Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2004, 20:57
Verwijderd
hey,

ik weet niet of er meer mensen zijn die dat hebben, maar als ik moet kotsen dan raak ik altijd helemaal in paniek....ook heb ik vaak het gevoel gehad als ik 's avonds in bed lag (nu maar heeeeel weinig nog) dat ik moest spugen. Hoe moet ik over die angstgevoelens heen komen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2004, 21:04
Verwijderd
Ik herken het wel, ik heb dit vroeger als kind ook heel erg gehad.
Wat je precies kan helpen om hier van af te komen weet ik niet.

Maar je kunt proberen je een beeld te vormen van wáár je precies bang voor bent (ben je bang dat je stikt? ben je bang dat je niet meer op kunt houden?).
En je proberen te bedenken dat het een angst is die niet echt rationeel is (bij sommigen kan dat helpen, misschien bij jou wel helemaal niet).. want de kans dat je bijv. stikt is zoooo klein en zal ook niet gebeuren zomaar uit het niets.

Verder zou ik eigenlijk niet iets weten om je te helpen, persoonlijk ben ik er overheen gegroeid toen ik ouder werd.
Maar wel veel sterkte er mee, ik begrijp hoe gruwelijk eng het is, en het is zo lastig want je voelt je compleet machteloos.

Liefs.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:18
coopergirl
coopergirl is offline
......Dit komt me ergens bekend voor. Volgens mij is er ooit 'n dergelijk topic geweest.

Ontopic; nee, ikzelf herken het niet..
Echter, wanneer jij angst gaat creëeren omtrent 'het overgeven' lijkt me dat niet ten goede komen... Beetje vaag gefromuleerd. Wat ik bedoel is; als je er zo tegen verzet, bewust danwel onbewust, roept dat wellicht meer angst/ annex onrustgevoelens op.. (relativeren, perhaps?)

Heb je zelf enig idee waardoor je zo 'panisch' werd op zulke momenten..?

....Momentaan ff geen inspirerend advies voor je.
Oud 04-05-2004, 22:26
Nona
Nona is offline
Ja, er is een topic over geweet, maar dat kon ik even niet vinden. Hier is in ieder geval een enkele post erover.
Er zijn redelijk veel mensen die dat hebben. Nu ja, alles wat ik kan zeggen is: probeer je rustig te houden, rationeel te denken en als je een beetje rustig bent, laat het eens toe. Dan merk je dat het wel vervelend is, maar lang niet zo erg.
Oud 04-05-2004, 22:27
Maija
Maija is offline
Ik heb het ook, en uit angst ben ik ongeveer elke avond kotsemisselijk, ik heb al in geen 6 jaar meer moeten overgeven, maar steeds blijf ik misselijk,
Ik heb medicijnen gekregen van de dokter, die me zei dat het voo mijn maag was, en dat het hielp, en dat hielp.

Echter kwam ik er laatst achter dat hij mij (en mijn ouders wisten ervanaf) nep-medicijnen heeft gegeven, gewoon een pilletje waar nx inzit, gewoon om te kijken,
het zit dus echt allemaal in mijn hoofd,

paniek aanvallen, (en ik ben er nu net een beetje vanaf, een uurtje gelden was het heel erg!)

ik weet niet wat het allemaal is, en wat ik er tegen kan doen?

Trouwens, ik heb verhalen gehoord van autistische mensen, ik herken mezelf hier wel een beetje in, hoe zou ik daarachter kunnen komen, zonder echter proffesionele hulp in te schakkenelen.. (bv site met kenmerken op een rijtje ofzo??)
Oud 04-05-2004, 22:47
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
BizZz schreef op 04-05-2004 @ 23:27 :
Trouwens, ik heb verhalen gehoord van autistische mensen, ik herken mezelf hier wel een beetje in, hoe zou ik daarachter kunnen komen, zonder echter proffesionele hulp in te schakkenelen.. (bv site met kenmerken op een rijtje ofzo??)
Nee... daar zul je een diagnose voor moeten laten stellen bij een psychiator... je kunt jezelf niks aankaarten

Ook ik herken me een beetje hierin, al zij het in minder erge vorm... ik maak me er maar niet te druk om...
Angstaanvallen... misschien is het verstandig om daar hulp voor te zoeken
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:54
Maija
Maija is offline
ik weet niet of het echte angstaanvallen zijn, ik raak gewoon verschikkenlijk in paniek, en krijg dat paniek niet it me, (begint rondjes te lopen enzo) maakt troep, waardoor het erger gaat, en word het komende eerste half uur niet meer rustig, en ben helemaal in paniek!!
Oud 05-05-2004, 08:06
Verwijderd
Citaat:
BizZz schreef op 04-05-2004 @ 23:27 :
Ik heb het ook, en uit angst ben ik ongeveer elke avond kotsemisselijk, ik heb al in geen 6 jaar meer moeten overgeven, maar steeds blijf ik misselijk,
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 08:07
Verwijderd
dat heb ik dus ook...dat ik elke avond gewoon misseijk werd en dacht dat ik moest overgeven, terwijl dat achteraf helemaal niet zo was
en ik heb ook al 5/6 jaar niet overgegeven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten