Je zult misschien wel denken, heb je op je werk niets beters te doen dan dit soort expirimenten, je hebt helemaal gelijk! Ik heb niets beters te doen.
Ik moet voor mijn stage nog enkele stage opdrachten maken die te maken hebben met hardware, maar nu waren er enkele opdrachten die ik niet op mijn stagebedrijf kon uitvoeren en nu moest ik zelf maar andere opdrachten daarvoor in de plaats verzinnen, dus dat heb ik gedaan
Ik wil enkele expirimenten doen met meerdere computers, dit zijn Compaq D510 Pentium 4 machines, beide met 2x 256mb RAM en 120GB harddisk En een oude Dell optiplex Pentium 2 met 128mb ram en 10gb harddisk. Op alle machines draait Windows XP PRO.
Nu wil ik de volgende expirimenten gaan doen:
1. De Dell computer afsluiten in "slaapstand" de harddisk eruit halen en in een van de Compaq machines doen en hiermee opstarten (dan natuurlijk de 120gber eruit halen en opstarten met de 10 gber).
2. Op beide Compaq machines dezelfde image uitdraaien, aanzetten en het hele systeem op standby zetten. Vervolgens de harddisks van beide machines omwissellen en kijken of de machine weer uit de standby stand komt als ik de muis beweeg
3. de Compaq machines in slaapstand afsluiten, 1 chip van 256mb ram eruit halen en vervolgens Windows weer proberen te hervatten.
4. de Compaq machines in slaapstand zetten, beide 256 chips eruit halen en 1 chip erin doen van 512mb en Windows weer proberen te hervatten.
5. de Compaq machines in slaapstand zetten, beide 256mb chips eruit halen en er vervolgens 1 chip van 1024mb ram in zetten en Windows weer proberen te hervatten.
Dit zijn de expirimenten die ik tot nu toe van plan ben uit te voeren.
Maar nu de vraag en reden dat ik dit post, heeft iemand 1 of meerdere van deze expirimenten eerder gedaan en/of kan iemand mij vertellen of 1 van deze dingen ook schade kunnen veroorzaken aan de hardware? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling

.