Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2004, 20:23
Verwijderd
een Turkse vriend van mij heeft dus een vriendin enso, hij houdt egt van haar..

maar nu.. komen zijn ouders ineens van "je moet trouwen met een meisje die we zeggen"

en ze weten dus al een meisje en nu moet hij gaan trouwen met haar, maar hij houdt niet van haar..

uithuwelijken dus...

wat moet hij doen, ik wil hem helpen..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2004, 20:29
LaGoon
LaGoon is offline
damn dat zwaar sjit voor die maat van je. wat je er aan kan doen............ tja dunno

die ouders zullen altijd wel blijven willen dat ie met dat ene door hun uitgekozen meisje trouwd, maar dit is nederland dus ik vind dat ie het zelf moet bepalen.
dus probeer die pa en ma om te praten en wijs te maken dat nl een vrij land is

ik dat je hier iets aan heb, kheb hier geen verstand van
Met citaat reageren
Oud 17-04-2004, 20:31
Tiño
Tiño is offline
wonen die ouders in Nederland? dan zou ik gewoon zeggen dat het zo niet werkt hier en dat ze maar lekker terug gaan naar turkije als ze hun kinderen uit gaan huwelijken terwijl die dat helemaal niet willen
Oud 17-04-2004, 23:37
ZerO
ZerO is offline
Ik zou als ik jou was me niet teveel gaan bemoeien met hun familiezaakjes. Ik heb het gevoel dat die ouders dat echt niet op prijs zullen stellen.
Ik weet niet precies of je er echt wat tegen kan doen, iig zul jij niks bereiken als je aan zijn ouders probeert uit te leggen hoe het in Nederland zit. Die zullen echt niet denken oooh verrek dat meisje heeft gelijk. Je kunt ze niet zomaar overtuigen dat het niet hoort, hun zijn hiermee opgegroeid, ze weten niet beter.
Oud 17-04-2004, 23:50
Verwijderd
Mijn ervaring is dat als ouders dat menen, er weinig aan te doen is. Een goeie vriendin van mij is Marokkaanse en die had ook met een vergelijkbare situatie te maken. Ik weet niet of het bij Turken erg anders is, dat zou best kunnen. In elk geval zou ik me er niet direct mee bemoeien. Het klinkt misschien hard, maar als die ouders het écht van plan zijn, dan zullen ze echt niet door éen meisje dat hij kent hun ideeën veranderen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 00:11
juno
juno is offline
Als hij nog geen 18 is kan hij naar de Kinderbescherming stappen. Uithuwelijken is in strijd met het Verdrag voor de Rechten van het Kind.(Child betrothal)

Als hij wel 18 is moet hij gewoon zijn poot stijf houden. Levert wel flinke ruzie op in de familie, maar ja, dat moet hij er dan maar voor over hebben. Heeft hij dat niet, dan zal het met die liefde ook wel meevallen.

Laatst gewijzigd op 18-04-2004 om 00:15.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 00:32
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 18-04-2004 @ 01:11 :
Als hij nog geen 18 is kan hij naar de Kinderbescherming stappen. Uithuwelijken is in strijd met het Verdrag voor de Rechten van het Kind.(Child betrothal)

Als hij wel 18 is moet hij gewoon zijn poot stijf houden. Levert wel flinke ruzie op in de familie, maar ja, dat moet hij er dan maar voor over hebben. Heeft hij dat niet, dan zal het met die liefde ook wel meevallen.
Het eerste geef ik je geheel gelijk in maar het tweede stukje... Dan zal het wel meevallen ben ik niet helemaal met je eens. Turken hebben een veel hechtere/betere band met familie dan wij Hollanders. Schaamte en vernedering spelen een grote rol in de ogen van Turken is het vernederend als je zoon zich tegen je verzet. Dan heb je geen controle meer over hem en ben heb je gefaald in je opvoeden, zo zien zij dat.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 18:44
Verwijderd
in islam is er niet iets als gedwongen huwelijk. laat die jongen maar gewoon met de koran naar zijn ouders gaan.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:52
QueenY
QueenY is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-04-2004 @ 19:44 :
in islam is er niet iets als gedwongen huwelijk. laat die jongen maar gewoon met de koran naar zijn ouders gaan.

Dat wilde ik nou net ook juist zeggen !!MAar ja, er is ook toch wel angst om kritiek te leveren aan ouders in die cultuur...Hij kan het proberen..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-04-2004 @ 19:44 :
Jammer alleen dat er voor een geloofsboek duizend-en-éen verschillende interpretaties zijn, en dat je de meest uiteenlopende opvattingen hebt die allemaal verdedigd worden alsof zíj de 'enige echte' zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:13
Maarten
Maarten is offline
Er is onenigheid binnen geloof, tussen geloven...

Allemaal gezeik om niks als je het mij vraagt.

Je vriend kan hier zeer moeilijk aan ontsnappen, aangezien zijn ouders gelovig zijn is het beste om het gelovig aan te pakken en een andere interpretatie er op na te houden dit is denk ik het gemakkelijkst voor ze om te respecteren.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 11:05
Verwijderd
nu gaat hij in de zomervakantie naar Turkije om dus tegen haar te zeggen dat hij het niet wilt en niet van haar houdt enso, dusse misschien lukt het ze samen..
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 14:37
juno
juno is offline
Citaat:
sybje schreef op 18-04-2004 @ 01:32 :
Het eerste geef ik je geheel gelijk in maar het tweede stukje... Dan zal het wel meevallen ben ik niet helemaal met je eens. Turken hebben een veel hechtere/betere band met familie dan wij Hollanders. Schaamte en vernedering spelen een grote rol in de ogen van Turken is het vernederend als je zoon zich tegen je verzet. Dan heb je geen controle meer over hem en ben heb je gefaald in je opvoeden, zo zien zij dat.
Hij zal nu dus moeten kiezen tussen haar en zijn familie. Dat is nooit een makkelijke keuze, maar het komt in de beste families voor. Wie is belangrijker voor je?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 14:40
akumabito
akumabito is offline
Inderdaad een vervelende situatie waar ie in zit.

Het komt er echt op neer dat ie moet kiezen tussen z'n vriendin en z'n familie, zoals juno al zei. Da's nou niet echt een keuze waar wij 'm mee kunnen helpen denk ik. Is echt iets dat ie zelf moet uitzoeken...
Reageren

Regels voor berichten