Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2004, 17:17
honour
honour is offline
wie heeft slechte ervaringen met de informatie beheer groep? ervaringen die ervoor zorgden dat jullie in de problemen kwamen?? hoeft niet in detail maar een onderwerp zou wel handig zijn
Oud 14-04-2004, 17:45
Verwijderd
Ik... Stelletje achterlijke dwazen daar. Naja, echt in de problemen ben ik (nog) niet gekomen gelukkig, ik kijk wel uit, maar vermoeiend is het wel. Om een idee te geven van de domheid van de IB-Groep: Ik ben nu bv. thuiswonend volgens de IB-Groep, toch jammer dat mijn ouders ergens anders wonen en ik gewoon bij de gemeente ingeschreven sta op dit adres (en mijn ouders dus niet). Ook hebben ze mijn adreswijziging niet 'gesnapt' oid, want ik stond bij de IB-Groep niet ingeschreven met hetzelfde adres als bij de gemeente volgens de IB-Groep...nee, duh, ik was verhuisd, moet je opletten als je een wijzigingsformulier van iemand krijgt. En ze zijn gewoon onbeschoft aan de telefoon.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:01
Verwijderd
Hmm, mijn adres leken ze niet te begrijpen, hij kwam niet overeen met hoe ik ingeschreven sta bij de gemeente. Nou, wel dus...

Ineens kreeg ik een lening van €100,- per maand, ik had er nooit om gevraagd. Kon ik weer fijn stop laten zetten.

Maar aan de telefoon zijn ze wel altijd heel netjes geweest. Ik had me bv. in laten schrijven bij mijn huidige opleiding, op 8 september. Dat zou betekenen dat ik pas vanaf oktober stufi zou krijgen. Maar bij de IBG schreven ze me in als gestart op 1 september, zodat ik het wél kreeg.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 18:52
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2004 @ 18:45 :
Ik... Stelletje achterlijke dwazen daar.
Daar kan ik het alleen maar volledig mee eens zijn.
Als ik brieven krijg over de studiefinanciring staat daarop dat ik geneeskunde studeer. Terwijl ik ben uitgelood en nu biologie studeer (voor een jaar)
Dan met de loting van vorig jaar: Ze hadden de aantallen plaatsen van Utrecht en groningen verwisselt, dus mensen die waren ingelood hadden een brief gekregen dat ze un Utrecht geplaatst waren en 2 weken later volgde een brief dat ze een foutje hadden gemaakt en in Groningen waren geplaatst.
Een jongen die met mij introductie liep en een 8 gemiddelt stond hadde ze gewoon niet ingeschreven voor de loting. Hij had bezwaar ingedient en is toen alsnog geplaatst.
En zu kunnen we nog wel even dor gaan..... Stelletje klungels daar in Groningen.
Oud 14-04-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 14-04-2004 @ 19:52 :
Als ik brieven krijg over de studiefinanciring staat daarop dat ik geneeskunde studeer. Terwijl ik ben uitgelood en nu biologie studeer (voor een jaar)
Dan met de loting van vorig jaar: Ze hadden de aantallen plaatsen van Utrecht en groningen verwisselt, dus mensen die waren ingelood hadden een brief gekregen dat ze un Utrecht geplaatst waren en 2 weken later volgde een brief dat ze een foutje hadden gemaakt en in Groningen waren geplaatst.
Een jongen die met mij introductie liep en een 8 gemiddelt stond hadde ze gewoon niet ingeschreven voor de loting. Hij had bezwaar ingedient en is toen alsnog geplaatst.
En zu kunnen we nog wel even dor gaan..... Stelletje klungels daar in Groningen.
Mja, heb je er eens achteraan gezeten? Die mensen kunnen ook niet ruiken dat je hun gegevens over jou niet kloppen...
Bellen gaat altijd het snelst, als je geluk hebt krijg je géén student aan de telefoon (de studenten die ik aan de telefoon had, waren niet lief, maar de oudere meneer nam echt de tijd). En leg dan alles goed uit, bij mij kon de man meteen alles goed doorvoeren, dus geen gedoe met formulieren enzo. Een weekje later kreeg ik een bevestiging thuis.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 14-04-2004 @ 20:07 :
Mja, heb je er eens achteraan gezeten? Die mensen kunnen ook niet ruiken dat je hun gegevens over jou niet kloppen...
Ze doen ook daar anders vaak errug lang over (ook ervaring mee, ik heb bv. een jaar wiskunde gestudeerd, terwijl ik daar geen dag gezeten heb en ja, ik heb meerdere wijzigingsformulieren gestuurd en gebeld).

Bellen gaat idd sneller dan schrijven of formulieren, maar je wordt meestal onbeschoft behandeld en dat heb ik er toch echt niet voor over.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 19:43
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-04-2004 @ 19:52 :
Als ik brieven krijg over de studiefinanciring staat daarop dat ik geneeskunde studeer. Terwijl ik ben uitgeloot en nu biologie studeer (voor een jaar)
Dan met de loting van vorig jaar: Ze hadden de aantallen plaatsen van Utrecht en groningen verwisseld, dus mensen die waren ingeloot hadden een brief gekregen dat ze un Utrecht geplaatst waren en 2 weken later volgde een brief dat ze een foutje hadden gemaakt en in Groningen waren geplaatst.
Een jongen die met mij introductie liep en een 8 gemiddeld stond hadden ze gewoon niet ingeschreven voor de loting. Hij had bezwaar ingediend en is toen alsnog geplaatst.
Even verbeterd Maar jah, daarom ga je zeker ook geneeskunde studeren...

Over de IB-groep. Een vriend van me kreeg z'n tegemoetkoming niet omdat hij zich te laat had ingeschreven, dus hij kreeg het pas vanaf het volgend kwartaal. Een andere vriendin is eind maart 18 geworden, belde vorige week of ze misschien toch even in april vast tegemoetkoming kon krijgen en toen was het niet zo'n probleem... Beetje raar verhaal, dan...
Oud 14-04-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-04-2004 @ 20:43 :
Even verbeterd Maar jah, daarom ga je zeker ook geneeskunde studeren...
Ze is dyslectisch, misschien verklaart dat iets.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:14
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-04-2004 @ 20:07 :
Bellen gaat altijd het snelst, als je geluk hebt krijg je géén student aan de telefoon (de studenten die ik aan de telefoon had, waren niet lief, maar de oudere meneer nam echt de tijd). En leg dan alles goed uit, bij mij kon de man meteen alles goed doorvoeren, dus geen gedoe met formulieren enzo. Een weekje later kreeg ik een bevestiging thuis.
Wat denk je dat ik gedaan heb? Ik heb vanalles geprobeert, maar het ze aan het verstant brengen dat ik daar niet zit is me nog niet gelukt. Ik heb ook al gezegt van als ik daar studeer zou ik graag mijn toelatingsbewijs hebben, maar helaas ging dat niet door. Ach, het blijft de IBG
Citaat:
Leonoor schreef op 14-04-2004 @ 20:53 :
Ze is dyslectisch, misschien verklaart dat iets.

Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2004, 20:23
Nuck
Nuck is offline
Mja, bij de IBG dachten ze dat ik in Leiden geneeskunde studeerde, terwijl ik toch echt in Groningen zit. Met een telefoontje was dat opgelost. Verder heb ik nergens problemen mee gehad.
Oud 14-04-2004, 21:19
Verwijderd
probeer ze ook nooit uit te leggen wat voor verzekering je hebt, want dat kost je ook een half jaar om dat recht te zetten...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 08:05
MieX
MieX is offline
Ik was een beetje heel erg laat met mn inschrijving dit jaar, was ik eerst uitgeloot voor diergeneeskunde geef ik door dat ik farmacie wil gaan doen, krijg ik een inschrijfpakket voor biologie thuisgestuurd Maarja ik heb maar even gebeld, bij de IBgroep zouden ze het veranderen bij het CBAP, alles zou geregeld worden, na 1.5 week had ik nog niks binnen en heb ik dus maar naar farmacie gebeld, bleek dat ze niks door hadden gekregen, maar ze zouden het navragen bij het CBAP en dan een inschrijfformulier opsturen en zo ben ik uiteindelijk op de 1e dag van de introweek pas bij de faculteit ingeschreven =\

Volgens de universtiteit utrecht studeer ik nu farmacie én biologie, heb ik ook al vaak iets van gezegd maar dat is nu ook nog geeneen keer veranderd ..
Oud 15-04-2004, 12:29
autodropje
autodropje is offline
Die ****** hebben me 68 euro ofzo gekost. Ik had met ze gebeld wanneer ik nou precies m'n ov moest inleveren (was gestopt met m'n studie). Die dame aan de telefoon noemde een datum ik heb dat kaartje op die datum ingelevert krijg ik daarna een brief dat ik 68euro moet betalen omdat ik mn ov te laat heb ingelevert. Ik bezwaar gemaakt, zei dat bezwaar weer afgewezen natuurlijk met de mededeling dat als ik het er nog niet mee eens was ik voor 35 euro in beroep kon gaan bij de rechtbank. Maarja ga als tiener maar ff voor 35 euro naar de rechtbank terwijl je niet zeker weet of je de zaak wint, ik bedoel als ze gewoon ontkennen dat ze dat telefoongesprek hebben gehad kan ik niets bewijzen.
Oud 15-04-2004, 12:31
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef op 15-04-2004 @ 13:29 :
Die ****** hebben me 68 euro ofzo gekost. Ik had met ze gebeld wanneer ik nou precies m'n ov moest inleveren (was gestopt met m'n studie). Die dame aan de telefoon noemde een datum ik heb dat kaartje op die datum ingelevert krijg ik daarna een brief dat ik 68euro moet betalen omdat ik mn ov te laat heb ingelevert. Ik bezwaar gemaakt, zei dat bezwaar weer afgewezen natuurlijk met de mededeling dat als ik het er nog niet mee eens was ik voor 35 euro in beroep kon gaan bij de rechtbank. Maarja ga als tiener maar ff voor 35 euro naar de rechtbank terwijl je niet zeker weet of je de zaak wint, ik bedoel als ze gewoon ontkennen dat ze dat telefoongesprek hebben gehad kan ik niets bewijzen.
Idem
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:43
Verwijderd
Het is niet echt een probleem ofzo, maar ik moest toch wel lachen toen ik laatst een brief kreeg van de IBG.
Er stond in dat er iets gewijzigd was, en dat ik teveel stufi had ontvangen, wat nu terug betaald moest worden. Ik al helemaal van 'o jee, dadelijk moet ik superveel geld gaan terug geven'. Keek ik op de volgende pagina waar het allemaal berekend stond, bleek dat ik 1 cent teveel had gekregen

Ik vind de ibg wel vaak een beetje onduidelijk. De site waar je die formulieren vanaf moet halen enzo, ik weet niet, het werkt niet allemaal even lekker altijd.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 12:48
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik heb geen slechte ervaringen met de IBGroep. Behalve dat ik een gruwlijke hekel heb aan formulieren invullen, maar daar kunnen ze natuurlijk niet zo veel aan doen.
Oud 15-04-2004, 12:51
Coubaly
Coubaly is offline
Ik heb gedurende een heel jaar een aanvullende beurs gehad terwijl ik daar geen recht op had.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 15-04-2004 @ 13:48 :
Ik heb geen slechte ervaringen met de IBGroep. Behalve dat ik een gruwlijke hekel heb aan formulieren invullen, maar daar kunnen ze natuurlijk niet zo veel aan doen.
Doe alsof je dom bent; bel ze om alle wijzigingen gewoon op... als je een beetje zeurt voeren ze het zo door Minder werk (en ook een stuk leuker) dan formuliertjes invullen en opsturen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten