Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2009, 13:12
Kawasaki
Kawasaki is offline
Ik ging en iglo bouwen met vrienden, alles ging goed, me poten en hanen waren wel aardig bevroren dus ook lekker koud ik had er niet zo veel gevoel meer in, maar dat boeide me weinig, gewoon doorgaan

Toen trapte ik op een kist die toen tegen een van me vingers klapte, niet hard ofso, maar ik heb nu in die vinger al 3 dagen geen gevoel meer, als ik het aanraakt tinteldt het en voelt het alsof er een deuk of gat in me vinger daar zit.

Zou ik met een naald in me vinger prikken, zodat er misschien het vocht,puss of bloed eruit kan stromen? of is er geen sprake van en inwendige bloeding of iets dergelijks?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:23
Arachnia
Arachnia is offline
Klinkt goed.

Nou, niet voor jou natuurlijk.

Maar ik houd wel van freaky stuff.

Ik zou d'r mee langs de huisarts of iets dergelijks gaan.
Oud 22-12-2009, 13:26
Kawasaki
Kawasaki is offline
ik heb geen zin in huisarts, want het is toch en beetje gevoelloos, dus last heb ik er niet echt van. dus dan ken ik ook wel met en naald wat prikken?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:26
Verwijderd
Zit er een blaar dan?
Wat is dat ineens met mensen die zomaar een beetje in het wilde weg in hun vinger willen prikken?

Ik denk dat je hiermee het beste naar de huisarts kunt gaan. Zodat die kan kijken of de zenuwen in je vinger niet permanent beschadigd zijn en of het gevoel ooit nog terug komt.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:28
Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
ik heb geen zin in huisarts, want het is toch en beetje gevoelloos, dus last heb ik er niet echt van. dus dan ken ik ook wel met en naald wat prikken?
Waar je zin in hebt en wat goed voor je is zijn twee verschillende zaken, kerel.

Huisarts.
Oud 22-12-2009, 13:31
Kawasaki
Kawasaki is offline
ummm... oke het is me ringvinger van me linkerhand en ben rechts, ik voel lichtjes iets en beetje tintelingen en verder kan ik hem gewoon goed gebruiken, ik wacht het nog ff af, misschien zwelt het op, en misschien ook wel niet.

iig bedankt
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 13:44
Verwijderd
Als je er geen gevoel in hebt, zou ik toch even langs te huisarts gaan. Maar als je niet wil, tja, dan houdt 't op he...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2009, 15:09
Pluis
Pluis is offline
Klinkt alsof je de zenuw in je ringvinger iets beschadigd hebt. Dat je hem nog goed kan bewegen scheelt al heel veel.
Zo lang je vinger niet rood, dik, warm en pijnlijk wordt is hij niet ontstoken, dus moet je er ook absoluut niet in gaan prikken (want dan kweek je alleen maar een ontsteking)
door de klap zal je wel iets een zenuwtakje stukgemaakt hebben, dat heeft dus niks te maken met een ontsteking (tenzij je vinger van de buitenkant ook kapot is, als dat moeilijk gaat doen moet je er echt even naar laten kijken). Zenuwen zijn naar qua helen, want dat kan vaak weken tot een paar maand duren voor ze het weer een beetje goed doen, en soms blijft het gewoon kapot.

Regels voor berichten