![]() |
|
Hoi iedereen,
Ik heb aardig wat psychische problemen, die naar mijn mening ten grondslag liggen aan het feit dat ik waarschijnlijk slimmer ben dan andere mensen (afgezien van het logisch denken dat je nodig hebt bij Wiskunde, omdat ik daar heel slecht in ben - logica is dus niet mijn forte). Dit klinkt misschien heel arrogant, maar ik bedoel het serieus. Lees de volgende website met een korte lap tekst a.j.b. even door: http://www.angelfire.com/rpg/automut...egaafdheid.htm Ik vind dat dit erg op mij van toepassing is, en daarom zou ik graag ergens een officiële IQ-test willen verrichten, om vast te stellen of ik daadwerkelijk hoogbegaafd ben. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat ik kan verwachten van zo'n IQ-test? Alvast hartelijk bedankt, Severus ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Er zijn er heus wel meer die met zulke problemen zitten, helaas. Ik heb ook net als jij dat ik heel slecht ben in wiskunde, waardoor mensen denken dat ik dom ben... De Universiteit Nijmegen heeft bij de faculteit der sociale wetenschappen / psychologie een afdeling begaafdheidsonderzoek waar ik eens getest ben (weet niet meer wat het resultaat was, maar meer dan 130 ![]() Verder doen sommige particuliere psychologen ook zulke dingen. Maar ik raad je aan contant op te nemen met de uni in Nijmegen. Heb je MSN? Voeg me dan even toe... aorta_ascendens@hotmail.com ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Uit de laatste BNN test kwam dat ik een IQ van 139 had. Nu zijn die BNN testen vrij slecht, maar uit een eerdere en wel redlijk betrouwbare kwam dat ik 131 had. Toch zou ik mezelf niet echt hoog begaaft willen noemen. Ik kan niet eens normaal Nederlands
![]() Verder heb ik ook wel last van die dingen op die site (op dat slopen van jezelf na dan). Maare, is dat een betrouwbare site ofzo? Want zo ziet ie er niet echt uit. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 09:48. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vind het ook wel sterk dat die automutilatie puur door de onderschatting van de intelligentie door de omgeving zou komen. Zelf ben ik ook van plan om mijn iq te laten testen, om de reden dat ik niet geloof dat ik het in me heb om verder te studeren. Ik wil kijken wat ik eigenlijk aan zou moeten kunnen. Ik zie een psychiater, dus na een paar sessies zal ik eens polsen of hij het ziet zitten om dit te doen. @TS: Wil je nu echt weten wat je iq is of zoek je een excuus voor je am? Sorry als dit grof klinkt, maar oorzaken zoek je meestal wat dieper dan je intelligentie denk ik. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
TS: Bij Mensa kan je een test doen. Bij Pharos denk ik ook wel. (als het bij pharos kan, zou ik het daar doen ![]() Ik vond trouwens de link die je gaf niet erg goed. Ik begrijp wel dat mensen zich er in kunnen herkennen, maar het geldt maar voor een bepaalde groep hoogbegaafden. (namelijk (bot gezegd): de mensen die er last van hebben) Ik zeg dit uit ervaring. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Mijn excuses op voorbaat indien ik verkeerd ben. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() (oh en mijn ervaringen zijn niet gelijk aan de hare, dus ik zou ze sowieso al niet willen vergelijken. Het ging me puur om hoe hoogbegaafdheid daar beschreven werd) |
![]() |
||
Citaat:
![]() edit: natuurlijk ben ik ook niet gek en weet ik ook wel dat het voorkomt dat hoogbegaafden zulke problemen krijgen. nog een edit: typfout ![]() Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 15:00. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ps. ik maakte precies dezelfde tikfout: hoogebegaafden. Is dat nou niet toevallig? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jeweettoch. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat we weer aan het hervallen zijn in het nut van een etiket, mss kunnen we daar eens een apart topic over maken. ![]() @ nare man : ![]() Edit: Maar ik vind ook dat Dreen gelijk heeft over het feit als je weet wat je hebt, dat je het ook kunt oplossen. Maar dan moet je het ook nog aanpakken...sommigen blijven gewoon bij de diagnose hangen. En nu doe ik ook al mee met die discussie ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Want zeg nou eerlijk als je zegt dat je ontzettend last hebt van vermoeidheid of je hebt ME/CVS, dan gaan mensen toch wel anders met je om. Steun van anderen is erg belangrijk denk ik, zeker op je werk/school. Je wordt er niet echt vrolijk van als je hoort dat je je aanstelt.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 18:05. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Marcade: Ik begrijp best wat je bedoelt hoor en soms is het ook heel prettig om dat etiketje te hebben maar het gaat de problemen niet veranderen. Ze heeft hoogstens iets om het op af te schuiven. Dat kan wel makkelijk zijn, maar het schiet niets op. (jaja, dan heeft ze de.. mogelijke.. oorzaak en weet ze in ieder geval dat het een .. goede (?).. reden heeft. Nee dus, ze heeft alleen iets om het op af te schuiven.) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik bv.: - kon me al heel vroeg helemaal zelf redden (op m'n 14e alleen op reis, 600 km van huis; op m'n 10e elke dag 280 km alleen reizen naar school); - kon bijzonder vroeg lezen, spreken en schrijven; - ben buitengewoon goed in topografische kennis; - heb een enorm fotografisch geheugen; - kan Engelstalige medisch-wetenschappelijke teksten lezen, begrijpen en vertalen; - spreek 3 talen goed en kan er nog een aantal lezen; - ben goed in het analyseren van en oplossingen zoeken voor sociologische vraagstukken; - heb een sterk leiderschapsinstinct. Daar staat tegenover: - ik kan nauwelijks rekenen, wiskunde lukt me echt niet; - van natuurkunde snap ik niets; - heb niet zoveel zelfdiscipline; - het schijnt dat ik soms problemen heb met het leggen van sociale contacten (al zie ik dat zelf niet echt als groot probleem, er is geen probleem). Zoals je ziet, ik ben niet op alles geweldig. Vooral wat wiskunde en natuurkunde betreft: dat is echt een ramp! Daar kan ik gewoon niets mee... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik vroeg me dus af wat de 'randvoorwaarden'van hoogbegaafd zijn inhouden ![]() zo heb ik ook weleens gehoord dat als je hoogbegaafd bent je ook beschikt over een groot muzikaal talent oid Ik vind het alleen zo raar klinken om te zeggen: je bent hoogbegaafd als: -iq > .. -je geen rijtjes kunt stampen - je middelmatig presteert op school etc lijkt me gewoon niet logisch op een of andere manier that's all ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|