Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2004, 09:11
filmmaker
filmmaker is offline
Je zult misschien wel denken, heb je op je werk niets beters te doen dan dit soort expirimenten, je hebt helemaal gelijk! Ik heb niets beters te doen.

Ik moet voor mijn stage nog enkele stage opdrachten maken die te maken hebben met hardware, maar nu waren er enkele opdrachten die ik niet op mijn stagebedrijf kon uitvoeren en nu moest ik zelf maar andere opdrachten daarvoor in de plaats verzinnen, dus dat heb ik gedaan

Ik wil enkele expirimenten doen met meerdere computers, dit zijn Compaq D510 Pentium 4 machines, beide met 2x 256mb RAM en 120GB harddisk En een oude Dell optiplex Pentium 2 met 128mb ram en 10gb harddisk. Op alle machines draait Windows XP PRO.

Nu wil ik de volgende expirimenten gaan doen:

1. De Dell computer afsluiten in "slaapstand" de harddisk eruit halen en in een van de Compaq machines doen en hiermee opstarten (dan natuurlijk de 120gber eruit halen en opstarten met de 10 gber).

2. Op beide Compaq machines dezelfde image uitdraaien, aanzetten en het hele systeem op standby zetten. Vervolgens de harddisks van beide machines omwissellen en kijken of de machine weer uit de standby stand komt als ik de muis beweeg

3. de Compaq machines in slaapstand afsluiten, 1 chip van 256mb ram eruit halen en vervolgens Windows weer proberen te hervatten.

4. de Compaq machines in slaapstand zetten, beide 256 chips eruit halen en 1 chip erin doen van 512mb en Windows weer proberen te hervatten.

5. de Compaq machines in slaapstand zetten, beide 256mb chips eruit halen en er vervolgens 1 chip van 1024mb ram in zetten en Windows weer proberen te hervatten.

Dit zijn de expirimenten die ik tot nu toe van plan ben uit te voeren.

Maar nu de vraag en reden dat ik dit post, heeft iemand 1 of meerdere van deze expirimenten eerder gedaan en/of kan iemand mij vertellen of 1 van deze dingen ook schade kunnen veroorzaken aan de hardware? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling .

Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 09:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2004, 09:24
Enlightenment
Enlightenment is offline
1. dat gaat niet lukken. P2 = non SSE, P4 = SSE. Je zult een STOP foutmelding krijgen bij het booten vanaf je hibernation, en ook gewoon booten zal niet lukken. Tijdens de installatie van Windows versmelt het zich met je processor architectuur (SSE/SSE2/3DNow!). Je kunt dus geen SSE2 installatie op een Pentium 2 draaien. Andersom kan weer wel.
Oud 13-04-2004, 09:52
filmmaker
filmmaker is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-04-2004 @ 10:24 :
1. dat gaat niet lukken. P2 = non SSE, P4 = SSE. Je zult een STOP foutmelding krijgen bij het booten vanaf je hibernation, en ook gewoon booten zal niet lukken. Tijdens de installatie van Windows versmelt het zich met je processor architectuur (SSE/SSE2/3DNow!). Je kunt dus geen SSE2 installatie op een Pentium 2 draaien. Andersom kan weer wel.
Dat wil ik natuurlijk zelf ook ff uitproberen, maar als dat niet lukt heb ik nog 4 dingen die ik wil gaan proberen... daar ook enig idee/tips voor me?
Oud 13-04-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 13-04-2004 @ 10:24 :
Het lijkt me sterk dat het dáarom niet lukt - als je een willekeurige Windows-partitie van een andere configuratie ergens inprikt zal het sowieso niet booten omdat ten eerste al de inhoud van de swapfile totaal anders is. Dat lukt om duizend en éen redenen niet.

Geheugen verwisselen zal ook niet lukken. In hibernation wordt immers de inhoud van de swap en de registers van de CPU opgeslagen in het geheugen, dus als je dan met de RAM-chips gaat klooien mist er gewoon data. Het lijkt me sterk dát je überhaupt nog een foutmelding krijgt, volgens mij gebeurt er gewoon helemaal niks en blijft je systeem dan volledig dood.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 10:37
filmmaker
filmmaker is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2004 @ 11:13 :
Het lijkt me sterk dat het dáarom niet lukt - als je een willekeurige Windows-partitie van een andere configuratie ergens inprikt zal het sowieso niet booten omdat ten eerste al de inhoud van de swapfile totaal anders is. Dat lukt om duizend en éen redenen niet.

Geheugen verwisselen zal ook niet lukken. In hibernation wordt immers de inhoud van de swap en de registers van de CPU opgeslagen in het geheugen, dus als je dan met de RAM-chips gaat klooien mist er gewoon data. Het lijkt me sterk dát je überhaupt nog een foutmelding krijgt, volgens mij gebeurt er gewoon helemaal niks en blijft je systeem dan volledig dood.

mmm het zal mij benieuwen deze week als ik dat ga doen
zoals mn stagebegeleider altijd zegt: "zolang de bende maar heel blijft"
Oud 15-04-2004, 21:58
Icemancool
Icemancool is offline
1. Is al gezegt

2. Dit gaat waarschijnlijk wel lukken, of je krijgt problemen met de posities van de leeskoppen van de schijven. DIT KAN GEVAARLIJK ZIJN, pas op bij de plaatsing van de harde schijven, de kabels moeten er in 1 keer goed in, ik zou aanraden hiervoor swap-bays erin te zetten, dan krijg je daar iig geen problemen mee.

3. Dit gaat niet lukken, alles word weer terug in het geheugen geschreven, en waarschijnlijk krijg je een BSOD

4. Dit kan lukken, aangezien windows de chips niet rechtstreeks aanstuurt.

5. Dit kan ook nog wel eens lukken, of je krijgt een foutmelding omdat de grootte van het geheugen niet overeen komt met de grootte van de dump op de hd.
Reageren

Regels voor berichten