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:54
Sven
Sven is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 18-04-2004 @ 16:04 :
Huur: €200,- inclusief (dus gas, licht, water, internet, kabel-tv & radio, waterschaps-kosten iets)
Boodschappen: iets van €40,- tot €50,- per twee weken. Dus €100,- per maand wat ik kwijt ben aan eten en drinken.
Kleding: ik geef niet veel uit aan kleding, €25,- is veel in een maand... ik spaar meestal een tijdje en koop dan een goede broek + t-shirt + trui en schoenen. Mijn moeder gooit daar ook wel iets bij zo af en toe.
Verzekering: een dure verzekering via m'n moeder, maar wel heel veel gedekt (voor tandarts is handig); rond de €40,- per maand. Maar volgens mij moeder betaalt zij het niet, volgens mij betaal ik het niet en volgens de verzekering betaalt νemand het wel... Maar wie? (Waarschijnlijk m'n moeder wel, via haar loon oid.)
Overig: oeh, ik hou zo'n €50,- over voor dat overige gedoe. En dat red ik prima.

Dus per maand ben ik zo'n €400,- kwijt op z'n hoogst. Maar meestal rond de €290,- in totaal.
Dat doe je best netjes dan
Ikzelf ga denk ik over een paar maanden op kamers, en heb dan zo'n 550 euro/maand maximaal te besteden.. met niet al te hoge huur moet dat wel goed te doen zijn denk ik..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 07:50
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 18-04-2004 @ 19:58 :

Ik heb een kamer gevonden in hetzelfde dorp als waar ik nu woon, bij een buurman.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 11:59
Verwijderd
Hoeveel je aan kleding uitgeeft ligt helemaal aan jou, ik neem aan dat je op het moment genoeg kleding hebt om elke dag iets schoons te kunnen dragen, dan hoef je dus alleen iets te kopen als er iets echt versleten is of te klein wordt. Maar het kan ook zijn dat je gauw op kleding uitgekeken raakt en altijd per se de mode van het laatste seizoen wil dragen en eigenlijk elke week iets nieuws wil, en dan ben je een heel stuk duurder uit.

Eten, ehm, ik geef een kleine 20 euro per week uit aan eten maar ik eet wel meestal maar 4 dagen per week 's avonds zelf, de andere drie bij m'n ouders. Maar ik ga dan wel weer altijd naar albert heyn en super de boer enzo, en ik heb allemaal biologische dingetjes, dus dat zou best goedkoper kunnen.

verzekering doen m'n ouders, dus daar heb ik geen verstand van .

uitgaan ligt ook aan jou he . Ik weet niet hoeveel je uitgaat, maar misschien kun je daar zelf eens over nadenken en dan 10 euro voor disco/cafe/bios rekenen en 20 euro voor uit eten gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:14
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 18-04-2004 @ 19:58 :

Ga je bij een vereniging?
Oud 19-04-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 18-04-2004 @ 13:41 :
Meen je dat serieus
Gemiddeld ja.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 20:47
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Coconut schreef op 17-04-2004 @ 22:39 :
Zoveel geef ik per jaar uit zo ongeveer
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 19-04-2004 @ 21:47 :
Zoveel geef ik per jaar uit zo ongeveer
Een paar mooie laarzen kost al gauw € 200.
Ach, de ιιn geeft dat geld uit aan drank en sigaretten, de ander aan kleding (en verzorgingsproducten).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:10
PV
PV is offline
Citaat:
Coconut schreef op 19-04-2004 @ 22:56 :
Ach, de ιιn geeft dat geld uit aan drank en sigaretten, de ander aan kleding (en verzorgingsproducten).
De kleding en schoenenwinkels zullen blij zijn met jou

ontopic; dr gaat ook best veel geld zitten in dingetjes die je van te voren niet verwacht. Als er ineens een extra rekening komt omdat je teveel water/gas hebt verbruikt, schoonmaakspullen (kan aardig duur zijn), als er iets kapot is gegaan..

verder is wel al gezegd hoeveel eten ongeveer kost.. het maakt wel uit bij welke supermarkt je boodschappen doet. De AH blijft altijd duurder dan de Jumbo.. maar tja als de AH 1 minuut lopen is en de Jumbo een kwartier fietsen weet ik niet of je dat er voor over hebt

verzekering hoeft niet zoveel te kosten denk ik, dat zou ik ff met je ouders overleggen..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:43
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Ik heb 2a 3 jaar geleden een mooi paar kistjes gekocht voor 89 euro, goed verzorgd en ik loop er nog steeds op
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Mja, ik neem aan dat je niet elke maand mooie laarzen koopt?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 15:17
Verwijderd
Ziektekostenverzekering: geen idee, zit bij mijn ouders in de verzekering.
Inboedelverzekering: geen
huur incl gwl : 280,-
internet: 25,- (kosten gedeeld met mijn hospita)
eten: 20,- (voor 4/5 dagen per week)
kleding, uitgaan, bios, etentje: 150,-
contactlenzen: 22,-
gsm abonnement: 24,-
sporten: 12,-
boeken en collegegeld betalen mijn ouders
boeken per jaar 330,- en collegegeld 1200,-
studievereniging 12,50 per jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 20-04-2004 @ 10:40 :
Mja, ik neem aan dat je niet elke maand mooie laarzen koopt?
Idd, daarom zei ik ook dat ik gemiddeld € 200 p/m uitgeef aan kleding/schoenen etc.

Maar anders gaan we even ontopic?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Coconut schreef op 20-04-2004 @ 19:22 :
Idd, daarom zei ik ook dat ik gemiddeld € 200 p/m uitgeef aan kleding/schoenen etc.

Maar anders gaan we even ontopic?
oeh jee, sorry hoor, ik vroeg het me alleen maar af...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2004, 14:40
Verwijderd
Mijn vriend en ik wonen samen (en hebben twee katten), dat scheelt, maar goed, per maand:
* huur: iets van €175,- (we krijgen huursubsidie )
* Eneco (gas/water/licht): €100,- per maand
* verzekeringen: ik ben met m'n vader mee verzekerd
- ziektekostenverzekering vriend €25,-
- inboedel-/brandverzekering €5,-
- glasverzekering €2,-
* collegegeld: gem. €120,- per maand
* boeken: tussen de €50,- en de €200,- per 3 maanden oid
* boodschappen: ongeveer €200,- per maand, denk ik
* kleding: wisselt erg, maar 'k denk max. €50,- per maand p.p.
* internet: €15,- per maand
* vaste telefoon: €75,- per twee maanden
* mobiele telefoon: belkaart van €10,- per 6 maanden p.p. oid?
* overige dingen wisselen ook erg, maar denk ook iets van €50,-

Dan heb ik de dingen mbt de auto (verzekering, onderhoud, benzine, enz.) en eventuele vakantiekosten weg gelaten. Ik hoop dat ik verder niks vergeten ben, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Laatst gewijzigd op 21-04-2004 om 14:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten