Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2004, 16:50
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Ik ga morgen een tv-kaart halen (Pinnacle PCTV Stereo)
Bij ons thuis komt de kabelaansluiting binnen, en die wordt dan direct in 2en gesplitst. 1 kabel gaat naar het modem de ander wordt gesplitst in TV en RADIO. Nu is het idee als volgt er loopt van de tv/radio splitter een (coax)kabel van 10 meter naar onze tv in de woonkamer. Nu wou ik daar een splitter plaatsen zodat 1 kabel verder kan naar de tvkaart. de kabel van de splitter tot de tvkaart is dan ongeveer 15 meter. en de tv kaart zit dan 25 meter van de plaats waar het signaal ons huis binnenkomt.

Dus:

Tv/Radiosplitter:

-----10m---> splitter:

---1m----> TV
---15m--> Tvkaart

De vraag is kan dit of moet ik een signaal-versterker plaatsen?
Oud 15-04-2004, 16:54
Verwijderd
Probeer het eens, want of je een versterker moet plaatsen is voor ieder huis anders..

Want het versterkt ruis ook, dus als je al vanaf het begin ruis hebt, word dat ook versterkt..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 17:16
Shock
Shock is offline
Ligt er heel erg aan hoe sterk het signaal is dat je binnenkrijgt. Ik denk dat het zonder versterking wel gaat, maar je hebt ook kans dat het allemaal net ietsie te zwak is.
Oud 15-04-2004, 17:20
Koen
Koen is offline
25 meter is -zeker voor een tv kaart- te lang om een goed signaal te kunnen krijgen. Een Tv kaart is erg kieskeurig qua signaal en heeft zelf veel moeite 'm goed te versterken. Ik zou een versterker kopen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 18:01
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-04-2004 @ 18:20 :
25 meter is -zeker voor een tv kaart- te lang om een goed signaal te kunnen krijgen. Een Tv kaart is erg kieskeurig qua signaal en heeft zelf veel moeite 'm goed te versterken. Ik zou een versterker kopen.

Ik probeer het eerst gewoon zonder versterker. De versterker moet ik dan plaatsen zo dicht mogelijk waar de kabel het huis binnenkomt he? Maar dan blijft de kabel naar de tv kaart nog steeds lang... 25meter.
btw...wat kost zo'n versterker ongeveer?
Oud 15-04-2004, 19:25
Koen
Koen is offline
Nee; ik zou 'm op de plaats zetten waar nu de splitter zit. Of, als je een versterker koopt met 1 ingang en 1 uitgang, vlak voor de splitter. Op die manier behoud je de meeste kwaliteit. 15m zonder versterking kan nog wel, 25 eigenlijk niet.

Een versterker kost zo'n 40 á 50 euro, zie bijvoorbeeld deze pagina bij de Conrad.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 20:03
Shock
Shock is offline
Mocht het op een versterker aankomen, koop dan ajb een iets beter geval dan de standaard bouwmarkt-modelletjes.. Hirschmann bijvoorbeeld doet het goed.
Oud 16-04-2004, 18:08
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Ik bouw de zooi morgen in dus dan zal ik ff laten weten of het werkt. Ik ga het morgen als eerste het volgende proberen:

Tv/Radiosplitter:

-----10m---> splitter:

---1m----> TV
---15m--> Tvkaart

Versterker kan ik dan altijd nog ff halen.
Oud 17-04-2004, 20:30
ILUsion
ILUsion is offline
hmm; als je bij Telenet (Vlaanderen dus) bent, moet je de kabel naar het schijnt gewoon bij op de verdeelkast zetten (wij hebben hier eerst een verdeelkaste met daarop aansluiting voor telefoon, internet en 4 tv's dus daar zit volgens mij wel een versterker in)
Hopelijk ben je hier iets mee ...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 07:56
W00t@n00bs
W00t@n00bs is offline
Wij hebben maar 1 aansluiting voor de tv (aanbieder: @home). En daar kan je gewoon een splitter op aansluiten. Ik heb het gister als volgt geprobeerd:

Meterkast:

-----10m---> splitter:

---1,2m----> TV
---10m-----> Tvkaart

Sommige zenders ontvang ik wel goed (Ned1,2,3 Rtl5 Regionale zender(L1) Tmf en wat Duitse en Belgische zenders).
De andere zenders ontvang ik niet of storen te erg. Er is dus wel een versterkertje nodig
Reageren

Regels voor berichten